Welke stal in Etten-Leur HELP!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

Welke stal in Etten-Leur HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:26

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe stalling voor mijn E-pony. Ik ben al bij verschillende stallen geweest maar ik kom er gewoon niet uit. Ik heb ze bijna allemaal wel gehad en nu moet ik een keuzen maken. Wat vinden jullie: prijs, ervaringen, faciliteiten:

de Bollenhoeve: Binnenbak, buitenbak, solarium, stapmolen.
geen stallen vrij, weet niet hoe duur (als iemand dit wel weet, kan je het aan mij laten weten dan kan ik vergelijken)

dressuurstal van Bedaf: Binnenbak, buitenbak, stapmolen, dagelijkse weidegang
€300 per maand, sfeer viel tegen.

stal Prestige: Binnenbak, buitenbak, solarium, dagelijkse weidegang
€310 per maand, stal sprak mee heel erg aan, leuke mensen.

stal Sander: Binnen, buitenbak, zelf buiten zetten.
€250 per maand, oude stal, geen leuke mensen, hadden ook geen stallen vrij

manege de Belle: Binnenbak, buitenbak, worden buiten gezet in de zomer
€230 per maand (kleine stal) + kinder manege, wel leuke mensen

manege Liesbosch: hier sta ik nu: Binnenbak, buitenbak, geen weidegang!!
€210 per maand, erg gezellig, kleine oude stallen, doordat ze niet naar buiten kunnen wil ik hier weg.
Ze gaan in Prinsenbeek een nieuwe manege bouwen alleen weet ik dan niet wanneer en hoe duur de stalling word.

Vind een prive stal wel fijn, als ik een keer een dag geen tijd heb, word mijn pony lekker buiten gezet.
Ik neig naar stal Prestige maar ik vind voor die prijs dat er ook wel een stapmolen bij had gemogen. Een binnenbak en ruime stal vind ik ook belangrijk. Vinden jullie €310 ook veel geld voor een stal in Etten-Leur?

Echt moeilijk!!!

Stybba

Re: Welke stal in Etten-Leur HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:35

Ik woon niet in de buurt dus kan ik je niks zeggen over de stallen zelf, maar als ik zo kijk zou ik voor dressuurstal van Bedaf of stal Prestige gaan ivm de weidegang. Je betaalt er wel €100,- meer voor. Ik ga er vanuit dat je dat geld per maand nog kan missen Knipoog

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:38

nog wel ja... ik weet niet van de andere stallen die ik heb opgenoemt of dat de paarden daar weidegang krijgen, waarschijnlijk wel hoor. Volgens mij zetten ze de paarden bij de Bollenhoeve ook op de wei. Daarom wou ik daar zo graag eens een kijken gaan nemen. Maarja, op dit moment hebben ze niets vrij en ik weet niet hoe duur de stalling daar is. En bij de andere stallen moet je ze waarschijnlijk zelf buiten zetten. Waar ik nu sta heeft ze helemaal geen weidegang en daarom wil ik weg.

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:47

De Bollenhoeve heeft een wachtlijst, daar zal je niet zo snel terecht kunnen.
Bij Stal Prestige ben ik ook wezen kijken, maar vond het aantal keer voeren te weinig.
Stal 't Sander leek me een beetje rommelig, paarden gaan wel iedere dag naar buiten, maar in groepen. Heb er verder ook mindere dingen over gehoord van mensen die daar hebben gestaan.
De Belle vond ikzelf de bakken niet echt denderend.

Ik sta nu zelf bij van Bedaf, qua voerbeleid zeker een van de betere stallen! En natuurlijk een superfijne bodem in de buitenbak.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:49

t sander gaan ze naar buiten en in een groep waar ze in passen. wil je anders je paard alleen buiten zetten. kan je net zo goed op de wei,
verder zijn er meer stallen in deze omgeving die misschien wel aa je eisen voldoen. ook moet je kijken waar jou paard zich fijn gaat thuisvoelen he

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:59

Bij De Belle gaan de paarden gedurende het zomerseizoen (ruim genomen: begin maart - eind oktober) zeker naar buiten in eigen paddocks met weiland, of in duo's. Paarden mogen dan ook 24/7 buiten en worden dan ook buiten gevoerd, paarden mogen ook 's nachts op stal, dan moet je ze zelf binnen zetten.

Ik vond de sfeer er héérlijk! Twee goede binnenbakken, 2 goede buitenbakken, goed voerbeleid en naar mijn mening échte paardenmensen met gevoel voor gastvrijheid.

Mijn paard is verhuisd naar Roosendaal omdat in Etten-Leur de uitrijdmogelijkheden erg beperkt zijn.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:37

Waarom je druk maken over een stapmolen terwijl je paard er elke dag weidegang heeft? Heb je die stapmolen dan wel nodig?
Je zegt dat je weg gaat bij huidige stal omdat ze daar niet buiten komen, dan zou ik eerst alle stallen af laten vallen waar ze ook niet buiten komen.

Zelf buiten zetten zou voor mij 2e keus zijn omdat je daar maar net tijd voor moet hebben en het verplicht je elke dag te komen of dingen met anderen te regelen. Als het standaard voor je gedaan wordt is dat een zorg en hoop geregel minder en kun je rust een keertje een dagje overslaan bij drukte, ziekte of als je een dag of langer weg bent.

Succes met je keuze.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 07:32

Mij maakt het aantal keren voeren eigenlijk niet zoveel uit. Ik ben ook bij van Bedaf geweest en daar was het allemaal heel netjes maar ik vond de sfeer daar niet echt geweldig. Het straalde geen gezelligheid uit. Hoe ervaar jij dat?
Het Sander was inderdaad erg rommelig en die vrouw was niet echt aardig. Heb ook slechte dingen over deze stal gehoord.
Ik ben gisteren bij de Belle gaan kijken en die word het ook niet. Te kleine bakken en geen weidegang in de winter
Afgelopen zaterdag was is bij Prestige en ik denk toch dat die het word. Daar vond ik het netjes en lekker gezellig.

Colga schreef:
De Bollenhoeve heeft een wachtlijst, daar zal je niet zo snel terecht kunnen.
Bij Stal Prestige ben ik ook wezen kijken, maar vond het aantal keer voeren te weinig.
Stal 't Sander leek me een beetje rommelig, paarden gaan wel iedere dag naar buiten, maar in groepen. Heb er verder ook mindere dingen over gehoord van mensen die daar hebben gestaan.
De Belle vond ikzelf de bakken niet echt denderend.

Ik sta nu zelf bij van Bedaf, qua voerbeleid zeker een van de betere stallen! En natuurlijk een superfijne bodem in de buitenbak.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 07:35

Mijn pony gaat zich overal thuis voelen waar ze een ruime, schone stal en weidegang heeft Knipoog Mijn pony is heel makkelijk en hoeft niet appart op de wei.
Ik vind het ook belangrijk dat het gezellig is.
Bij het Sander hadden ze niets vrij maar daar zou ik mijn pony ook niet zetten. Ik vind het best oud daar, en ik ga er niet veel op voorruit. Ik heb ook gehoord dat sommigen echt heel slecht met dr paarden omgaan.

ikke20 schreef:
t sander gaan ze naar buiten en in een groep waar ze in passen. wil je anders je paard alleen buiten zetten. kan je net zo goed op de wei,
verder zijn er meer stallen in deze omgeving die misschien wel aa je eisen voldoen. ook moet je kijken waar jou paard zich fijn gaat thuisvoelen he

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 07:38

Ik ben gisteren bij de Belle geweest. Ik heb hier vroeger leren hobbelen. Jos en Wies zijn zeker lieve mensen.
Alleen jammer dat de paarden in de winter geen weidegang hebben. Mijn pony heeft dit juist ook in de winter nodig. Dat ze zichzelf even lekker kan uitleven. Ik kan haar wel even in de modderige buitenbak zetten maar dat kan ik nu bij Liesbosch ook. En ik vond beide binnenbakken aan de kleine kant.

Chubby schreef:
Bij De Belle gaan de paarden gedurende het zomerseizoen (ruim genomen: begin maart - eind oktober) zeker naar buiten in eigen paddocks met weiland, of in duo's. Paarden mogen dan ook 24/7 buiten en worden dan ook buiten gevoerd, paarden mogen ook 's nachts op stal, dan moet je ze zelf binnen zetten.

Ik vond de sfeer er héérlijk! Twee goede binnenbakken, 2 goede buitenbakken, goed voerbeleid en naar mijn mening échte paardenmensen met gevoel voor gastvrijheid.

Mijn paard is verhuisd naar Roosendaal omdat in Etten-Leur de uitrijdmogelijkheden erg beperkt zijn.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 07:41

Nou zoals ik nu weet gaan ze bij alle andere stallen naar buiten, behalve bij de Belle in de winter niet. Dus die valt af + de stallen die geen plaats hebben.
Dan blijft van Bedaf en Prestige over, de een heeft geen stapmolen, de ander geen solarium. Bij kosten €300/310 per maand. Van Bedaf straalde weinig gezelligheid uit, Prestige wel.

Je hebt gelijk, ik moet me eigenlijk niet druk maken of er een stapmolen is ja of nee. Maar voor dat geld vind ik het toch eigenlijk wel mogen.

joyce B schreef:
Waarom je druk maken over een stapmolen terwijl je paard er elke dag weidegang heeft? Heb je die stapmolen dan wel nodig?
Je zegt dat je weg gaat bij huidige stal omdat ze daar niet buiten komen, dan zou ik eerst alle stallen af laten vallen waar ze ook niet buiten komen.

Zelf buiten zetten zou voor mij 2e keus zijn omdat je daar maar net tijd voor moet hebben en het verplicht je elke dag te komen of dingen met anderen te regelen. Als het standaard voor je gedaan wordt is dat een zorg en hoop geregel minder en kun je rust een keertje een dagje overslaan bij drukte, ziekte of als je een dag of langer weg bent.

Succes met je keuze.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:08

VSW-->EA-GZ Diensten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:12

als ik het budget had zou ik voor prestige gaan
gezellig, mooi opgezet, fijne stallen, príma binnenbak
fijne buitenbak

maar ik moet wel bekennen geen ervaring te hebben met de andere stallen, behalve sander, daar ben ik wezen vragen voor mijn pony, vond de stallen niet super (stal die voor ''mij'' zou zijn had spijkers door d emuur? Nagelbijten / Gniffelen )
en de belle is zonde dat ze geen winter-weidegang hebben Lachen

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 07:39

Hey Naaltje volgens mij ken ik jou.... ben jij een tijdje geleden niet op liesbosch geweest om Blondie van Natascha te rijden? Jullie zijn ook een paar keer samen naar het bos geweest of niet?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 07:43

haha Ja
en mijn lieftallige pony heeft een supermooi bruin scapa-halster Lovers Haha!

Championn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:11

Ik heb zelf geen ervaring met deze stallen.
Als ik jou was zou ik voor stal Prestige gaan.
Alleen weet ik niet of dit te duur is voor je,gezien de 310 euro p.m

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:28

heb in breda nog privestalling vrij, 200 in de maand, binnen buiten gezet, voeren. buitenbak momenteel nog geen verlichting maar komt in het nieuwe jaar

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 15:14

Er is dan geen binnenbak of wel? Ik betaal liever toch iets meer dat ik een binnenbak heb. Heb geen zin om buiten te rijden in de winter in de vrieskou.

Verwent nest Blond

juline schreef:
heb in breda nog privestalling vrij, 200 in de maand, binnen buiten gezet, voeren. buitenbak momenteel nog geen verlichting maar komt in het nieuwe jaar

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:42

nee geen binnenbak,

manege liesbosch komt straks wel op stap afstand te zitten en dan heb je alle luxe

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 07:39

ja haha maar daar sta ik nu ook!
Dan kan ik net zo goed blijven staan. Maar de reden dat ik weg ga is omdat ik niet zo lang kan wachten totdat de nieuwe manege klaar is. Dat is misschien pas eind van de zomer. Mijn pony heeft dagelijkse weidegang nodig en word vervelender met de dag. Wat ik heel goed kan begrijpen als je heel de dag op stal staat.

ddddemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:38

manege de belle is echt een leuke manege.
ik rijd er zelf ook en eerste indruk is inderdaad misschien niet altijd even goed, maar het is er juist heel gezellig en het is heel erg makkelijk omdat er 2 binnenbakken en 2 buitenbakken zijn.
er er zijn nu alweer 4/5 stallen vrij.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:50

Dit is wel een heel oud topic. Daarom hier een slotje.