WIE ohhh WIE kan mij helpen paard inladen trailer omgeving H

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

staljaim

WIE ohhh WIE kan mij helpen paard inladen trailer omgeving H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 22:11

Hallo allemaal,

sinds juli heb ik een super lieve merrie maar met een fobie (tenminste denk ik)

heb haar wel al zover dat ze erin loopt als er biks op de grond ligt maar zodra ze iemand achter dr ziet, of voelt dan holt ze dr weer uit..
en ze sluit dr ook erg snel af van de buitenwereld en dan doet ze niets meer, helaas is ze een grote meid van zeker 1.72m die ook weet dat ze sterk is.

En graag zou ik van jullie weten of jullie iemand kennne die hier wat mee zou kunnen, ikzelf blijf rustig en geen geslaan of met touwen... dus dat is het niet..

Maar wel een probleem was de bedoeling om naar les en wedstrijden te gaan tja dat gaat nu dus niet.

En ben geen leek in de paarden heb er al vele gehad en tot nu toe altijd paarden er goed in gekregen maar met haar wil t niet zo lukken helaas.

Dus wie oh wie zou mij kunnen helpen?? ze staat tussen haarlem en vijfhuizen.

mail staljaim@hotmail.com

Silence

Re: WIE ohhh WIE kan mij helpen paard inladen trailer omgeving H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:13

Misschien kun je hier het beste een professioneel iemand bij halen.
Ikzelf ben ook ruim een jaar bezig geweest, maar het lukte maar niet.
Er is toen iemand bij geweest en deze is 1 avond hier geweest.
Na die avond zijn we gegaan van gemiddeld 3 uur laden naar 3 minuten laden.
En dat lukt nu nogsteeds.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 01:14

Hoe oud is je merrie? En zie je duidelijk angst?

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:44

Mijn haflinger heeft dit ook een tijdje gedaan, en toen hebben we een keer een normale bezem tegen zn kont aangeduwd, maar écht wel dat hij het liet om met volle gang achteruit te knarren Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:48

kiwiko hier op bokt zit redelijk in jou buurt. pm die anders eens! ik denk dat zij jou paard snel op de trailer heeft Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:52

kijk eens in de zoekfunctie op trailerladen, dan kom je namen tegen als Petra Vlasblom (maar die heeft momenteel wel wat anders aan dr hoofd) Wendy Misram, Conrad van Pryssen, Annemarie van den Toorn, Het Balingehof, Paardnatuurlijk en nog een aantal anderen waaronder ikzelf Lachen
dus keuze genoeg!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:55

Mijn paard had ook angst voor de trailer (is bij de vorige eigenaar achter over geklapt tijdens het laden...)
Jaren lang lopen emmeren om hem er in te krijgen.
Toen was ik dat gedoe zo beu (kon mijn paard wel snappen maar wilde toch ook gewoon weg kunnen)
Toen heb ik de trailer elke dag aangekoppeld aan de auto en ben elke dag een kwartiertje bezig geweest om hem er in te krijgen. Voor mezelf had ik een soort van schema gemaakt.
In het begin gewoon alleen maar bij de trailer en snuffelen en er langs op lopen. Toen dat goed ging een klein stukje de laadklep op en weer eraf. Steeds wat langer er op staan en er weer vanaf. Toen dat goed ging de trailer in lopen, even wachten en er weer uit. Zo steeds verder op gebouwd. Na ongeveer 3 weken was ik zover dat ik alleen kon laden, de stang er achter doen, klep dicht en ook weer er uit halen.
Op het moment dat ik zover was om de stang er achter te plaatsen had ik hulp van iemand die rustig was en wist wat hij moest doen.

Whis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 03:45

Ook mijn paard was bekend met trailerlaadproblemen.. Toevallig heb ik samen met mijn paard een clinic kunnen volgen bij Annemarie van Toorn (dit doordat Annemarie bij ons in de buurt een clinic kwam geven en mijn instructrice werd gebeld of zij nog kandidaten wist: nou dat wist ze wel, omdat ik net mijn les had afgebeld, omdat ik na 3 uur omklooien mn paardje nog niet op de kar had en dus niet kon komen lessen). Werkelijkwaar wat heb ik veel aan deze clinic gehad!! Ben daarna thuis ook fanatiek aan het oefenen geslagen, toch wel een paar keer per week. Gewoon stapje voor stapje.. En het heeft gewerkt, ik kan haar nu helemaal in mn uppie op en afladen, owwww wat een genot.
Vroeger werd mij altijd verteld dat koste wat het kost het paard de trailer op moest, al dan niet met zweep ed. Nu weet ik dat dat juist helemaal niet werkt en zeker niet bij mijn paard.

De adviezen die ik van Annemarie kreeg:
Grootste gedeelte waardoor het bij mij eerst niet lukte, was doordat ik te afwachtend richting de trailer stapte (ik verwachtte min of meer al dat mijn paard zou stoppen en wachtte dat moment af). Heel consequent doorlopen met een rechte houding en los touwtje, stopt het paard dat lichte druk om haar voorwaarts te vragen, doe ie dat niet: paar passen terug.
Wat ook een supertip was: de voorstang los doen (als dat mogelijk is en dan wel je buitendeurtje dicht!).
Tsja en verder de opties als tussenschot opzij, trailer aan 1x kant begrenzen (bv tegen de stalmuur).

Succes in ieder geval!!

jumpingxgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:25

Mijn paard van 1.70 wou eerst ook nooit de trailer in gign altijd 2 stappen en ging die weer achteruit en kwam omhoog waar ik mee ging ben maar 15 en 1.64 haha Tong uitsteken
Werd er ook steeds bang van en had weinig zin om hem in te laden tot ik zelf met een idee kwam om hem met hoofdstel in teladen en bit daarna wel weer aan halster zetten in de trailer,
Ik had hoofdstel in gedaan en de eerste keer was weer het zelfde maar kwma nou niet omhoog omdat ik sterker was dan hem Knipoog na 4 keer zo gaf hij gewoon toe daarna ben ik nog een paar keer door blijven gaan en nu loopt die braaf achter me aan met halster geen 1 verzet meer niet ees kijkerig.. dus miss werkt het ook bij jou maarja elk paard is anders

elbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:39

Een longeerlijn achter de kont helpt bij onze paarden goed. Meestal is het een kwestie van dominantie of ze zijn echt bang. Jij bent de leider.

sindy11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:13

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:45

Verplaatst: OPG --> EA-GZ