Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Daffie48 schreef:tjah heb overal geld voor behalve de stalling dat is het probleem

blue_kim schreef:in alkmaar zijn genoeg landjes te vinden. gewoon even rond kijken.
maar houd er wel rekening meer dat er veel meer bij komt kijken. zoals mijn ouders vroeger zeiden; 'een paard kopen is neit zo duur maar een paard onderhouden wel.' bedenkt dat je buiten de kosten van de aanschaf van de pony en je spullen (zadel is ook neit goedkoop), maandelijks je stalling en voer hebt. de hoefsmit om de 8 weken. de dierenarts 1 keer per jaar voor het enten en als het tegenzit ook als je paard ziek wordt. en dat zijn geen kleine bedragen waar we dan over praten. je bent pas 11 waar wil je het geld vandaan halen als de pony ziek wordt. kan je enit beter eerst lekker een verzorgpaardje nemen en dan over een paar jaar een pony. want ik weet ook niet hoe groot je bent, maar bedenk ook dat je over een paar jaar toch wel te groot en te zwaar word voor een shetlander, dan moet je hem al verkopen als je een andere pony wilt, of je meot hem houden en een ander erbij kopen wat dus nog hogere maandlatsen met zich meebrengt.
ik vraag me af of je ouders wel weten wat ze zich op de hals halen door nu al een pony voor je te kopen.