Stal de Krekel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy888

Stal de Krekel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 20:38

Hallo,
Ik ben sinds kort verhuisd naar Den Haag en zoek een leuke, kleinschalige pensionstal in regio Den Haag/ Rotterdam.

Met behulp van google kwam ik op een aantal sites van stallen terecht, waar Stal de Krekel en Stal Langelaan bovenuit blonken.

Nu wil ik graag wat meer informatie voordat ik uberhaupt langs wil gaan.
Ik weet ondertussen dat Stal Langelaan een wachtlijst heeft en dat er binnenkort een aantal stallen leegkomen op Stal de Krekel.
Heeft iemand de inn- en outs voor me :D ? Ik heb al gezocht hier op bokt, maar dit zijn voornamelijk berichten van een aantal jaar oud en met ervaring in het Noorden weet ik dat een stal snel kan veranderen. Ik zoek actuele informatie!

Alvast bedankt.
Groetjes, Wendy en Shadow

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:51

Ik heb er ruim 2 jaar gestaan, ik ga toevallig aankomende zaterdag weg, dus misschien kom je wel in Moon z'n oude box ;)...
In die 2 jaar zijn er ups en downs geweest, maar ik denk dat elke stal hier wel mee te maken heeft. Wil je de precieze gebeurtenissen weten, wil ik dat best per PB doen, maar niet openbaar op bokt. Dit is ook meer persoonlijk, voor paarden is het echt wel een superstekkie!

Het is een stal waar de sfeer erg belangrijk is en centraal staat. Dit kun je postief of negatief zien...

Wat meer gewone informatie:
Je krijgt een stal, een voerkist en een ruime zadelkast.
In de voerkist doe je voer wat jíj wilt voeren, dit zet je op de kasten klaar in bakjes met de naam van je paard erop. Er zijn 4 voerbeurten, waarvan 2 keer biks en 4 keer hooi of kuil (naar wens). Het is wel een echte doe-het-zelf stal, degenie die aanwezig is tijdens de voerbeurten, voert ook.
Er is een losgooiservice, waar je voor €1.- per dag je paard in de agenda kan laten zetten. Hij komt dan een uurtje buiten, en indien gewenst, samen met andere paarden. In de zomer komen ze maximaal 4 uur op het land en alleen wanneer het weer het toelaat. Afgelopen jaar hebben wij de paarden extern op het land gezet, lekker voor een vakantie van 2 maanden 24/7. Bleek een goede keus geweest te zijn, aangezien het weer afgelopen zomer om te huilen was en de paarden op de Krekel niet veel land hebben gezien. Ook hier geldt dat degene die tijdens de wisseltijden aanwezig is, de paarden moet wisselen. Dit geeft eigenlijk elk jaar weer opnieuw irritaties.

Verder denk ik dat je beter langs kan gaan, want over elke stal heeft iemand wel een andere mening. Succes!

Wendy888

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 21:04

Bedankt voor je eerlijke antwoord.

Judje

Re: Stal de Krekel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:59

Verplaatst: VSW --> EA-GZ

casanova

Re: Stal de Krekel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 11:41

stal de krekel,mooie stal maar veeeel regeltjes en diensten..
stal langelaan,hoor niks anders dan goeds!