Hoi,
Misschien een beetje rare vraag... Mijn eigen paardje is nu anderhalf jaar onder het zadel (heb haar zelf aangereden) Ondanks dat dit erg goed gaat, zou ik zo graag eens een les willen hebben op een echt leerpaard. Natuurlijk heb ik goed les met mijn paard en denk ik wel ongeveer te weten hoe het voelt als je paard fijn loopt, en goed aan de hulpen is. Maar het lijkt me van onschatbare waarde om eens écht te voelen hoe het zit. Ben ik bv wel écht op de juiste weg met mijn eigen paard? Ik denk dat dit me ook zou helpen wanneer ik mijn eigen paard bv nieuwe oefeningen wil aanleren. Maar.... waar haal ik zo'n hoogopgeleid paard vandaan??? Een vriendin van mij vertelde (zij zou ook graag eens les willen hebben op een echt leerpaard) dat er wel stallen/instructeurs zijn die lesgeven op hun (oude) grand-prix paard. Bij ons op stal is er helaas niemand die een paard op dat niveau heeft. Zij had ook wel eens iemand op internet gevonden, maar helaas kon ze zich niet meer herinneren wie en waar dat was. Weet iemand hier op bokt toevallig instructeurs/trices die lesgeven op hun paard(en) speciaal voor dit doel?
Ik ben heel erg benieuwd.
Groetjes,
Saskia