Ervaringen met stal palexini?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Ervaringen met stal palexini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 22:46

Hallo allemaal,

Ik wilde vragen of er mensen op bokt zijn die hun paard op Stal Palexini in Rotterdam gestald hebben (gehad) en wat hun ervaringen hiermee zijn.

Ben er zelf nog niet geweest maar volgens mijn zus is het echt heel erg mooi en hele aardige mensen, maar voordat ik mijn paard erheen stuur zou ik dus graag willen weten of jullie er ook goede verhalen over hebben??

Alvast bedankt!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:32

Verplaatst: VSW --> EA-GZ

Moderatoropmerking:
Ook zijn offtopic berichten gesplit. Op EA is het alleen toegestaan om te reageren wanneer je daadwerkelijk informatie hebt voor TS.

pantarhei

Re: Ervaringen met stal palexini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:22

is chique (dressuur) stal met uitstekende bakken. Rijd er vaak wedstrijden is ook altijd top georganiseerd. Kijk eens op de website of maak een afspraak om eens te gaan kijken. Ze bieden naast uitmesten geen extra diensten aan voorzover ik weet rondom stapmolen en/of losgooien, dat moet je zelf regelen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:01

wat wil je ervan weten precies ?

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:19

ik heb er gestaan en gewerkt. willem had het er super naar zijn zin. fijne bakken en ruime stallen.
prijzig, maar wel luxe

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:26

zou vooral kijken naar mogelijkheden om je paar los te kunnen laten... Is er weidegang? Zijn er paddocks? Worden ze voor je buiten gezet een aantal uur per dag? Of moet je zelf je paard loslaten en heb je daar eigenlijk wel tijd voor?

In het kader van de actie van de dierenbescherming...
kies vooral een paardvriendelijke stal!

Wat ik begrepen heb van mensen is dat deze stal niet echt weidegang heeft en je de paarden zelf moet loslaten en er bij moet blijven.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 16:35

joyce B schreef:
zou vooral kijken naar mogelijkheden om je paar los te kunnen laten... Is er weidegang? Zijn er paddocks? Worden ze voor je buiten gezet een aantal uur per dag? Of moet je zelf je paard loslaten en heb je daar eigenlijk wel tijd voor?

In het kader van de actie van de dierenbescherming...
kies vooral een paardvriendelijke stal!

Wat ik begrepen heb van mensen is dat deze stal niet echt weidegang heeft en je de paarden zelf moet loslaten en er bij moet blijven.

Dat hebben ze juist wel, vandaar dat ze ook hier naartoe gaat. Was namelijk een eis die ik aan mn zus heb gesteld om haar daar ergens te stallen, omdat ze bij mij thuis gewoon dagelijks naar buiten gaat en ik dat graag zo wil houden.
Ze mag nu iig een paar uur in de paddock of kan in de stapmolen en mag vanaf april in de wei. Dus vind dat wel een heel groot pluspunt :)

edit: ze verhuisd overigens a.s. zondag naar de stal. :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:58

ja ze hebben weidegang maar je moet het wel zelf regelen, stukjes voor een uurtje. Toendertijd hadden ze ook een stuk waar ze langer op mochten maar de meesten grazen aan de hand.

Een paar uur in de paddock kan bij palexini zeker niet. !!

het is echt een stal voor mensen die in de sport zitten met hun paarden (vind ik, heb er gestaan)

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:31

Zoals ingrid al zegt. Het is geen stal voor een recreatieruiter maar echt voor een wedstrijdruiter. Mijn ervaring is dan ook dat als je anders was je een vreemde eend in de vijver was. Er was ook een groepswei die door 99% van de mensen werd gemeden. Ik had dan met mijn paarden wel de hele dag wei. Je moet toch zelf bekijken hoe je het vind. Ik ben er niet met een fijn gevoel weggegaan en zou er niet meer terug willen. Behalve voor de rijbanen. Die zijn echt fijn.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:06

Ik sta op deze stal en de dingen die aangegeven worden waren vroeger idd zo, nu echter niet meer ;) We hebben 4 stukken land waar een paard 2 uur mag staan, als er niemand na jou op het land wil, mag je hem gewoon nog laten staan.

Eén stuk land is idd voor een groep. Afgelopen jaar hadden we een merrie en een ruinengroep (3 om 4). In de paddock mag je als het druk is, max. 1 uur. Maar hier geldt ook, is er niemand na jou dan mag je hem gewoon laten staan.

Verder worden de paarden 3x daags voorzien van biks en 2x daags van hooi of kuil. 2x per week wordt er uitgemest en elke dag opgestrooid (ook op zondag).

Er zijn verschillende ruiters bij ons op stal, van recreatief t/m lichte tour. Iedereen zegt elkaar gewoon gedag en maakt gewoon een praatje, het is maar net hoe je je opstelt ;)

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 08:54

maar het is toch wel zo dat je zelf moet regelen dat je paard op de wei komt en in paddock en stapmolen, dat kan je toch niet als soort van abonnement inkopen toch?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 15:33

Op mestdagen kan je paard in de molen worden gezet als je dat wilt. Weiland en paddock moet je idd onderling regelen. Afgelopen jaar heb ik bijv. 's avonds onze groep van de wei gehaald, nadat iemand anders ze 's ochtends erop had gezet.