Ervaringen MSFC-zadelpasservice?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

insun

Ervaringen MSFC-zadelpasservice?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 01:19

Zoals de titel al aangeeft: wie heeft er ervaring met MSFC-zadelpasservice en weet een goed adres in noord-, Middenlimburg?

Ikzelf heb het idee dat m'n zadel niet meer lekker ligt op m'n paardje. Er is een zadelmaker bijgekomen en die vond het meevallen.
Mijn paardje is het afgelopen jaar duidelijk breder geworden en als ik de zweetplekken onder het zadel bekijk vind ik dat die geen gelijke druk weergeven.
Mijn paard is smal gebouwd, maar heeft een brede schoft. Nu heb ik ooit iets gelezen over een V-kopijzer en U-kopijzer.(Ook na gebruik van zoekfunctie kan ik hierover niets meer terugvinden.) Naar mijn mening heeft mijn een paard dan een u-kopijzer nodig. De zadelmaker had hier nog nooit van gehoord?
Ik wil niet eigenwijs zijn en een zadelmaker zal het beter weten tenslotte, maar ik heb ook geleerd dat eigen gevoel (zonder kennis) ook héél belangrijk is.
Wie, oh wie, heeft ervaringen en helpt mij!
En wie weet er meer over U- of V-kopijzers?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:55

Ik ben erg tevreden over mijn MSFC. Op de site van de MSFC http://www.msfc.nl kun je kijken welke bij jou in de buurt zit. Onder het kopje beroepsvereniging.

Anoniem

Re: Ervaringen MSFC-zadelpasservice?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:20

HAR --> EA GZ DI.

Moderatoropmerking:
Let er svp op dat alleen ervaringen uit 1e hand en onderbouwd zijn toegestaan op EA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:18

Ik ben ook erg tevreden over de MSFC.
Nemen de tijd voor je en geven eerlijk en deskundig advies in mijn ogen.
Ik heb toen iemand laten komen uit Gelderland maar er zitten ook mensen hier in de buurt. Dat kan je op boven genoemde site zeker wel terug vinden.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:27

interessant, ben ook nog steeds op zoek naar een vhz zadel.
zag op de site dat er ook iemand in Beringen zit, dat is niet zo heel ver van ons vandaan. Wat ik niet heb kunnen vinden is of je daar ook 2e handszadels kunt kopen? Ik kan natuurlijk ook gewoon even een mailtje sturen naar ze.
Ik houd wel even dit topic in de gaten wat de ervaringen van TS gaan zijn.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 15:00

Dank je wel voor jullie (pos.) reacties.
Maar.., als ik nu kijk op de site (die ikzelf ook al gevonden had) onder beroepsvereniging en daarna onze leden, krijg ik weliswaar een plaatje van Nederland, maar zonder stippen die woonplaatsen aanduiden én zonder namen en event. contactgegevens.

Hiphopje, dat Beringen wat jij bedoelt, is dat Beringe in Helden? Dat zou helemaal geweldig zijn! Dat is nog geen 10 km. bij mij vandaan. Kun je me misschien iets meer informatie hierover verschaffen?

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:26

insun schreef:
Dank je wel voor jullie (pos.) reacties.
Maar.., als ik nu kijk op de site (die ikzelf ook al gevonden had) onder beroepsvereniging en daarna onze leden, krijg ik weliswaar een plaatje van Nederland, maar zonder stippen die woonplaatsen aanduiden én zonder namen en event. contactgegevens.

Hiphopje, dat Beringen wat jij bedoelt, is dat Beringe in Helden? Dat zou helemaal geweldig zijn! Dat is nog geen 10 km. bij mij vandaan. Kun je me misschien iets meer informatie hierover verschaffen?

ja, je klikt gewoon op de provincie en dan verschijnen de adressen.
even googelen op haar stalnaam et voila :D

insun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 19:24

Ah, :)* :o? Dank je wel. Ik heb het gevonden. Ga morgen even bellen.

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:06

je hebt een berichtje.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:39

Bij mijn paard is Patrick Bolsterlee van http://www.passendzadel.nl komen kijken.
Ik heb nl ook een paard met normale hoogte, maar wel een brede schoft. Bij mijn paard zijn de trapeziumspieren achter de schoft ook nog eens dikker dan normaal.

Hierdoor zou ik ook moeten aan een U-vormige boom.
Hij heeft enkele Morris & Nolan zadels op mijn paard gelegd die dit wel hadden, en ik zag gelijk het verschil!! Die zadels geven een stuk meer ruimte.. en liggen toch goed.
Ik ga dus waarschijnlijk een zadel op maat laten maken.. maar wel zo dat hij nog kan groeien.

Kost wat, maar dan heb je ook wat..