Bitloos rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juudth

Bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 23:31

Hallo mensen,

Alvast excuses als ik dit topic op de verkeerde plaats zet. Ik wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen.
Dan welnu de vraag.
Ik heb redelijk lang op maneges gereden en ben ongeveer 9 jaar geleden gestopt. Zo af en toe heb ik nog wel eens paard gereden maar niet echt meer les. Anyway, nu wil ik het graag weer oppakken, alleen ik wil niet meer met een bit rijden maar graag op bitloos overstappen.
Nu heb ik dus rondgekeken op internet naar maneges in Enschede (daar woon ik op kamers) waar ze bitloos rijden aanbieden. Nu viel mij op dat ze dat nergens (!!) doen.
Nu de vraag:
Hebben jullie enig idee waar je in de omgeving van Enschede, les kunt krijgen in het bitloos (en/of boomloos) rijden? (mag ook particulier)

Groetjes,
Judith

p.s. nogmaals sorry als dit op de verkeerde plek staat.

Vue

Re: Bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:39

Nee, er zijn nauwelijks maneges waar je bitloos kunt leren rijden.
De meeste zijn nog allemaal oud en geijkt, bitje in, desnoods slof erbij en gaan.
Ik denk dat je dan op zoek moet gaan naar een bijrijdpaard van iemand die bitloos rijdt, of naar een instructeur/trice die ook lessen op zijn/haar eigen paarden aanbiedt. Misschien is het dus makkelijker om deze dan op eenmaal andermaal te zetten, ik tem wel even of ze hem willen verplaatsen!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:46

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 20:30

[NA] --> [EA-GZ]

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:01

Ik weet niet of je het er voor over hebt, maar als je een verzorg of berijdpony hebt kan het wel,

http://www.mijnwinkel.nl/shop70000/ en daar zit een goedkoop bitloos hoofdstel

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:31

Kijk eens op www.twentetepaard.nl. Daar kan je bitloos en boomloos rijden en is niet zo ontzettend ver bij jou vandaan.