grappig dat je hierom vraagt; ik ben al een tijdje in mijn hoofd bezig met de gedachte om eens uittezoeken of er interesse is voor een buitenrijlesgeefmens. Ik ben een die-hard buitenrijder en het valt me op dat er veel ruiters zijn die gewoonweg niet tussen de balken uitdurven. Juist met een klein zetje zou ik ze die andere kant van het rijden ook mee willen geven. Maar naast de angst zijn er nog een hoop tips weg te geven natuurlijk. wat ik wel belangrijk vind is dat je zelf met je paard op stap gaat, omdat een ander die het toch wel durft een andere reactie bij je paard uitlokt dan jij zelf. idd kan voorop rijden een verandering zijn, Zo ook een ex-internationaal renpaard waar ik recreatief op reed, dulde niemand voor zich, wilde dan nog maar 1 ding..gaan. Draak eersteklas. Voorop geen centje pijn. Je kan je in allerlei bochten wringen om toch die rust te bewaren en perse achter te wilen gaan rijden, maar soms waarom niet voor de makkelijkste weg kiezen?. Ik rijd vaak met 3en. een van de paarden is een angsthaas, met hele lange benen. Wil graag voorop, maar op moment dat hij voorop zit, ziet hij overal gevaar en schiet van links naar rechts. zo is hij een aantal weken geleden, met eigenaresse aan de kletter gegaan op de weg. Gewapend met cap en bodyprotector is de eigenaresse een "stop" training gestart in de bak en zijn we de strijd naar buiten toch aangegaan. Mijn pony voorop, kent weinig angsten (behalve groot materieel) een oude ervaren rot ertussen en dan mijnheer. Hobbelt nu mee achteraan en met veel rust en plezier is het vertrouwen weer terug en heeft ze zelfs een boomstam buiten gesprongen. succes ermee, waar woon je??