Vervoer/ paardentaxi

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Superstar

Vervoer/ paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 15:44

Deze zomer ga ik samen met een vriendin op "paardrijvakantie" naar Drente. We wonen in het midden van het land en zijn nu op zoek naar vervoer voor onze paarden. Zijn er goede (en slechte) ervaringen met paardentaxi's? De voorkeur gaat uit naar een vrachtwagen. Paard 1 is volledig trailer mak en paard 2 is nog jong en heeft nooit in een trailer gestaan. We gaan uiteraard wel met paard 2 oefenen. De paarden staan overigens niet bij elkaar op stal en kennen elkaar dus niet.

Iemand tips en of ervaringen?
Bedankt!

Utixo

Re: Vervoer/ paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:53

Waar is het midden van het land?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:54

Wij hebben afgelopen zomer gebruik gemaakt van de Paardentaxi, die uit Berkel en Rodenrijs.
We waren op zich prima tevreden, alleen zal ik het niet snel nog een keer doen. Kost een euro per kilometer, exclusief BTW.
Voordeel is dat je 4 paarden tegelijk kan laten vervoeren en dat je de gemaakte kosten dus kunt delen.
Nadeel vond ik de gigantisch hoge instap, en vooral steil/stijl? en dat de paarden niet vooruit erin staan. Ze zijn dus constant bezig hun evenwicht te bewaren en dat was goed te zien aan die van mij. Hij kwam er zeiknat uit, terwijl meneer normaal er helemaal niets van heeft.

Denk op zich dat het niet zoveel uitmaakt of de paarden elkaar nou wel of niet kennen, er zit toch een tussenschot tussen. Voor het jonge paard is misschien de hoge instap wat eng, maar misschien het vervoer minder eng, omdat-ie met soortgenootjes staat, waaronder dus de volledig trailermakke.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:57

www.jerwalservice.nl

Is een bekende van mij en levert super service. kan in principe van 1 t/m 16 paarden vervoeren in trailer of vrachtwagen. Voor meer info moet je even contact opnemen via de site.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:57

Mijn vader doet ook paardenvervoer, hij rijd erg rustig en heeft ruime ervaring met paarden. Beschikbaar is een 22 paards vrachtwagen, een 20 paards, en 6 paards, en eventueel een 2 paardstrailer.

http://www.fragotrans.nl

Superstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 16:34

Bedankt voor de tips zover. "Midden van het land" is overigens Veenendaal.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:20

Ik heb een aantal keren bij Noot in Ede een Ford Transit gerhuurd. Neem de 10 kuub versie, dan zit de trekhaak hoog genoeg. Huur er een tweepaards trailer bij en klaar is kees. De bus kost iets van 200 euro voor een weekend, inkl 500km. Ding doet 1:12 met een 2 ton aan de haak. Hiervoor is natuurlijk wel een B-E rijbewijs noodzakelijk. http://www.nootede.nl/ Trailer huur je gewoon bij de lokale trailerboer in Veenendaal. Ben je voor 500 euro uit en thuis, kan een paardentaxi niet of nauwelijks voor rijden.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:25

Hm, het is dat Veenendaal wel uit de richting is, was het dichterbij geweest was je echt wel minder dan 500 kwijt geweest. Je moet ook niet naar paardentaxi's bellen, maar gewoon wat paardenvervoerders, die niet de naam taxi dragen. Zijn veelal goedkoper.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:27

Banjer is ook niet trailermak... we moesten haar toch op de een of andere manier van Zuid Holland naar de provincie Groningen zien te krijgen... ik heb John en Nancy, van PTREO geboekt.. en dat was een zeer goede keuze... :)

Banjer is zeer rustig geweest onderweg, wagen beweegt niet als ie rijdt... John en Nancy zijn zeer vakkundig, rustig en ervaren.. Banjer heeft er iig een zeer positieve ervaring aan overgehouden :)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:34

Verplaatst: TAO --> EA-GZ

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:30

Ik en mijn vriend hebben een paardentaxi bedrijf.
Paardentaxi Martens.
Wij vervoeren voor 65 cent per km. That's it.
Alleen eventueel 15 euro wachtgeld per uur.
Verder komt er geen kosten meer bij.

Kijk eens op de site: www.paardentaximartens.nl