zoek pensionstalling voor merrie Amsterdam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cletje

zoek pensionstalling voor merrie Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 19:47

Hallo *D

Ik ben nieuw hier... Ik kom uit Frankrijk !!

Ik kom in september weer in Holland wonen, in Amsterdam en ik wil graag mijn merrie mee nemen. Het probleem is dat ik helemaal niet weet hoe her hier werkt, en ik ken ook geen stal.

Ze kan wel buiten staan, maar toch wil ik graag een stal hebben voor als het echt slecht weer is. Het hoeft geen manege te zijn, maar het liefst met een bak. Alleen kan ik niet elke dag komen om te verzorgen.
Het moet ook in de buurt van Amsterdam zijn (met de fiets of auto makelijk bereikbaar) en niet te duur (niet meer dan 200 euro per maand).

Bedankt voor jullie hulp ! :(:)

Soofjuh

Re: zoek pensionstalling voor merrie Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:11

Misschien kun je op google zoeken met zoekterm: Pension amsterdam, of pensionstal amsterdam. od, succes met zoeken verder!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:08

ts: heb je marktplaats.nl al geprobeerd? Je moet kijken bij dieren, en dan stalling en weidegang, en je postcode invullen.
Je kunt ook hier op bokt zoeken met 'stalling amsterdam' oid.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:15

200 euro per maand?? All in?? Gaat erg moeilijk worden in deze regio!
Ik vrees dat je even moet gaan googelen om in de prijzen van Nederland te komen. In de randstad is het duur...heel duur!!
De meeste stallen waar je maar 200 euro per maand hoeft te betalen, zijn de zelfverzorgings stallen, dus zelf uitmesten, binnen en buiten zetten ( als dat al kan!) en zelf je voer klaar zetten.
Als je zelf al een paar dagen per week niet naar je paard kan komen wordt het een heel moeilijk verhaal voor 200 euro!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:19

tsjah het kan wel, maar je moet wel heeeel hard zoeken ;)
Je zou een stal kunnen zoeken waarbij je alles zelf moet doen, en dan neem je een bijrijdster die je paard kan verzorgen op de dagen dat je niet kunt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:22

laten we beginnen met: waar in amsterdam?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:30

poehh 200 wordt lastig, randstad is vrij duur en niet super veel kleine stalletjes, hier in Almere is er vrijwel niks onder de 300 te krijgen

hlidar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:32

mijn paard staat 10 km ten noorden van amsterdam op een boerderij, er staan voornamelijk ijslanders, maar ook een kwpn. er is een (buiten)bak, zomers 24/7 weidegang (de kwpner gaat wel soms ´s nachts op stal), ´s winters staan de paarden op paddocks en sommige ´s nachts op stal. dit kost 85 euro per maand, en voor het voeren maken we ´s winters een schema met z´n allen zodat iedereen niet elke dag hoeft te komen. het enige probleem is dat er op het moment geen boxen vrij zijn... maar wie weet tegen september wel...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:35

85 euro per maand en daar zit dan alles bij, dus ook hooi, stro en krachtvoer?? En hoe zit het met mesten?? Wordt dat gedaan of moet je dat zelf doen?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:36

Bedenk me net dat er in Ilpendam ook een pensionstal is, met weidegang en er wordt gevoerd en gemest, voor 150€, zit tussen watergang en Ilpendam, dat is vlakbij, misschien is dat wat. Weet de naam niet alleen dat het aan de Jaagweg ligt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:40

Silly1972 schreef:
Bedenk me net dat er in Ilpendam ook een pensionstal is, met weidegang en er wordt gevoerd en gemest, voor 150€, zit tussen watergang en Ilpendam, dat is vlakbij, misschien is dat wat. Weet de naam niet alleen dat het aan de Jaagweg ligt.

weet je dat heel zeker? ik ken alle stallen langs de jaagweg en kwa prijs zit je wel in de richting ,maar gemest word er niet voor je hoor :n

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:43

Vriendin van me staat daar met haar merrie en veulen en zei zegt van wel, zij is lichamelijk ook niet in staat om zelf uit te mesten, ben er verder zelf nog niet geweest.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:43

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:40

Hee wat leuk, iemand die uit Frankrijk komt! Ben er zelf geboren en getogen en m'n hele paardrijjeugd ligt dan ook daar.

On topic: voor 200.- per maand all in wordt het lastig in de buurt van Amsterdam. Je zegt dat je ook niet elke dag kunt komen. Misschien is een bijrijd(st)er dan iets voor je? Dat is iemand die een aantal dagen per week de zorgt van je paard overneemt. In de randstad is het ook heel gewoon om dat tegen betaling te doen (dat wil zeggen, de bijrijdster betaalt jou, niet andersom). Op die manier krijgt je paard elke dag de nodige zorg, en kan jij ook de ksten iets drukken.

Als je meer vragen hebt, ook met betrekking over het verschil tussen de paardenwereld hier en in Frankrijk kan je altijd een persoonlijk berichtje sturen.

hlidar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:36

geen krachtvoer, wel hooi en stro, en we maken dus met z´n allen een schema, dus 1 a 2 keer in de week zal je moeten voeren en opstrooien, het is een zorgboerderij, dus meestal worden de stallen uitgemest door de mensen die daar helpen, maar die zijn er dus niet in het weekend. ik bedacht me net wel, dat mijn paard geen echt eigen stal heeft daar, als je echt een prive box wil kost het wel wat meer, weet niet precies hoeveel.

cletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 14:27

Bedankt voor al jullie antworden !!

Ja ik weet dat 200 euros niet zo veel zijn maar ik kom om te studeren en ik moet mijn paard zelf onderhouden dus meer betalen word een beetje moeilijk... :o

Hlidar : dit lijkt me heel goed ! Een leuke boederij is echt wat ik moet hebben... is er mischien een "wachtlijst" ? Ik weet dat september nog ver is, maar mischien kan ik reserveren als er nou iemand weg gaat? (ik weet niet hoe het hier werkt maar dat had ik een keer in frankrijk gedaan :D )

SuperRupsje : Dank je wel voor jou hulp ! Ik zal jou inderdaad en pb sturen!!

Over de locatie, het liefst tussen Amsterdam en Krommenie/ Assendelft als dat kan, omdat mijn nichtje in Krommenier woont en die kan mij dan helpen met verzorgen... Ik weet dat het ook vlakbij is met de trein en/of auto vanuit A-dam?

XXXX

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:41

Als je student bent heb je het inderdaad niet erg breed, ik hoop dat de stal van hlidar wat is! In elk geval al heel verstandig dat je nu al op zoek gaat, want de verhuizing zal best wel een en ander geregel vergen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:09

VSW-->EA-GZ Diensten.

hlidar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:16

ik zal het erover hebben, ik weet dat er nu wel een box vrij is maar die is niet zo groot, ik weet niet hoe groot jouw paard is? maar ik het in ieder geval doorgeven, dat als er iets vrij is, dat ze aan jou denken... de boerderij ligt trouwens net buiten Broek in Waterland...

cletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 17:55

;)