HELP!! Wie weet met spoed een plekje voor mijn merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rooompie

HELP!! Wie weet met spoed een plekje voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 12:39

Met spoed zoek ik een plekje voor mijn merrie, ik zal de situatie even uitleggen:

Ik heb twee pony's. Een hengst en merrie. Beiden zijn deze financieel te onderhouden doordat 1 pony 5 dagen in de week wordt gehuurd door een vriendin van mij. Nu heeft mijn merrie een zware blessure, blekkeninstabilisatie. Hoe ze dat heeft opgelopen weten we niet, waarschijnlijk een rare beweging gemaakt toen ze uit haar dak ging in de wei.. maar goed, nu zitten we dus met een probleem. Want de stallingskosten zijn €365,- per maand, en dat voor 2 paarden.. en mijn bijrijder betaald nu natuurlijk niet meer mee, omdat mn merrie niks meer kan. (Ze staat nu al 3 maanden op rust, er mag alleen gewandeld worden). En wij zijn nu al €4000,- euro aan scans, foto's, infuus e.d aan veeartskosten kwijt zijn, kunnen we de dubbele stallingskosten niet betalen samen met de hoge veearts kosten voor misschien nog wel een half jaar! (of langer... Huilen )

Dus wat ik nu met spoed zoek!:
- Een plekje voor mijn merrie, waar zij rustig kan genezen, op de wei of paddock, waar ze 's nachts of met slecht weer een schuilstal heeft.
- Waar (als het niet in de buurt van Den Haag en omstreken is) elke dag toezicht is
- Waar de kosten niet duurder dan €100,- p.m zijn all-in, liefst nog goedkoper voor op de wei!

Of zoekt iemand toch al een (tijdelijk) kamaraatje voor zijn of haar pony? Waar mijn pony bij mag staan tot ze genezen is?

Over mijn merrie:
Een arabische x new forest merrie, 1.45 hoog, erg lief en betrouwbaar. 11 jaar oud, kan met andere paarden & pony's samen staan. Liefst niet alleen ergens..

Wie kan mij helpen?! Anders is de consequentie mijn hengst verkopen.. en mag ook niet gebeuren!
Waar maakt niet zoveel meer uit, als het maar op korte termijn is!
Alvast bedankt!

irma_llove

Re: HELP!! Wie weet met spoed een plekje voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:13

Sorry maar ikkan je niet helpen .. misschienn een advertentie op marktplaats ofso ?

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:16

Misschien een idee om haar een tijdje in een natuurgebied te plaatsen? Ik weet niet hoe dat precies in z'n werk gaat, maar dit is het eerste wat er te binnen schiet..

Janneke148

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:18

Je hebt pb!
Heb wel een plekje vrij voor je pony!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:19

Is dit niet een beetje teveel gevraagt?
Pony heeft wat, kosten te hoog, pony moet maar weg.
Doet me pijn om te zien dat je het er niet voor over hebt om haar dan ook rustig te laten genezen.
Ja natuurlijk is het duur, maar moet een ander dan maar opdraaien voor die kosten?

100 euro, dat kan je toch niet verwachten? In elk geval niet voor een paard dat genezing nodig heeft..
Ik hoop voor je dat je een plekje vind. Ze had misschien hier kunnen staan, maar het is nogal ver weg.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:27

^ ik geloof dat je de ts verkeerd begrepen hebt; ze zocht een goedkope stalplek, juist zodat ze de pony niet hoeft te verkopen, en juist zodat de pony rustig kan genezen Knipoog Maar probleem is al opgelost, gelukkig!

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 16:32

Hoe bedoel je, pony moet maar weg? Deze pony gaat nooit van me leven weg! Daarom zoek ik ook een oplossing voor haar, waar ze rustig kan genezen! Het gaat erom dat ik haar juist ergens kan stallen waar de pensionkosten per maand niet zo hoog zijn, want die kunnen we niet betalen met 2 paarden.
Ik vind je reactie een beetje raar, uit mijn verhaal lees je toch dat ik er alles aan wil doen de pony te houden en te kunnen herstellen?

daNiielle_ schreef:
Is dit niet een beetje teveel gevraagt?
Pony heeft wat, kosten te hoog, pony moet maar weg.
Doet me pijn om te zien dat je het er niet voor over hebt om haar dan ook rustig te laten genezen.
Ja natuurlijk is het duur, maar moet een ander dan maar opdraaien voor die kosten?

100 euro, dat kan je toch niet verwachten? In elk geval niet voor een paard dat genezing nodig heeft..
Ik hoop voor je dat je een plekje vind. Ze had misschien hier kunnen staan, maar het is nogal ver weg.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:35

Ik begrijp je helemaal niet verkeerd, ik snap dat je een oplossing zoekt, maar juist die oplossing begrijp ik niet..
Maargoed, het zal wel normaal zijn dat je je paard maar weg doet als het even niet bereden kan worden, en te duur word. Lips are sealed
Een van mijn paarden staat nu al een half jaar stil, de ander zelfs 3, moet er niet aan denken om die naar een ander huis te doen.

Dionnevdkaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:36

Sommige mensen lezen niet verder dan hun neus lang is.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:39

Ik weet ook wel dat je hem niet verkoopt, maar toch die oplossing die je zoekt vind ik gewoon niet kloppen.
Maar het zal wel aan mij liggen. Haha!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:41

Dionnevdkaal schreef:
Sommige mensen lezen niet verder dan hun neus lang is.

jah dat dacht ik dus ook, vind dat dit meisje goed handeld .. niet egoistisch maar denkend aan haar en/of haar ouders en de pony in kwestie

Hoop dat ze bij Janneke148 terecht kan of dat je elders nog wat vind, helaas kan ik je niet helpen omdat dat wel erg ver is.. en we hebben geen schuilstalletjes bij de paddock of weide's alleen stalling van 150

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:44

@Danielle, ik denk inderdaad dat dit aan jou ligt dat je het niet begrijpt. Ik weet niet hoe jij het allemaal finacieel regelt of de paarden aan huis staan of niet of hoe jij het regelt met je dieren tussen Nederland en spanje (je profiel, je woont in nederland en in spanje?) maar niet iedereen heeft een geldboom op de rug. Ik begrijp de TS volkomen en vind dat ze een hele nette oplossing zoekt, over stalling voor 100 euro kan ik maar 1 ding zeggen.. das heel goed mogelijk. Ik heb zelf al een plek gevonden laatst voor maar 250 per jaar (alleen weidegang niet all in, dus voer en al dat meer zelf betalen) Het kan dus heel goedkoop.

@TS, veel succes! ik hoop dat je wat vind Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:25

het zal niet makkelijk zijn, zeker niet omgeving den haag,
heb je pb gestuurd over ene optie wat verder bij je vandaan

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:39

VSW-->EA-GZ Diensten

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:58

Maassluis/Hoek van Holland te ver? Ik weet misschien nog een plekje voor je. Meer info via pb Lachen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:37

Ik vind het juist geweldig wat je doet! Hoop dat je een goed plekje vindt!

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 19:42

Iedereen tot zover, bedankt voor het meedenken Lachen Ik ga sowieso overal even kijken, en zien wat de beste optie is voor mijn paardje! Tot ze hopelijk zo snel mogelijk geneest. Iemand toevalling ervaring met bekkeninstabiliteit..?

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:50

het is juist super wat je doet , OK dan! ik ken haar en weet wat zij allemaal voor haar dieren over heeft!
ze mag nu alleen maar stappen, en voor de rest staat zij op stal das pas zielig Huilen , nu ze lekker kan genezen in een wei of paddock is super, anders staat het arme beestje alleen maar in haar stal te wachten voor een wandelingetje! Bloos toppie hoor!
en nooit dat haar merrie weg gaat bij haar hoor ! ze denkt juist aan haar poontje dat die lekker rustig kan genezen! en dat noem ik liefde voor je beestje! Ach gut
ik hoop dat jullie haar kunnen helpen hoor! ik zoek nog steeds mee met je meid!
veel knuffies van brennie! Knipoog Doei!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:48

eowyn04 op bokt heet ook een paard wat dit heeft. stuur haar anders eens een pm als je info wilt of hoe zij er mee aan de gang is gegaan.

ik vind dat je een hele nette oplossing probeert te zoeken voor je merrie.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:03

daNiielle_ schreef:
Ik weet ook wel dat je hem niet verkoopt, maar toch die oplossing die je zoekt vind ik gewoon niet kloppen.
Maar het zal wel aan mij liggen. Haha!

Ik denk dat het inderdaad aan jou ligt! TS zoekt een goede oplossing voor haar pony...menig ander had hem naar de slager gebracht!
Jij woont in Spanje en hebt misschien wel je paarden aan huis staan, dan kost het allemaal een heel stuk minder, ik kan me voorstellen dat je niet even dik 800 euro per maand ophoest.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:08

ik vind ook dat de TS dit netjes aanpakt, super TS! OK dan!
ik kan je helaas niet helpen, maar ik hoop dat je snel een geschikte oplossing vind. succes!
Laat je even weten als het je gelukt is? Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:15

ik ben een beetje dubbel in deze Lachen Lachen Ik snap dat je de kosten moet gaan drukken........ heel duidelijk heel logisch, echter is jouw paard nog niet heel........ en moet zo een dier dus bij iemand onder toezicht staan die als het even kan toch enige kennis heeft van paarden en hun gebreken, iemand zal dat dier toch echt dagelijks even moeten bekijken......... ze moet revalideren toch????

Dan kan je haar niet ergens op een landje "pleuren" waar geen deskundig toezicht is........

en land met deskundig toezicht, is een stuk duurder dan 100 euro Lachen

Ik ben altijd heel, heel voorzichtig met dit soort dingen

irma_llove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:49

ja daar zou ik ook even opletten waar je haar dan laat staan, er moet natuurlijk wel toezicht zijn en verzorging voor haar.

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 14:54

KiWiKo schreef:
ik ben een beetje dubbel in deze Lachen Lachen Ik snap dat je de kosten moet gaan drukken........ heel duidelijk heel logisch, echter is jouw paard nog niet heel........ en moet zo een dier dus bij iemand onder toezicht staan die als het even kan toch enige kennis heeft van paarden en hun gebreken, iemand zal dat dier toch echt dagelijks even moeten bekijken......... ze moet revalideren toch????

Dan kan je haar niet ergens op een landje "pleuren" waar geen deskundig toezicht is........

en land met deskundig toezicht, is een stuk duurder dan 100 euro Lachen

Ik ben altijd heel, heel voorzichtig met dit soort dingen

Natuuurlijk laat ik mijn paardje nooit zomaar ergens achter. Ze is echt alles voor mij! Maar ik heb de keuze: Of paardje weg, of snel een goedkope(re) plek vinden. Anders moet ze worden verkocht, en wie koopt er nou een paardje zwaar geblesseerd is, en zo hoge veearts kosten heeft elke maand (nu 4000 euro in 3 maanden, en het is nog lang niet over..)
En ik heb al genoeg reacties gekregen 'laat haar dan inslapen bladiebla', maar ze is nog zo vrolijk en heeft geen pijn (als ze zo raar loopt als ze nu doet, om haar bekken te ontlasten, rondjes draaien met haar achterbenen om zo vooruit te komen) en de kans dat ze weer de oude wordt is groot (Had 3 maanden geleden nog mn laatste winst in de L2 gehaald!) het gaat alleen waarschijnlijk lang duren, omdat de opening tussen haar bekken (kan het niet precies uitleggen) weer dicht moet groeien.. en dat kost veel tijd. En samen met de maandelijkse kosten kan het gewoon niet in een stalling die 365 euro per maand kost.. Dus dit is mijn optie, zo snel mogelijk een goed plekje voor haar vinden! Maar ik heb al wat reacties gehad, alleen wel aan de andere kant van NL, dus hoop er ook nog een dichterbij te kunnen vinden.. en anders moet ze helaas ver bij me vandaan Huilen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:00

mijn paard staat voor 250 in zeeland op een speciale revalidatiestal............ mensen zijn zeer, zeer kundig....... Mijn paard heeft artrose en bolspat, zal niet meer onder het zadel kunnen......... maar hij wordt daar alleen maar beter EN gelukkig Lachen

kost wel wat, maar dan weet je dat je paard in hele goede handen is, en echt opknapt