Paardenvrachtwagentje Te Huur Gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Reneey

Paardenvrachtwagentje Te Huur Gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 22:26

Hey hey Lachen

Ik had een vraagje, wij willen in Mei 2009 met de paardjes 5 dagen op vakantie.
Nu kunnen we uiteraard wel ieder voor zich een trailer huren maja om alles wat makkelijker te maken waren we op zoek naar een 6/8 paards vrachtwagentje.
Alleen ik heb dus geen flauw idee wat ik zoiets ken vinden .. hoopte op particulier want ik heb bijv bij de horsehotel zoiets gezien maja die vragen voor onze afstand rond de 600 euro .. naja dat vind ik belachelijk veel geld.
Uiteraard is het niet gratis maar dat komt neer op bijna 100 euro per persoon naja dat is gewoon te gek.

Wie oh wie heeft er zo'n vrachtwagentje die ons misg zou willen brengen en halen of weet iemand waar zoiets te huur is voor een redelijke prijs.

Graag wel in omgv amsterdam, purmerend, hoorn enzz...

Graag hoor ik iets ... alvast bedankt

Xies Reneey

Waratje

Re: Paardenvrachtwagentje Te Huur Gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:39

Als je met 6 of 8 paarden vervoer zoekt, dan heb je een vrachtwagen nodig, geen vrachtwagentje. Eerlijk gezegd denk ik dat je met een 600 euro nog niet zo'n verkeerde prijs hebt, want je betaalt ook de tijd van de chauffeur (of heeft één van jullie een C-rijbewijs?) en die vrachtwagens verbruiken redelijk wat brandstof.
Reken eens na wat het kost als jullie allemaal een trailer huren en de brandstofkosten van die 6 of 8 auto's meerekenen, misschien dat die 600 euro dan nog wel meevalt......

Reneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 22:44

Waratje schreef:
Als je met 6 of 8 paarden vervoer zoekt, dan heb je een vrachtwagen nodig, geen vrachtwagentje. Eerlijk gezegd denk ik dat je met een 600 euro nog niet zo'n verkeerde prijs hebt, want je betaalt ook de tijd van de chauffeur (of heeft één van jullie een C-rijbewijs?) en die vrachtwagens verbruiken redelijk wat brandstof.
Reken eens na wat het kost als jullie allemaal een trailer huren en de brandstofkosten van die 6 of 8 auto's meerekenen, misschien dat die 600 euro dan nog wel meevalt......

Ja daar heb je ook wel gelijk alleen we hebben eigen chauffeur en de afstand valt wel mee .. laten we uitgaan van 50/70 km tis een uurtje rijden ongv vanaf onze stal ..
En die gene van die 600 euro de rekenden ook niet veel maar die begon al te tellen vanaf zijn huis naar ons van ons naar daar ( logisch ) en van daar weer terug naar zijn huis .. is logisch dat ie zo rekent alleen ja ik vind t gewoon een hoop geld en wie weet kan het voor goedkoper Lachen
Laten we het hopen.

Groetjes

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:45

het is standaard dat een transporteur rekent vanaf zijn standplaats, oftwel thuis, de km's tussen de standplaats en laadlocatie moeten immers ook gemaakt worden.

Het is al eerder gezegd, maar die 600 Euro is een goede prijs.
Je kunt overigens wel een eigen chauffeur hebben, maar ik denk dat het lastig is een dergelijke grote vrachtwagen te vinden en die dan verhuurd wordt zonder chauffeur, daar is zo'n vrachtwagen wat te 'kostbaar' voor.

Wellicht dat je wat kunt regelen met anemone, zitten wel een eindje bij jullie vandaan, maar die verhuren een vrachtwagen. Dit is echter een 3-paards en die kost dan al 149 Euro p/dag (ex btw).
Misschien dat je wat met hen kan regelen dat je een van de occassions die ze hebben kunt huren, maar dan zul je toch ook die 600 Euro wel kwijt zijn denk ik (met brandstof misschien nog wel meer)

Het goedkoopst in dit geval zou zijn als je zo'n 4-paards trailer van Ifor Williams hebt die je gewoon achter de auto kunt hangen, dan heb je aan een stevige trekauto en persoon met BE rijbewijs voldoende, je moet dan wel twee keer rijden, maar dan nog.

Denk niet dat het veel goedkoper kan, naast anemone ken ik namelijk geen verhuurbedrijven die echt paardenvrachtwagens verhuren.
Je hebt dus eigenlijk 4 mogelijkheden:
- Deze 600 Euro accepteren
- Bij anemone vragen of je een van de occasions zou kunnen huren
- Gewoon met enkele 2-paards trailers rijden
- Kijken of je een 4-paards trailer kunt regelen/huren, aanhangerbedrijven verhuren deze niet, maar misschien dat er een particulier is bij jullie in de buurt die deze wel heeft. Enige wat je dan nog nodig hebt is een terreinwagen die 3,5 ton mag trekken, deze kun je eventueel wel huren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 09:31

De lokale veetransporteur hier in het dorp telde drie jaar geleden €1,00 per km (rijden) of €60,00 per uur (wachten). Er kunnen 8 paarden op zijn wagen. Tegen iets hogere km-kosten hing ie er ook een aanhanger aan, daar konden er nog eens 9 in.
Dat afgezet tegen de prijs die jij noemt is dat dus helemaal niet slecht. Ik geef je niet heel veel kans dat je het goedkoper kunt vinden.

Reneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 12:20

Er hoeven niet persee 8 paarden in .. 4 is al genoeg voor de rest kunnen we dan trailers regelen.
Het ken wel degelijk goedkoper alleen die man die het goedkoper deed is overleden en zijn vrachtwagen verkocht Boos! helaas.
Of meerdere 3 paards vrachtwagentjes zou ook een optie zijn.
Alleen ik heb meerdere malen op marktplaats advertentie gezet maar dat word gewoon niet op gereageerd vandaar dat ik het via hier probeer

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:32

Uhh, ik denk dat je wel heel erg aan het zoeken bent naar de bekende filantroop of te wel de spelt in de hooiberg!

Een van jullie heeft zijn of haar C rijbewijs? Maar waarom zou jezelf rijden? Zoek een goede vee- of paardentransporteur en laat je brengen en halen. Het is niets voor amateurs om ff op pad te gaan met zoveel paarden! Daar moet je ervaring voor hebben.

En die €600 klinkt erg aannemelijk! Ga maar eens een zeilbootje huren... of een paard voor een hele dag. Omgeslagen per persoon blijft er nog geen 100 euro over!

Dat lijkt me heel goed te doen! Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, moet je thuisblijven.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:37

Reneey schreef:
Er hoeven niet persee 8 paarden in .. 4 is al genoeg voor de rest kunnen we dan trailers regelen.
Het ken wel degelijk goedkoper alleen die man die het goedkoper deed is overleden en zijn vrachtwagen verkocht Boos! helaas.
Alleen ik heb meerdere malen op marktplaats advertentie gezet maar dat word gewoon niet op gereageerd vandaar dat ik het via hier probeer

Die man deed het dan waarschijnlijk als hobby en je kunt het hem niet echt kwalijk nemen dat hij een keer overlijdt en dat zijn nabestaanden geen zin hebben om die hobby voort te zetten.
Voor het huren van een vrachtwagen voor 4 paarden kun je bij Anemone terecht, als je de bijbehorende prijs hebt gezien, snap je ook waarom wij hier zeggen dat 600 euro helemaal geen slechte prijs is.....

Reneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 12:33

Waratje schreef:
Reneey schreef:

Die man deed het dan waarschijnlijk als hobby en je kunt het hem niet echt kwalijk nemen dat hij een keer overlijdt en dat zijn nabestaanden geen zin hebben om die hobby voort te zetten.
Voor het huren van een vrachtwagen voor 4 paarden kun je bij Anemone terecht, als je de bijbehorende prijs hebt gezien, snap je ook waarom wij hier zeggen dat 600 euro helemaal geen slechte prijs is.....

Hoe kom je er nou bij dat ik het hem kwalijk neem :S ... ik bedoel ermee te zeggen dat het wel degelijk goedkoper kan en gaf die man als voorbeeld is alleen helaas overleden.
Daarnaast hoor ik van meerdere dat ze inderdaad te huur zijn voor goedkoper alleen moet ik op internet kijken maja ik ken het niet vinden.
Vandaar mijn oproepje

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:46

Dat type hobbyisten is letterlijk een uitstervend slag, dus ik zou er niet op rekenen om in jouw regio nog zoeentje te vinden.
Op stap gaan met paarden kost gewoon geld, als je dat niet kunt of wilt betalen, dan ga je toch gewoon niet? Of je gaat gewoon lekker onder het zadel naar je bestemming?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:53

stefanvi schreef:
Het goedkoopst in dit geval zou zijn als je zo'n 4-paards trailer van Ifor Williams hebt die je gewoon achter de auto kunt hangen, dan heb je aan een stevige trekauto en persoon met BE rijbewijs voldoende, je moet dan wel twee keer rijden, maar dan nog.

Bestaat niet Haha!
De grootste "gewone" Ifor is een 3 paards en deze zit aan de 3500 kg, er zijn niet erg veel auto's die dat mogen trekken.
Trailers die meer paarden mogen laden hebben een gooseneck en vind daar maar eens een trekkend voertuig voor....

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:03

Citaat:
Van marktplaats geplukt

Renault master 2paards wagen te besturen met een B rijbewijs.
Prijzen vanaf 39.995,00

Ook een steunpunt in Noord Holland.

Huurtarieven:

90 euro per dag
150 euro voor een weekend
350 euro voor een week.

100 km. vrij daarna 0,22 ct per gereden kilometer
bedragen zijn exclusief Btw.

Ook is het mogelijk de renault te leasen voor korte of langere periodes.

Informeer naar de mogelijkheden en scherpe tarieven

Email: info@horse2move.nl

En deze dan, wordt 3 of 4 x rijden om alle paarden op bestemming te krijgen en op de terugweg hetzelfde. Kost dan 2x 90 euro en vanaf 100 vrije km, ook nog eens 0.22 ct per km. Is weliswaar goedkoper als vakantie-adres niet ver van huis is.

Het allergoedkoopst is één trailer huren en dan paar keer heen en weer rijden. En anders doorsparen!

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:26

Lia_ schreef:
stefanvi schreef:

Bestaat niet Haha!
De grootste "gewone" Ifor is een 3 paards en deze zit aan de 3500 kg, er zijn niet erg veel auto's die dat mogen trekken.
Trailers die meer paarden mogen laden hebben een gooseneck en vind daar maar eens een trekkend voertuig voor....

Kijk hier eens naar:
http://www.iforwilliams.be/_ln/hb610.php

Die kan zelfs 5 paarden laden, weliswaar pony's, maar dan nog.
Het laadvermogen is zo'n 2046 kg, dus als je een beetje 'normale' paarden hebt, kun je er gewoon 4 op kwijt.

Trekkend voertuig kan gewoon een terreinwagen zijn, die zijn niet bepaald zeldzaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:47

Die ken ik, maar daar kunnen echt maar 3 paarden in.
Wel kunnen er 4 niet te grote pony's in of 5 shetjes maar 4 paarden ga je echt niet redden, ook al niet kwa laadvermogen....

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:24

stefanvi schreef:
Lia_ schreef:
Bestaat niet :D

Kijk hier eens naar:
http://www.iforwilliams.be/_ln/hb610.php

Die kan zelfs 5 paarden laden, weliswaar pony's, maar dan nog.
Het laadvermogen is zo'n 2046 kg, dus als je een beetje 'normale' paarden hebt, kun je er gewoon 4 op kwijt.

Trekkend voertuig kan gewoon een terreinwagen zijn, die zijn niet bepaald zeldzaam.

Maar wat weegt een ''normaal'' paard?? Ga toch al snel uit van 500kg minimaal en dan kom je toch al erg dicht richting de 2ton alleen aan paard. En met 500 kg per paard heb echt geen groot dier. En als je goed hebt gekeken heb je ook gezien dat het leeg gewicht vd trailer al bijna 1500kg is, dus dan kom je al heel erg dicht tegen de grens van je Nissan Patrol ( meende ik dat je had ). En om eerlijk te zijn denk ik niet dat je dat red aangezien een btje paard wel over de 500kg gaat en dan het leeg gewicht vd trailer nog eens en dan ga je ongetwijfeld over de 3500kg
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-12-08 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:45

Verplaatst: TAO --> EA-GZ