Leuke (grote) ruitersportzaken zuiden van het land???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

replaym

Leuke (grote) ruitersportzaken zuiden van het land???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 00:04

Binnenkort ga ik als noordeling een weekend naar het zuiden met een vriendin. We willen graag langs een leuke ruitersportzaak. Iemand tips. We rijden van Groningen naar indoor Maastricht.... dus iemand iets leuks op deze route?

oOoKellyoOo

Re: Leuke (grote) ruitersportzaken zuiden van het land???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:07

Hyppo weert, is wel de moeite waard.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:08

replaym

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 00:15

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:14

Mr Ed in Maastricht, schijnt ook leuk te zijn.
Verder weet ik niet of je langs Divoza komt in Heteren, ook niet verkeerd.
Maar zoals al genoemd, Hypo Weert is de moeite waard!

replaym

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 12:16

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:44

Je hebt Drunens Ruiterhuis in Drunen, Ingrid van berlo in Lierop, Ruiters voor ruiters in Nuenen, Brabants ruiterhuis in Sterksel, Hypoweert in Weert, en dan vrielink, maar ik weet niet precies waar die zit en in maastricht zit mr ed.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:47

#Ymke# schreef:
Je hebt Drunens Ruiterhuis in Drunen, Ingrid van berlo in Lierop, Ruiters voor ruiters in Nuenen, Brabants ruiterhuis in Sterksel, Hypoweert in Weert, en dan vrielink, maar ik weet niet precies waar die zit en in maastricht zit mr ed.
Ingrid van Berlo en Ruyters voor Ruiters zijn niet echt groot. Leuke winkels maar niet de moeite waard om voor om te rijden. De rest ben ik nooit geweest. Je hebt nu wel Epplejeck in Eindhoven zitten!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:19

Ik ben bij beide nog niet geweest, heb gewoon het rijtje opgenoemd wat je tegen komt Haha!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:26

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:33

Hyporama in Weert vind ik zelf erg tegenvallen. Ben er eens naartoe geweest voor een zweetdeken en nog wat spulletjes, maar ze hadden bijna niks wat ik zocht. Een grote wand met bitten en hoofdstellen, en veel ruimte, dat wel.. Maar gewoon geen aparte dingetjes. En de service schijnt ook slecht te zijn.
Voor westernspullen moet je er zeker niet heen gaan, want dat is echt de slechtste rotzooi wat ze daar verkopen, net zo erg of erger dan zadelmarkt!

Zelf vind ik Discus de Molen in Schinveld een érg fijne winkel met veel leuke spulletjes die je normaal niet zo vaak tegenkomt en aardige mensen Lachen Je hebt er bijvoorbeeld ook de cowboy magic producten, en natural horsemanship spulletjes, en aparte bitten, en veel mooie caps.. Maar de winkel zelf is niet zo gek groot.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:59

Is wel wat meer om maar in eindhoven zit nu ook een epplejack.(www.ej.nl)
En anders in BE Hamont net over de grens bij weert zit Emmers.(www.emmers.be)

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:48

Emmers is de moeite waard Ja
Hypoweert ook wel.
Is nu ook een nieuwe zaak in Beek, vlakbij Maastricht. HDruitersport.nl is de site. Maar daar is het nog vrij kaal aangezien het net een goede week open is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:18

In beek ben ik inderdaad een paar dagen geleden binnen geweest, maar die zaak is echt nog bijna leeg en ik verwacht eigenlijk niet dat ie echt goed gaat lopen.. Daar zou ik niet langs gaan als ik jou was. Denk niet dat ie volgende maand al vol staat.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:23

Noppert schreef:
Het Gareel in Schijndel, groothandel in paardensportartikelen
http://www.hetgareel.nl

Als je over de A50 rijd, kun je vanaf Oss eerst naar Ros Ruitersport (langs de snelweg, afslag Nistelrode) dan afslag Uden/Volkel rechtsaf de Ruiterboulevard, linksaf naar Arthur's Westernstore.
Afslag Schijndel dus naar het Gareel en dan bij Eindhoven terug de A50 op richting Maastricht, dan afslag Veldhoven voor Epplejeck en dan denk ik dat je geen ruitersportzaak meer kunt zien Haha!

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:29

Op het JIM zelf heb je vaak ook heel wat aanbiedingen wat betreft ruiterartikelen.
Verder heb je in Maastricht 2 ruiterzaken, mr ed is iets groter en nog een kleinere.
Je zou naar de decathlon kunnen gaan. Krijg je heel goedkope ruiterartikelen en nog van goede kwaliteit ook: www.decathlon.nl Is wel weer een stukje extra rijden.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:42

De Ros in Nistelrode
Drunens Ruiterhuis

allebei in de buurt van Den Bosch en allebei ook gigantische winkels!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:49

Drunens Ruiterhuis

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:42

Inderdaad afhankelijk van wat je zoekt:

- Weert: Hypoweert: groot, heeft veel maar onderdeel van horselover keten en niet iedereen heeft daar even goede ervaringen mee..
- Hamont (Belgie) net bij weert over de grens: Emmers: grote ruitersportzaak met mooie spullen en goede service! Zeker aan te raden!
- Kerkrade: Decathlon: heeft naast spullen voor alle mogelijke sporten die je je kunt bedenken ook paardrijspullen. Maar deze zijn absoluut van een goede kwaliteit en prijsgunstig!!!
- Maastricht: Mr. Ed en nog een idd. Allebei niet echt de moeite waard om speciaal heen te gaan vind ik.
- Aken (dld): mocht je nog naar Duitsland willen gaan, daar hebben ze twee hele mooie grote ruitersportzaken midden in het centrum: Mandelartz en Luttgens. Voor meer info daarover mag je me wel een pb sturen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:03

Hypoweert vind ik een verschrikkelijke winkel. En personeel met weinig verstand van zaken. Matige kwaliteit.
Houben in Roggel vind ik erg goed. Niet enorm groot maar heeft wel bijna alles. Heel kundig personeel en nette prijzen.
Emmers heeft ook een heel groot assortiment.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:22

Ja ik moet zeggen, ik ben altijd goed geslaagd voor dekjes endergelijk bij hypoweert....maar.....ik had dan ook geen info nodig.
Het nadeel van weert is dat er van die barbies rond lopen en je letterlijk nastaren, onvriendelijk, roken in de winkel, maar goed, het is ook maar net wat je zioekt.
Ze hebben daar wel veel dekjes, bandages en noem maar op, voor de engelse rijstijl dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:52

HAR --> EA GZ DI.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 10:10

Ik weet niet of je er nog iets aan hebt, maar toch..... Knipoog

Ik heb wel goede ervaringen met HypoWeert. (Weert)
Wordt er altijd heel netjes geholpen en niet zelden hebben ze iets voor mij besteld wat ze niet op voorraad hadden.
Hierover wordt ik dan ook netjes op de hoogte gehouden tot het aanwezig is en ik het kan ophalen in de winkel.
Het is niet mijn favoriete winkel, maar ik heb er niks over te klagen.

Brabants Ruiterhuis (Sterksel): Ik was heel tevreden over die winkel, maar dat is 100% verdwenen nadat deze eigenaar mijn paard hoogst paardonvriendelijke heeft behandeld. Sindsdien zet ik daar geen stap meer over de drempel.

Ruyters voor Ruiters (Nuenen): In deze winkel ben ik deze week voor het eerst geweest voor onderhoud aan mijn zadel.
Ben hier ontzettend netjes geholpen en vond het een leuke winkel. Niet heel groot, maar wel erg sfeervol met leuke spulletjes.

Kraemer (Neu-kirchen-Vluyn, bij Venlo over de grens): Deze winkel is vorige week geopend en ik vond het zeker de moeite waard.
Lekker ruim, veel keuze en erg behulpzaam personeel.

Loesdau (Mulheim a/d Ruhr, ongeveer een kwartiertje verder als Kraemer): Is een hele ruime winkel, met veel behulpzaam personeel.
Veel keuze, maar wel vrij alternatief ivm. Nederland. Neemt niet weg dat ik er toch graag kom.

Emmers (Hamont, Belgie): Ik zit er een beetje tussenin bij deze winkel. Vind het wel een leuke winkel, maar vind de service een beetje matig. Heb het idee dat ze niet echt moeite willen doen voor hun klanten.

Decathlon (Kerkrade): Inderdaad geen echte ruitersportwinkel, maar wat ze hebben voor de paardensport vind ik van erg goede kwaliteit en voor een leuke prijs.

Verder ken ik nog wel meer ruitersportzaken, maar dat is meer uit jouw route.