stal verkerk bij Houten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haflinger4me

stal verkerk bij Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 11:09

Ik heb al een topic lopen over het wel of niet welkom zijn als menner op een pensionstal. Nu heb ik gehoord dat je op stal verkerk bij houten welkom bent als menner. Ik vind het in ieder geval leuk las er meer menners staan. Wellicht dat er dan ook iets te regelen is met les ed. Zoals ik in m'n andere topic al aangaf : ik ben niet met spoed op zoek. Voorlopig heb ik een stalling prive waar ik het prima naar m'n zin heb maar moet op termijn misschien verhuizen. Dan weet ik maar graag waar ik dan eventueel terecht kan, zodat ik niet op het laatst pas hoef te gaan zoeken. Kent iemand deze stal ? Ik wil er komende week graag een keer gaan kijken maar alle informatie is welkom.

haflinger4me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 14:30

Kent niemand deze stal ? hoeven niet perse menners te zijn hoor , ben gewoon benieuwd naar alle reacties

Divine

Re: stal verkerk bij Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:48

Misschien dit topic even bij het VSW-forum laten zetten, dat gaat meer over pensionstallen.

haflinger4me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 20:44

eeeeehm ? Hoe doe ik dat ? Ben nog niet zo thuis op bokt.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:24

De moderators van AR kunnen het topic verplaatsen voor je. (Staan in het groen aangegeven onder de topictitel).

Eenzelfde topic in meerdere fora plaatsen is niet toegestaan geloof ik.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:28

Ik ben wel 's op stal verkerk geweest om te oefenen op ander terrein(niet met mennen). Ik kan je wel zeggen dat je op het gras moet mennen want de bak is erg klein. Ook vond ik de stapmolen daar klein en deze was op steen. Ik weet niet of het nog zo is, maar de stallen zagen er ook behoorlijk verstoft uit. :o Verder lag de rijbak er wel goed bij en krijgen de paarden er geloof ik wel veel weidegang en de mensen waren vriendelijk. Ik heb op de Zilfia's Hoeve gestaan. Hier zijn menners ook welkom en kun je gewoon in de rijbakken mennen mits je rekening houdt met de andere ruiters. Er is ook een stalling voor de menkarren(geen idee of deze een speciale naam hebben :P ) Hier is alleen de weidegang beperkter.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:39

Ervaringen met stal gezocht dus AR-->EA-GZ Diensten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:40

Volgens mij worden er bij RV Marsua ook menlessen gegeven. Dit is een RV met stalling.
Ik zie in ieder geval menners in de buitenbak, onder Accomodatie.
http://www.marsua.com

Misschien is Maartensdijk iets voor je.
Stalling aan de rand van het bos en binnen 30 minuten ben je aangespannen bij een meninstructuer, Jan Peter in HIlversum.
Stalling is overdag in een grote paddock, zomers op het land en 's nachts op stal. Mooie plek, super buitenrij mogelijkheden. Daarnaast kun je bij e buren clublessen rijden, springen en dressuur.

haflinger4me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 19:59

Belker : welke stal in maartensdijk is dat ? Ik zag op de site van marsua inderdaad dat er ook boxen zijn. Ik ga eens informeren. Blijkbaar is stal verkerk niet zo bekend. Krijg niet zoveel reacties hierop.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:28

haflinger4me schreef:
Belker : welke stal in maartensdijk is dat ? Ik zag op de site van marsua inderdaad dat er ook boxen zijn. Ik ga eens informeren. Blijkbaar is stal verkerk niet zo bekend. Krijg niet zoveel reacties hierop.

Ik bedoel deze stal
Citaat:
Aan de rand van Maartensdijk en op de grens met Lage Vuursche en De Bilt bevindt zich zuivelboerderij De Tolboom.
Deze boerderij ligt aan de rand van het bos. De ruiterpaden gaan via De Lage Vuursche door naar de Hoge Vuursche en grenzen aan de ruiterpaden van het Goois Natuur Reservaat welke doorlopen tot de rand van het Gooimeer bij Naarden.

De boxen zijn gebouwd in open kapschuren en zijn dus heel fris. De paarden gaan overdag met het koppel naar buiten. De stalling is inclusief stro en kuil en binnen en buiten zetten. De stalling is exclusief hardvoer en mesten. Bak, paddock en longeervolte worden aangelegd.
de stalling kost 225 euro per maand.

Indien les gewenst is dan bestaat de mogelijkheid om clublessen bij de Hilversumse rijvereniging te volgen. Deze lessen worden bij

Telefoonnummer bij mij op te vragen.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:09

haflinger4me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 20:52

Bedankt voor de site. Ik ga hem even opzoeken

Miraza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 00:40

jaa ik ken deze stal! :D Maar ik weet niet of ze er menles geven.... Maar op mijn club (geen pension stal) geven ze wel menles en dat kun je mennend of per trailer gemakkelijk naartoe! De paardenclub heet: De paarden vrienden.

Olyfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:52

Ik sta zelf als menner op deze stal. Er worden nog geen menlessen gegeven, maar als je dat wilt is er altijd wel wat te regelen. Mennen gebeurt idd in de springwei, voordeel hiervan is wel dat er altijd hindernissen staan waar je leuke routes omheen kunt rijden. Er zijn meerdere menners hier, op dit moment geeft één van hen, Hans Zumbrink, aan drie van ons de cursus koetsiersbewijs!
B.t.w. rijvereniging t hogeland staat los van stal Verkerk.
Maar kom anders gewoon eens kijken en sfeer proeven, dat is altijd nog de beste manier om een keuze te maken.