Stalling met weidegang en bak ZH

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BiancaSLC

Stalling met weidegang en bak ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 23:45

Hallo,

Weet iemand een goede plek voor mijn paard.. (draver, ruin van 5.5 jaar) dit zijn mijn wensen:

- In de buurt van Zoetermeer (bijv. Bleiswijk, Berkel & Rodenrijs, Stompwijk, Pijnacker, Hazerswoude-dorp)
- Uitrijmogelijkheden
- 's Zomers 24/7 op de wei
- 's Winters ook overdag lekker naar buiten
- Ruime rijbak waar ik een eigen instructice mee naar toe mag nemen
- naast alle genoemde punten is het natuurlijk super belangrijk dat de paarden er goed verzorgd worden.. maar dat spreekt voor zich..

Ik ben bekend met stal De Groene Meer in Stompwijk. Die ziet er heel goed uit en heel veel faciliteiten. (binnenbak, 2 buitenbakken, longeersingel, goede uitrijmogelijkheden etc) Alleen swinters best prijzig (325 p/mnd) maar dan komen ze wel elke dag een paar uur buiten. en szomers is het weer een stuk voordeliger wanneer ze 24/7 op het land staan (170 p/mnd)

Momenteel sta ik op Ypenburghoeve in Den Haag. Echt een goede stal waar ik me op me gemak voel..paardje staat elke dag lekker buiten en er wordt goed voor gezorgd. de bak is echt fijn..heel erg ruim en die ruimte hebben we nodig Lachen MAAR ik kan geen eigen instructrice mee nemen. en ze geven daar geen western lessen.. en dat is wel iets wat ik wil.

Van het weekend ga ik nog even kijken bij www.alternatiefpaardencentrum.nl in Hazerswoude-dorp
Iemand ervaringen met deze stal..??

De manege HC Rottemeren in Bleiswijk is ook wel een goede optie, ik heb daar een tijdje lessen gevolgd.. alleen worden ze daar niet buiten gezet.. en dat is mijn grootste struikelblok. Alhoewel dat onderling vast wel te regelen valt...

lastig lastig lastig..

Heeft iemand nog tips voor me.. dan hoor ik het heel graag!!

Alvast bedankt!!

Bianca

Vippie

Re: Stalling met weidegang en bak ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 07:13

Renaissance is een fijne stal, gemoedelijk, fijne boxen, fijne faciliteiten. Zeker de moeite waard om er te gaan kijken.
Uitrijmogelijkheden zijn niet denderend maar het is maar wat je gewend bent. Zoiets als de delftse hout hebben ze niet daar.

FieroSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:40

BiancaSLC schreef:
Van het weekend ga ik nog even kijken bij http://www.alternatiefpaardencentrum.nl in Hazerswoude-dorp

Ik heb ook op deze stal gekeken en vond het een erg prettige stal waar het welzijn van het paard écht bovenaan staat (boven de luxe voor de ruiter zogezegd Haha! ).
Succes iig met het zoeken naar een leuke nieuwe stal!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:28

Verplaatst: VSW --> EA-GZ

ArabierenLuv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:35

FieroSB schreef:
BiancaSLC schreef:
Van het weekend ga ik nog even kijken bij http://www.alternatiefpaardencentrum.nl in Hazerswoude-dorp

Ik heb ook op deze stal gekeken en vond het een erg prettige stal waar het welzijn van het paard écht bovenaan staat (boven de luxe voor de ruiter zogezegd :D ).
Succes iig met het zoeken naar een leuke nieuwe stal!

ik sta daar met me arabiertje, hangt een onwijs gezellige sfeer! en goede kwaliteit.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:09

Ik heb een paar maanden een paard verzorgd daar.
Vond de stal.. Mwah. Dat paard stond in een donkere stal, zeer slecht licht. (Er zijn ook buitenstallen.) De paarden kwamen dagelijks even buiten in de bak. Ook was er een paddock, maar die was heel modderig. Daarnaast vond ik het overal wat rommelig overkomen.
En heb daar ook niet zo'n prettige paard-mens verhouding gezien.

Maar goed, dat is misschien persoonlijk. Ikzelf zou er niet gaan staan met mijn paard.

Ohh. Zal nog even een paar stallen geven waar ik wel erg tevreden over was/ben.
Beide in Hazerswoude -dorp. Ik weet niet of er plek vrij is, maar in mijn ogen iig het proberen waard.

Stal (fam.) Koot.
Hebben zover ik weet geen site, maar is aan de Voorweg.
Vlakbij Stal Renaissance. Goede, ruime bak.
Volgens mij is er wel het een en het ander veranderd daar, volgens mij hebben ze echt een neetje natural-stal van gemaakt.
Dus zowel stallen als 24/7 uitloop.

Stal Borst.
Aan de andere kant van Hazerswoude, bij het Westeinde.
Mijn verzorgpony staat er. Erg goede, nette stal.
Mooie bak en meerdere paddocks. Ruime stallen!