Zit lessen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Zit lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 09:04

Hallo,
Ik zou graag mijn zit willen verbeteren stap en galop is geen probleem en lichtrijden in draf ook niet maar doorzitten das een drama. Ik kon het vroeger wel heel goed zelfs op paarden die heel hoog opgooide hoe kan het nu dat ik het nu niet meer kan weet er misschien iemand wie er zitlessen geven in de omgeving van alkmaar wil er ook misschien een clinic voor organiseren bij ons op stal. Tips zijn ook welkom.

ChivariJarig

Re: Zit lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:24

Je hebt toch een eigen paard?
Vraag iemand die hem aan de longe wil laten lopen en ga zelf gewoon zitten, met of zonder stijgbeugels, geen teugels vasthouden.
Gewoon km's maken werkt vaak het beste!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 10:33

nou het probleem is dus dat ik t voorheen goed kon en ook gewoon mn buikspieren gebruikte maar ondertussen krijg ik er alleen maar rugpijn van en blijven mn bierspieren groeien en buikspieren afnemen

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:37

daffie1986 schreef:
nou het probleem is dus dat ik t voorheen goed kon en ook gewoon mn buikspieren gebruikte maar ondertussen krijg ik er alleen maar rugpijn van en blijven mn bierspieren groeien en buikspieren afnemen

haha je bierspieren? Wat zijn dat? Drink je teveel bier?

Ik sluit me aan bij het commentaar dat gegeven is, ga ik zelf ook doen. Gewoon aan de longe, hoofd laten voor wat het is en concentreren op je zit.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 10:40

ja zo noemen we dat hier als je buikje hebt als je buikje hebt heb je bierspieren en als je flinke buik hebt zonder zwanger te zijn heb je biervatje. ik kan dat wel doen maar t gaat echt alleen om t doorzitten krijg ik echt onwijze rugpijn.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:06

Als je rugpijn krijgt van 't doorzitten span je misschien onbewust spieren aan. Mij lijkt zitles dan ook wel prettig, dat er iemand vanaf de grond ook ziet hoe jij zit en daar commentaar op kan geven.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:33

Ik vind het toch vreemd dat iedereen adviseert om vooral km te maken, doorzitten is ook echt een techniek die je kan leren. Ik zou je willen adviseren om eens contact met het Balingehof op te nemen, zij geven evt ook clinics op locatie en weten onwijs veel van zitten af :) www.balingehof.nl

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 21:39

ja nou idee dat had ik dus ook al beetje. maar t blijft me verbazen dat ik er vroeger eigenlijk geen problemen mee had en tegenwoordig krijg ik er alleen maar rugpijn van. Balingehof is toch van monya erb, daarheen wordt namelijk wel veel geregel want moet dan een auto lenen en een trailer huren nou kost die niet de hele wereld. Maar neem ook aan dat ze niet alleen voor mij hierheen komt. ik zal haar even een pb sturen voor prijsopgaaf kan ik meteen vragen of er nog anderen geinteresseerd zijn.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:27

equimotion(van bokt) geeft deskundig zitlessenn..

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 15:23

ja daar had ik ook l pb van gehad

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:30

Denise_84 schreef:
Gewoon aan de longe, hoofd laten voor wat het is en concentreren op je zit.

Nee, niet t hoofd laten voor wat t is.
Beest aan de bijzet doen, als hij zijn hoofd omhoog steekt, kún je niet eens fatsoenlijk zitten.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:58

voor intresse in zitlessen PM mij maar.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:14

Wolkje schreef:
Denise_84 schreef:
Gewoon aan de longe, hoofd laten voor wat het is en concentreren op je zit.

Nee, niet t hoofd laten voor wat t is.
Beest aan de bijzet doen, als hij zijn hoofd omhoog steekt, kún je niet eens fatsoenlijk zitten.

Excuus dat heb ik niet juist verwoord. Ik ben volledig met je eens dat hij dan aan de bijzet moet. Wat ik bedoelde is om iig geen teugels aan te nemen.

Ikzelf ga vanaf volgende week beginnen met zitlessen met mijn instructrice. Paard loopt momenteel erg fijn maar heb echt problemen met mijn zit en deze wil ik graag volledig oplossen alvorens ik overga naar het M2.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 16:01

nou sorry maar mijn paard gaat niet aan een bijzet, gogue, chambon of thiedeman als ik erop zit. Ik heb namelijk gezien hoe dat kan aflopen als het paard stijgert, nee daar pas ik voor ik hoef geen half jaar in een rolstoel te zitten. En ik heb waarschijnlijk al iemand gevonden, hangt er alleen nog even van af of ze ook overdag kan ja of nee.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:04

zou ik ook niet willen,hoe moet hij zijn balans/rust nou vinden als ik op hem moet oefenen en rondstuiter op zijn rug..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:05