wie kent john watson als handelaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jootje24

wie kent john watson als handelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 16:54

Zoals de titel al zegt wie kent deze handelaar?
John watson hij komt uit Finland..
Als iemand ervaring met hem heeft of weet wie/ wat
wil je dan even reageren?

Ik vraag dit omdat ik een mail van hem heb gekregen dat hij mijn paard
wil kopen...

(ik weet niet of het hier goed staat Bloos )

denice

Re: wie kent john watson als handelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:56

Wat voor een mail?

Ga er maar vanuit dat het fake is Lachen Hij wil zeker veel voor je paard neerleggen Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:32

TAO --> EA GZ DI.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:48

Toevallig, ik kreeg net onderstaand mailtje

Thanks for the mail and i am happy to know is still for sale.
I must tell you am really interested and I hope is very healthy. I want the best.
Let me tell you a bit summary about myself. I am married with 3 children {1 boy and 2 girls}.We live here in Finland. I would like to assure you that is comming to a wonderful,caring,sweet,loving family just like yours.I will personally send you pictures with our family from time to time. I have a pet agent/someone that will handle every other things necessary when he arrives your location. The price is okay by me.I will like to pay the full amount plus an extra 100 euros for you to take care good care and 50 euros to keep other buyers off a nd if possible you delete the advert till is picked up by the pet-agent. About payment,i spoke with my banker and will send you a bankers draft cheque of the sum of 8,580 EUROS which can be cashed easily at your Bank,So i believe i have trust in you and i believe i can trust you,right ? So,can I trust you to instruct my banker send you the payment and when you receive the cheque,you take it to your bank so that
it can be converted to cash for you,to enable you be able to deduct your own money once it cleared/cashed at your Bank, take your own total money including the extra money and give the balance to the pet-agent, so the pet can be picked up?
If yes, kindly reply with the details as needed below :

NAME AS TO APPEAR ON CHEQUE :

HOME ADDRESS :

CITY :

POST -CODE :

YOUR PHONE NUMBER{ home and mobile}

Understand that will be treated like a members of our family and shall also be given the best LOVE,CARING and 100% TENDER LOVE CARE also. and i will be sending you video clips of it to your Home address after is with my family for some times but i will make sure i send you pictures always for update with my family.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:50

ik vind het maar heeeel erg verdacht

doet me denken aan die afrikaanse oplichters

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:51

Snel deleten hoor.

Het gaat als volgt: jij krijgt cheque, je gaat ze innen, de bank stort het geld, je zet je paard op transport, de cheque blijkt niet gedekt en neemt dus natuurlijk zijn geld terug. Jij bent paardje kwijt en geldje kwijt Lachen

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:56

Maar stel (ik doe het zowieso niet); je neemt het geld contact op bij de bank en laat de bank een dubbel check doen ivm de dekking? dan zou je toch geen risico moeten lopen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:57

maar stel, hij is echt,,, waarom zou hij dan al zonder t paard gezien te hebben de voor vp betalen EN extra geld??

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:08

Citaat:
Maar stel (ik doe het zowieso niet); je neemt het geld contact op bij de bank en laat de bank een dubbel check doen ivm de dekking? dan zou je toch geen risico moeten lopen.

NIET DOEN!!!
bank schrijft het toch gelijk van je rekening weer af.....

hier gaan alle alarmbellen rinkelen!!
stink er aub niet in, die mooie praatjes zijn nep!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:16

De bank gaat soewieso EERST het geld op je rek storten en dan pas checken, eventueel kun je dus afwachten tot je bank zeker is dat de cheque gedekt is denk ik, maarreuh, dat gaat hier echt niet het geval zijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:17

en dat checken kan zomaar een paar weken duren, dus denk niet dat als je niks hoort het dan wel goed is..... vaak gaan dat soort mensen dan vragen waar het paard blijft en dan eisen dat je m opstuurt en ondertussen doe jij dat dan maar en dan blijkt toch pech......

Hier gaan echt mn nekharen van overeind staan, zo op je gemoed sprekend en geen f*ck van waar.....
Citaat:
Understand that will be treated like a members of our family and shall also be given the best LOVE,CARING and 100% TENDER LOVE CARE also. and i will be sending you video clips of it to your Home address after is with my family for some times but i will make sure i send you pictures always for update with my family.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 08:08

Nee niet persoonlijk wel mailcontact gehad over een paard dat ik wil verkopen.

Ik heb er geen goed gevoel bij, en vertrouw het niet, omdat:
* hij geen NAW gegevens geeft
* hij wil het paard binnen een week laten ophalen en met cheques wil betalen bij ophalen
* nadat ik aangaf via de bank het geld te willen ontvangen geen reactie meer

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 08:42

ik kreeg ook een mail van hem
nou gelijk verwijderd
vondt het al een vreemd bericht

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:05

Gewoon even contact op nemen met de politie in je verblijfplaats die kunnen stappen ondernemen met deze gegevens (de e-mail dus niet wissen).
Wij hebben dit gehad met een auto die we op MP gezet hadden, er schijnen hele "bendes" op deze manier bezig te zijn en de politie doet er alles aan om ze onschadelijk te maken.