Ik ben gisteren begonnen met de opleiding tot basisinstructeur (ORUN) op trainingsstal de Hoeve in Naaldwijk. Niet zozeer omdat ik les wil geven maar vooral omdat ik volgende jaar de instructeursopleiding bij Emiel Voest wil doen. Nu was de eis dat je zo nu en dan of een eigen paard of een ruiter met paard moest meenemen aan wie je les kon geven.
Helaas kreeg ik gister te horen dat degene die mee zou komen door (zeer trieste) persoonlijke omstandigheden niet kan. Ik heb gister op locatie gevraagd of ze misschien iets konden regelen, maar dat hoor ik pas volgende week of de week erna. Als zij niets weten, moet ik misschien wel stoppen, en dat betekent dat ik dus ook de opleiding bij Voest niet mag doen!
Is er misschien iemand die het leuk vind en de mogelijkheid heeft om met paard/pony naar Naaldwijk te komen en van een aantal beginnen de instructeurs les te krijgen? Er wordt ook gesprongen: geen moeilijk parcours maar wel iets meer dan alleen over wat cavaletti's lopen.
Lesdag is in ieder geval zeker op een donderdagavond en de datum(s) kunnen in overleg worden vastgesteld.
Silence
voor degene die geintresseerd zijn.......... het is een geweldige ervaring om mee te doen........... zeker als je in het bezit bent van een jong paard om eerste ervaringen op te doen op vreemd terrein.....
dus echt, heb je een jonkie........ moet je vreemd terreinervaring opdoen..... meld je dan bij TS, DE ultime kans om onder goede begeleiding je ding te doen
Er is bij de opleiding een goede instructeur aanwezig die zeker ingrijpt indien nodig, dus de begeleiding is super........
Ik sta daar een kwartiertje vandaan met mijn paard en ik kom regelmatig op de hoeve voor wedstrijden enzo. in nood wil ik wel komen. maar ik moet alleen met m'n vervoer kijken aangezien ik wel zelf een trailer heb maar niet m'n eigen auto om 'm te trekken en ik dus altijd de auto van mijn ouders leen (en die ook regelmatig 's avonds een auto nodig hebben doordeweeks).
maar goed, als ik van te voren weet wanneer valt het vast wel te regelen. zeker als het niet iedere week is. mijn paard maakt ook makkelijk een sprongetje.
Ik begrijp het niet helemaal...je doet de ORUN, maar iemand anders moet er rijden met een paard?? Of is het voor je examen? Hier hebben div. mensen de ORUN gedaan, maar deden dat met hun eigen paard ( of een paard van mij) en alleen maar bij het examen moest je iemand hebben om les te geven. De combinatie Emiel Voest en de ORUN vind ik eigenlijk ook best vreemd. Moet je een diploma van de ORUN hebben om een opleiding van Emiel Voest te doen?? Dat staat toch lijnrecht tegenover elkaar, of zie ik dat nu verkeerd??
Ik ga proberen op alle vragen antwoord te geven: Het is tegenwoordig zo dat je of een eigen paard moet meenemen maar je mag ook een combinatie van ruiter en paard meenemen om les aan te geven.
Naaldwijk ligt in Zuid-Holland (in het Westland) in de buurt van Den Haag. De lessen zijn op donderdagavond, of van 20.30 uur tot 21.30 of van 21.30 tot 22.30 uur.
De lessen worden inderdaad gegeven onder begeleiding van een uitstekende instructeur (hoog opgeleid) en het is erg leerzaam voor iedereen. Je rijdt nog met 1 andere combinatie in de binnenrijbaan. De datums over welke donderdagen het dan worden, kunnen in overleg worden vastgesteld.
Ik heb tot op heden nog steeds niemand gevonden dus ik ben nog steeds hard op zoek naar iemand.
@aerdenhout1: Wat betreft de combinatie met Emiel Voest, daar heb je helemaal gelijk in. Hij gaf aan dat hij het ook moeilijk vond om een opleiding verplicht te stellen als vooropleiding waar hij niet achter staat. Echter, Emiel kreeg zijn opleiding niet gecertificeerd door allerlei instanties (KNHS, Deurne etc. ) zonder deze eis, vandaar...
Helaas ben ik niet in het bezit van vervoer anders had ik het zo gedaan. Heb een jong paard die nog nooit buiten de deur is geweest en zou een mooie ervaring zijn. Maar kan je op de Hoeve zelf geen combinaties vinden?
Lijkt me idd lastig om een combinatie te vinden. Is het niet makkelijker om er met een paard heen te gaan en dan zelf te rijden? Een paard lijkt me makkelijker te vinden dan een complete combinatie. Wij hebben zelf namelijk momenteel ons paard ter beschikking gesteld voor de ORUN cursus (in Ede) omdat 1 van de deelneemsters geen paard had wat mee kon (ze heeft een haflinger en die is helaas te klein). We zijn nu 1 keer mee geweest en ik vond het zelfs vanaf de zijkant van de bak erg leerzaam en leuk ook om te horen wat anderen over je paard zeggen.
Verder: allen hartelijk dank voor de reacties en suggesties. Ik heb op dit moment 3 mensen die interesse hebben. Alhoewel er (nog) geen concrete afspraken zijn gemaakt, heb ik goede hoop dat we er met z'n allen wel uitkomen hoe of wat.
@Suelza: mocht het toch niet lukken met deze geinteresseerden om een of andere reden, dan zal ik je een PM sturen. In ieder geval alvast bedankt.
darkadia
Geplaatst: 14-01-09 12:08
Hoi,
ook ik ben nu bezig met de ORUN cursus instructeur 2 en ben hard op zoek naar een combinatie die voor mij wil rijden. Ik volg de cursus in Waarland (voor degenen die niet weten waar het ligt, het is in Noord-Holland tussen Heerhugowaard en Schagen) We hebben op woensdagavond cursus en er word gereden van 21.00 tot 22.00 tot begin maart, de tijden daarna weet ik nog niet exact. Het moet een paard of pony categorie d/e zijn en je moet ook een sprongetje kunnen maken. Ik had iemand die wel voor mij wilde rijden, maar helaas is haar paard geblesseerd en staat een half jaar op rust. Iemand hier die mij uit de brand kan helpen? PB me dan even! Hoop dat iemand me kan helpen.