Goedkope stro leveranciers Friesland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Goedkope stro leveranciers Friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 21:37

Hallo bokkers,

Ik heb mijn paard nu momenteel op vlas staan, maar het bevalt mij totaal niet.
Ze maakt er 1 grote bende van en het is me ook veelste duur.

Nu ben ik opzoek naar een goedkope stro leverancier samen met nog een paar pensionklanten op stal.

Kunnen jullie mij vertellen waar jullie in Friesland jullie stro afnemen en wat dit kost per baal( groot of klein maakt niets uit)

Grt Priscilla.

friesiszwart

Re: Goedkope stro leveranciers Friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 07:24

Momenteel is de duurste periode om stro in te moeten slaan, dus goedkope adressen ... Je zou eens naar een loonwerker of boer kunnen gaan misschien hebben zij nog stro beschikbaar.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 09:12

Is dit de duurste periode?

Dat wist ik niet Haha!

Ik kan idd eens wat rondvragen in de buurt

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:57

VSW-->EA-GZ-Diensten

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:19

ik heb mijn paard op vlas en dat bevalt mij prima. Heb daaronder stalmatten, zodat ik maar een laagje vlas nodig heb waar zij alleen plast. zoals friesiszwart zegt is het de duurste periode en ik vond dat uiteindelijk stro duurder is dan vlas bij het mesten.

Ik haal mijn spul bij Postma in gauw, bij sybrandyburen. Daar hebben ze van alles. bel ze effe wat het kost per pak.
http://www.postmagauw.nl/

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 09:00

Bij de mijne werk vlas echt niet goed

Haar stal is in 3 dagen gewoon zwart zo smerig.

En dan liggen er 4 nieuwe pakken in de maand in en dat gaat de 1ste week goed maar de 2de week begint het al en dan komt er 1 keer in de week een nieuw pak bij(zaterdags) en dinsdag begint hij al slecht te worden...

Ik betaal nu per pak 6,50 Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:06

suus27 schreef:
ik heb mijn paard op vlas en dat bevalt mij prima. Heb daaronder stalmatten, zodat ik maar een laagje vlas nodig heb waar zij alleen plast. zoals friesiszwart zegt is het de duurste periode en ik vond dat uiteindelijk stro duurder is dan vlas bij het mesten.

Ik haal mijn spul bij Postma in gauw, bij sybrandyburen. Daar hebben ze van alles. bel ze effe wat het kost per pak.

Heb ze ff gemaild en het kost 6,50 per pak stro(35 kilo de pak en het is excl btw 6%) Vlas kost 6,05 ecxl 6% btw Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:07

parouscha schreef:
suus27 schreef:

Heb ze ff gemaild en het kost 6,50 per pak stro(35 kilo de pak en het is excl btw 6%) Vlas kost 6,05 ecxl 6% btw Lachen

Zit weinig verschil in dus Ja

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:31

je moet doen wat je graag zelf wilt. Als jij hert vlas niets vindt, neem dan stro. Ik heb de keuze genomen voor vlas omdat ik stro niet een goede warmte houder vindt. De kou van de vloer komt omhoog door de stro. Nu heb ik stalmatten en daarover een dun laagje vlas. 1 keer per dag haal ik de hele stal leeg en doen een nieuw laagje vlas op de plaatsten waar ze plast.

Succes met je zoektocht.
Oja ben je op zoek buiten friesland, dan moet je enkele boeren benaderen in de polder.