Aangespannen beleren in Gelderland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SunnyRainbow

Aangespannen beleren in Gelderland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 19:12

Voor mijn IJslandse merrie ben ik op zoek naar een een stal of particulier die vaker paarden voor de wagen heeft beleerd en dat met rust, vriendelijkheid en vakmanschap doet?

Ik ben al een tijd bezig haar zelf te beleren voor de wagen, ze kent het werken aan de lange lijnen en kan zo ook langs de weg.
Ze is 11 jaar, al 6 jaar onder het zadel, kent het tuig, ze is verkeersmak, het enige wat nog rest is een wagentje erachter en wat ervaring, kort gezegd.

En wat zijn een beetje normale bedragen en termijnen om een paard te beleren voor de wagen?

Mijn merrie is 1.36 groot, en ze kan niet met oogkleppen gereden worden, ik heb een tuig voor haar maar nog geen wagentje.

Wie weet een adresje?

BlackDevils

Re: Aangespannen beleren in Gelderland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:52

Waar in Gelderland woon je?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:09

JesjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:19

Hai, ook ik woon in Gelderland, ik wilde mijn paardje ook laten beleren, maar schrok van de enorme prijzen die ze vragen voor het beleren, en de manier waarop sprak me ook niet aan.

Ik kan je maar 1 advies geven, ga je koetsiersbewijs halen, daar leer je zoveel van en je leert zoveel mensen kennen die je wel willen helpen.
Ik heb het geluk dat de vader van mijn staleigenaresse zijn hulp aangeboden heeft en we trainen 3 x per week, en dat nu al een half jaar, ik heb een Tinker uit het wild die met alles nog beleerd moet worden en met veel geduld kom ik er wel!

Ik weet niet in welke plaats je woont, maar als je een beetje mijn kant (hoenderloo) op woont, ken ik misschien wel iemand die je wil helpen.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:28

Ik heb je al een pb gestuurd.
Hans Heus heeft ons geholpen met de start van ons 2 span ijslanders.
Dat is een goede, rustige kerel waar je heel veel aan hebt, en erg veel van kan leren!

Succes en ik ben erg benieuwd. Ben ik zo niet meer de enige in de buurt die aangespannen rijd met ijslanders!

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 00:19

JesjeS schreef:
Hai, ook ik woon in Gelderland, ik wilde mijn paardje ook laten beleren, maar schrok van de enorme prijzen die ze vragen voor het beleren, en de manier waarop sprak me ook niet aan.

Ik kan je maar 1 advies geven, ga je koetsiersbewijs halen, daar leer je zoveel van en je leert zoveel mensen kennen die je wel willen helpen.
Ik heb het geluk dat de vader van mijn staleigenaresse zijn hulp aangeboden heeft en we trainen 3 x per week, en dat nu al een half jaar, ik heb een Tinker uit het wild die met alles nog beleerd moet worden en met veel geduld kom ik er wel!

Ik weet niet in welke plaats je woont, maar als je een beetje mijn kant (hoenderloo) op woont, ken ik misschien wel iemand die je wil helpen.

Bedankt voor je reactie, ik heb zowel enkel als tweespanbewijs en enkele jaren menervaring, maar ik wil het beleren aan een prof overlaten Knipoog Ik woon vlakbij Zutphen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 00:21

wyko schreef:
Ik heb je al een pb gestuurd.
Hans Heus heeft ons geholpen met de start van ons 2 span ijslanders.
Dat is een goede, rustige kerel waar je heel veel aan hebt, en erg veel van kan leren!

Iemand bij ons op stal heeft haar paard ook door Hans Heus laten beleren, lijkt me een fijne en kundige man die netjes met de paarden omgaat. Lachen