paardenrusthuis omgeving gelderland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dressuurenzo

paardenrusthuis omgeving gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 19:34

Mijn pony heeft inmiddels de mooie leeftijd van 27 jaar bereikt. Aangezien wij haar nooit meer zouden willen verkopen maar wij helaas wel gaan verhuizen ben ik op zoek naar een rusthuis waar ze lekker de wei in kan met andere oudjes. Via google wordt je doodgegooid met rusthuizen maar ik weet niet goed hoe ik daar een goede selektie uit kan maken. Misschien zijn er hier mensen op bokt die ervaring hebben met een rusthuis en wat nu er belangrijk is om op te letten bij het zoeken en beoordelen. Voor mijzelf heb ik de volgende eisen:
- Veel weidegang met mogelijkheid op stal bij slecht weer
- Ze blijft in mijn bezit
- Controle op gezondheid, plaats in de kudde etc (haar algemene welbevinden)

En verder heb ik eigenlijk niet veel eisen maar misschien ben ik belangrijke punten vergeten!

Graag advies of ervaringsverhalen het liefst voor rusthuizen in gelderland zodat ik haar gemakkelijk nog eens kan bezoeken!

Alvast bedankt!

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:43

Ga zelf eens kijken bij rusthuizen in de regio. Zorg ervoor dat je goede afspraken maakt over verzorging, ontworming, hoefsmid, entingen en dierenarts. Vraag ook of je regelmatig mag komen kijken. Hou de papieren van je paard altijd (!) zelf in huis en geef ze niet af aan de staleigenaar. Kijk goed om je hee als je gaat kijken, stel veel vragen. Maak eventueel een lijstje vooraf en denk er rustig over na. Neem geen overhaaste beslissingen. Luister goed naar je gevoel bij de mensen en de stal.

Top trouwens dat je je paard een fijne laatste plek wilt geven en daar zo serieus mee bezig bent +:)+

Judje

Re: paardenrusthuis omgeving gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:55

Verplaatst: VSW --> EA-GZ

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:57

Wat heb je in gedachten qua kosten voor je paard?
Ik weet misschien wel wat maar de kosten vond ik toch nog behoorlijk vandaar dat ik het vroeg.

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 20:33

ik ben nog niet echt uit wat mijn maximale prijs is wat het per maand mag kosten. Ben me nu aan het orienteren en alles is welkom!

niesewies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:06

Mijn oudje heeft zo'n 8 jaar in Uddel bij de Wildt's Hof gestaan. Ze heeft het daar erg goed gehad.
Er is heel veel weidegang, eigen aparte box, aangepast aan leeftijd/gezondheid/karakter, veel ervaring en kennis van paarden/pony's en echt betrokken met eigenaren.
Helaas zijn die mensen er pas mee gestopt (zijn zelf met pensioen gegaan). Voor zover ik weet is het "bejaardencentrum" overgenomen door nieuwe eigenaren. Dus hoe het op dit moment is, kan ik je niet vertellen. Het adres heb ik eventueel wel voor je.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:10

De Wildtshof is overgenomen door iemand die ik al geruime tijd ken via de endurance. Ben nog niet op haar nieuwe plek geweest, maar voor zover ik haar ken zijn paarden bij haar in goede handen. Toevallig kreeg ik een paar dagen terug een berichtje dat de nieuwe website in de lucht is:

http://www.dewildtshof.nl/

Gewoon een keertje gaan kijken op wat verschillende adressen en je wensen bespreken, zp heb ik het destijds aangepakt toen ik een plekje zocht voor mijn oude pony (die overigens uiteindelijk bij een particulier van zijn laatste jaren heeft kunnen genieten).

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:02

http://www.stalpelgrim.nl/.

Is een opfok stal in Nieuw-Wehl (ca. 15/20 min. vanaf Steenderen). Ze hebben daar ook oude paarden, die met pensioen zijn.
Verzorging is erg goed

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:19

Hoi,

Het is dan wel niet in Gelderland maar mocht je daar niets vinden dan
sta je voor volgens mij rond de 110 euro per maand in het rusthuis van
Dirk Braam. Een beter thuis voor je paard is er niet. Hij is dag en nacht
met de dieren bezig en wij vonden het heel moeilijk om ons paard aan
een ander toe te vertrouwen (ze blijft uiteraard wel van ons maar toch)
maar hij is een topper!

www.dirks-horses.nl

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:48

Ik bedoelde ook de Wildtshof schijnt een erg prettige plek te zijn :).