Waar een zadel kopen omgeving Rotterdam/Dordrecht?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sillyhorse

Waar een zadel kopen omgeving Rotterdam/Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 15:23

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil binnenkort een dressuurzadel kopen (een niet te duur nieuw of een goede tweedehands) maar ik hoor zoveel verschillende berichten. De één zegt: zeker niet hier! de ander zegt: absoluut niet daar! Hier hebben ze er geen verstand van! Daar hebben ze slechte service!
Waar kan ik nou het best een goed zadel kopen in de omgeving van Rotterdam/Dordrecht, met een goede service zodat het zadel perfect op mijn paard past? Wat raden jullie me aan?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-09 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt + regio toegevoegd.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:42

Bij iemand die de msfc zadelpasopleiding heeft gedaan.
Zie de website http://www.msfc.nl/, onder beroepsvereniging kun je op het kaartje klikken wie er in de regio zitten. In Zuid-Holland zit er maar één, maar in N-Brabant meerdere.
Ik heb zelf destijds Margreet Bouwmeester van Alona erbij gehaald (ze doet alleen zadelpasadvies, geen verkoop) en op basis van een mal een zadel gekocht.
Omdat mijn nog jonge paard een groeispurt heeft gehad past het zadel na een half jaar helaas niet goed meer, en ga ik binnenkort weer een afspraak met haar maken om te kijken of dit zadel aangepast kan worden of dat ik voor een ander zadel moet gaan kijken.
Daar moet je dus rekening mee houden, dat je paard door groei/training en per seizoen kan veranderen en de zadelpassing dus ook veranderd.
Als je een heel fijn zadel wilt met goed advies, kijk dan ook eens op de website van Zadelboer (zit ook in Zuid-Holland) hier op bokt, die verkoopt WOW zadels, fors prijskaartje, maar zo'n zadel is 't waard.
Succes!

sillyhorse

Re: waar zadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 15:57

Bedankt voor je snelle reactie. Ben bezig met de koop van een paard. Het heeft al een hele tijd stil gestaan en ze is dik geworden, tegelijk zal de bespiering wel afgenomen zijn dus ik denk dat ik ook maar kort plezier van het zadel zal hebben. Ik wist niet dat je op basis van een mal een zadel kon kopen (haha, weet nog wel veel meer niet maar dat komt vanzelf wel). Ik ga even de website bekijken en zoek Margreet Bouwmeester op.

Anoniem

Re: Waar een zadel kopen omgeving Rotterdam/Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:04

HAR --> EA GZ DI.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:07

stahro in rhoon heeft veel ervaring en veel keus

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 19:51

Starho ben ik wel eens geweest, dat is niet eens zo ver hier vandaan. Hebben ze daar ook tweedehandszadels? En hoe werkt het eigenlijk met passen daar. Neem je je paard er naar toe of komen ze aan stal. (Misschien beetje domme vraag, maar ik heb daar totaal geen ervaring mee).

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:57

sillyhorse schreef:
Starho ben ik wel eens geweest, dat is niet eens zo ver hier vandaan. Hebben ze daar ook tweedehandszadels? En hoe werkt het eigenlijk met passen daar. Neem je je paard er naar toe of komen ze aan stal. (Misschien beetje domme vraag, maar ik heb daar totaal geen ervaring mee).

Ik heb ook goede ervaring met starho.
Ze hebben een zeer ruime keus 2e hands zadels!
Ze komen volgens mij alleen naar stal met nieuwe zadels en dan is er (vaak) een lange wachttijd!
als je naar de winkel gaat (er zit een stal aan de winkel, dus bak aanwezig) dan kun je waarsch eerder terecht

succces met je paardje en het vinden van een zadel!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:06

Bij de meeste zaken moet je een tweedehandszadel eerst volledig betalen, als het niet past kun je het meestal binnen een week weer terugbrengen en je geld terug(gestort) krijgen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:55

Wij laten altijd Van Rijs uit Zevenhuizen komen.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 20:03

Ik denk dat ik begin bij Starho en als dat niets oplevert, van Rijs bezoek. Van Rijs heeft ook tweedhands zadels op zijn website staan, ook wel handig. Ik zag dat beide alleen langskomen voor nieuwe zadels.
Bedankt voor jullie informatie.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:07

Ik zou eerst kijken bij Arie Boer uit Zwijndrecht.
Dit is een 'echte' zadelmaker.

Heeft die niets, dan zou ik naar Van Rijs gaan en Starho..