Wie kent De Hoog dressage

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kajanus

Wie kent De Hoog dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 12:30

Ik weet niet of het hier goed staat maar ik ben erg benieuwd wie
er ervaring heeft met De Hoog Dressage uit Dalfsen.
Zij geven volgens hun site instructie en volgens mij hebben ze regelmatig paarden te koop staan.
Alle info is welkom mag ook via PM.

Judje

Re: Wie kent De Hoog dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:57

Verplaatst: TAO --> EA-GZ

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:09

wij hebben daar een paar jaar geleden een prima pony gekocht. Niets mis mee.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 14:35

Nou een vriendin heeft daar een paard gekocht en dat is dus een staker. En ze willen hem niet terugnemen en nu is ze een gerechtelijke procedure gestart. Daar ben je dus weer lekker mee koop je een braaf mak paard die dus helemaal niet zo braaf en mak blijkt te zijn. Er zijn toch ook een hoop slechte mensen op deze wereld het is te triest voor woorden. Boos!

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:32

Het hoeft natuurlijk niet altijd met het paard te maken te hebben, maar dat vergeet iedereen.
Soms hebben paarden groot gelijk dat ze staken.
Ik heb zelf ook net een paard verkocht die heel braaf was, toch is de nieuwe eigenaresse er af gevallen en moet het paard terug.
Ik kan me niet eens voorstellen dat het paard een bok heeft gegeven. Het kan natuurlijk een heleboel oorzaken hebben maar daar ben je als verkoper niet altijd verantwoordelijk voor toch?

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:53

Ik ken ze een beetje, woon dichtbij. Maar heb nooit met ze gehandeld oid. Zijn vriendelijke mensen, ik dacht trouwens dat zij geen les meer gaf?
De pony's die ze hadden waren altijd echt goede pony's.
Maar ik kan je verder ook niets vertellen, heb weinig contact met ze.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 20:33

badtothebone schreef:
Het hoeft natuurlijk niet altijd met het paard te maken te hebben, maar dat vergeet iedereen.
Soms hebben paarden groot gelijk dat ze staken.
Ik heb zelf ook net een paard verkocht die heel braaf was, toch is de nieuwe eigenaresse er af gevallen en moet het paard terug.
Ik kan me niet eens voorstellen dat het paard een bok heeft gegeven. Het kan natuurlijk een heleboel oorzaken hebben maar daar ben je als verkoper niet altijd verantwoordelijk voor toch?

Daar heb je gelijk in het hoeft niet altijd maar in dit geval wel. Ik was er zelf bij en mijn vriendin is vreselijk lief voor haar paarden en er was echt geen reden om te staken. Als jij de teugels aannemen een reden vind voor een M2 paard die erg braaf en makkelijk te rijden scheen te zijn. Ze had hem nog maar net. En ik heb paarden genoeg gehad om een staker te herkennen hoor.. en dat heeft hij niet in 1 dag geleerd. Boos!

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:40

Je probeert een rijpaard toch uit neem ik aan, en ik val je niet aan hoor Knipoog

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 22:04

badtothebone schreef:
Je probeert een rijpaard toch uit neem ik aan, en ik val je niet aan hoor Knipoog

Sorry dat ik wat bot over kom maar ik ben zo boos op de manier waarop het gegaan is.
Tuurlijk heeft ze het paard gereden, maar omdat het paard al langere tijd niet in training was moest ze rustig aan doen en aangezien mijn vriendin veels te goed van vertrouwen is heeft ze hem wat gestapt en gedraaft met lange teugel en er moest trouwens ook een slof aan omdat hij al zolang niet gereden was..
En er was nog een koper dus ze mocht niet terug komen om het paard nog een keer te berijden ze moest snel beslissen en ja misschien wat naief maar in goed vertrouwen heeft ze het paard dus gekocht.
En nu blijkt het dus een staker te zijn. Het wordt nu een rechtszaak en ze staat erg sterk dat wel maar ja wat heb je er allemaal aan laten ze dat paard lekker terug nemen en dan is het verhaal over.. dit gaat nog lang duren en zo wordt hun naam er ook niet beter van.

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:18

Tja ik vind het idd zoals je zelf ook al zegt naief, ik weet niet of ze wel zo sterk staat, blijft altijd woord tegen woord.
en als een paard met slof gereden moet worden dan rijzen bij mij al de vraagtekens.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:52

De Hoog Dressage is niet specifiek een handelsstal. Ze kopen en verkopen wel eens paarden maar dat doen wij thuis ook. En dan ben je niet meteen een handelsstal lijkt mij. Ik weet toevallig dat ze op dit moment 2 paarden hebben staan die beide op wedstrijden worden uitgebracht en niet voor de handel zijn. Verder heb ik nog nooit een verkeerd woord gehoord over ze.

denneboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:05

Omdat ik deze website pas gevonden heb wil ik graag reageren.
Ik heb indertijd het paard Merigo Vespucci van Geralda gekocht.
Ik heb een paar keer proef gereden bij haar thuis en toen het paard gekocht.
Het was een geweldig paard. In 2002 ben ik zelf niet goed geworden op het paard en ben eraf gevallen. Nadien kon ik Merigo zelf niet meer rijden omdat hij voor mij te pittig was. Na overleg met Geralda heeft ze het paard voor een laag bedrag teruggekocht. We zijn nog enkele keren teruggeweest. Ze heeft ons verzekerd dat Merigo altijd bij haar zou blijven. Een half jaar geleden stond Merigo opeens te koop op haar site. Met de toevoeging verkocht. Ik schrok me rot. Dit heeft me veel verdriet gedaan want ik had hem nu wel terug willen hebben en ik weet ook niet waar hij nu is. Ik heb haar daarna een mailtje gestuurd met de vraag hoe het met Merigo ging. Hierop heb ik geen enkel reactie meer gekregen. Wie weet waar Merigo nu is.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:14

Misschien is het handig om foto's te plaatsen? Of heb je die niet?
Dan is een beschrijving misschien handig :)

En je kunt een topic openen op [OV] Opsporing verzocht , ik weet niet of je dat al gedaan hebt?

Snap dat je je er vreselijk rot onder voelt.. :(:)
Sterkte met de zoektocht!

GeaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:13

hallo,

kan iemand mij vertellen wat er met dit paard waarover geschreven wordt is gebeurt. Ik bedoel het paard wat een staker genoemd wordt wat bij de Hoog dressage vandaan kwam?