Heethoofden gezocht - regio Antwerpen/ Turnhout

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Animal_ABC

Heethoofden gezocht - regio Antwerpen/ Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 18:23

In december doe ik mee aan het examen van de Introductory Course van Monty Roberts Nederland. Voor dit examen moet ik onder andere een onderzoek doen op het gebied van paardenpsychologie.
Als onderwerp heb ik gekozen voor het effect van stilstaan en achterwaarts gaan in de training van temperamentvolle warmbloed paarden.
Hiervoor ben ik dus op zoek naar “heethoofden” die onder het zadel weinig zelfbeheersing hebben. Liefst ook paarden die moeite hebben met stilstaan en achterwaarts gaan, of paarden die dit weinig moeten doen.

De bedoeling is om eerst met een vragenlijst het karakter, gedrag en de training van je paard in kaart te brengen.
De volgende stap is een les in het stilstaan en achterwaarts gaan op de manier die we voor het onderzoek gaan gebruiken.
Daarna spreken we af hoe je dit zowel aan de hand als onder het zadel gaat integreren in je normale training.
Na een week gaan we met een vragenlijst bekijken of (en zo ja welke?) er veranderingen in het gedrag en de trainbaarheid van je paard te bemerken zijn.
Aan het begin van het onderzoek zal je gedurende ongeveer tien minuten gefilmd worden, en op de laatste dag van het onderzoek nog eens, onder dezelfde omstandigheden, om het gedrag van het paard te vergelijken.

Het onderzoek wordt zo snel mogelijk verder uitgewerkt, 11 november is de definitieve opzet klaar.

Heb jij een paard dat aan de beschrijving voldoet en wil je meedoen aan het onderzoek, of wil je meer informatie, stuur dan zo snel mogelijk een PB.
Ik zou al graag een korte karakterbeschrijving van je paard weten en hoe je paard de eerste tien minuten van de training is.
Zodra het de opzet definitief is zal ik je contacteren om verder af te spreken.

Misschien tot ziens?

Geertje Schijf

www.animal-abc.be

Seven

Re: Heethoofden gezocht - regio Antwerpen/ Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:24

mijn paard is zeer geschikt maar hij heetf nu last van zn rug ,maar moet bbinnen kort weer onder het zadel
hij is een vreselijke druktemaker vind stilstaan niet echt nodig en achteruit al helemaal niet hij kan het heel goed maar wordt gewoon mega heet

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 22:52

Ik zie dat je in Stadskanaal woont, dat is wel heeeel ver uit de richting he! Knipoog
De opzet wordt trouwens waarschijnlijk aangepast naar een grondwerk onderzoek, dus aan de hand. dus wat dat betreft was er geen probleem geweest.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:53

Ik heb er 1 die precies aan je omschrijving voldoet, maar helaas te ver uit te richting dan!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:26

jammer maar ja tis wel ver