(Een beetje) hulp gezocht met buitenrijden (in de groep).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

W0PPY

(Een beetje) hulp gezocht met buitenrijden (in de groep).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 16:03

Hoi!

Zoals de titel al verraad, ben ik op zoek naar iemand die mij zou kunnen helpen.
Ik heb een haflinger ruin van 4 jaar oud. Het rijden in de bak gaat erg goed, en ook in het bos gaat het super - Maar alleen, wanneer er geen andere paarden bij zijn!!
Als ik het bos in ga, met andere paarden er bij, word hij heel heet, en loopt hij alleen maar te rennen, en te bokken.
Hierdoor ben ik zelf het vertrouwen een beetje kwijt geraakt, en vind ik het erg spannend om met een groep het bos in te gaan. (alleen rijden in het bos doen we wel regelmatig!)
Daarom ben ik voor dit probleem, op zoek naar iemand die mij zou kunnen helpen.
Eigenlijk een beetje het zelfde idee als de "gewone" lessen in de bak, maar dan buiten -een buiten-instructeur/instructrice dus eigenlijk!-!
Dus is mijn vraag eigenlijk; is er iemand hier op bokt, die denkt dat hij/zij mij kan én wil helpen dit op te lossen? (ervaring met drukke/moeilijke paarden op buitenrit is dus eigenlijk wel een verreiste!)

Voor meer info, graag via PB!

Alvast bedankt, en ik hoop op reactie!!

W0PPY

Re: (Een beetje) hulp gezocht met buitenrijden (in de groep).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 16:49

Als je nog iemand weet die mij zou kunnen helpen, zou ik dat trouwens ook gráág horen!! :D

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:39

Ik denk dat het handig is als je er even een omgeving/ woonplaats bij zet.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:48

Al eens geprobeerd voorop te rijden met een groep? Mijn vroegere merrie bokte me er ook altijd zowat af in groepsverband, behalve als ze voorop liep.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:04

grappig dat je hierom vraagt; ik ben al een tijdje in mijn hoofd bezig met de gedachte om eens uittezoeken of er interesse is voor een buitenrijlesgeefmens. Ik ben een die-hard buitenrijder en het valt me op dat er veel ruiters zijn die gewoonweg niet tussen de balken uitdurven. Juist met een klein zetje zou ik ze die andere kant van het rijden ook mee willen geven. Maar naast de angst zijn er nog een hoop tips weg te geven natuurlijk. wat ik wel belangrijk vind is dat je zelf met je paard op stap gaat, omdat een ander die het toch wel durft een andere reactie bij je paard uitlokt dan jij zelf. idd kan voorop rijden een verandering zijn, Zo ook een ex-internationaal renpaard waar ik recreatief op reed, dulde niemand voor zich, wilde dan nog maar 1 ding..gaan. Draak eersteklas. Voorop geen centje pijn. Je kan je in allerlei bochten wringen om toch die rust te bewaren en perse achter te wilen gaan rijden, maar soms waarom niet voor de makkelijkste weg kiezen?. Ik rijd vaak met 3en. een van de paarden is een angsthaas, met hele lange benen. Wil graag voorop, maar op moment dat hij voorop zit, ziet hij overal gevaar en schiet van links naar rechts. zo is hij een aantal weken geleden, met eigenaresse aan de kletter gegaan op de weg. Gewapend met cap en bodyprotector is de eigenaresse een "stop" training gestart in de bak en zijn we de strijd naar buiten toch aangegaan. Mijn pony voorop, kent weinig angsten (behalve groot materieel) een oude ervaren rot ertussen en dan mijnheer. Hobbelt nu mee achteraan en met veel rust en plezier is het vertrouwen weer terug en heeft ze zelfs een boomstam buiten gesprongen. succes ermee, waar woon je??

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 14:53

Ik woon in heemstede.
(omgeving haarlem/hoofddorp/amsterdam, die richting ;))
Bedankt voor de reacties, celticpony, je hebt pb!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 06:57

--> EA GZ