Gezocht: natuurlijke huisvesting Utrecht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Locanda

Gezocht: natuurlijke huisvesting Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 15:45

Hallo!

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een stalling, met een aantal wensen op mijn lijstje.
Niet te vinden denk ik, maar niet geschoten is altijd mis...

Natuurlijke huisvesting:
- kuddeverband
- bewegingsruimte
- onbeperkt ruwvoer
- eigen keuze binnen/buiten gaan

Overige wensen:
- rij- en longeerbak aanwezig
- uitrijmogelijkheden (natuurlijke omgeving)
- (omgeving van) Utrecht

Waar ik nu sta is eigenlijk alles, behalve de mooie uitrijmogelijkheden, en het onbeperkte ruwvoer (ja, in het weide seizoen).
Mijn paard is heel makkelijk met andere paarden, maar wordt sinds kort in elkaar geslagen door een groepsgenoot (steeds een snee in zijn kont) wat ik ook niet erg prettig vind.

Weet je iets?

Arabesk

Re: Gezocht: natuurlijke huisvesting Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:47

zie mijn reactie in je andere advertentie Knipoog

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 15:59

Ja, bedankt!
Ik wist niet zo goed waar het te plaatsen, dus dan maar op 2 plekken.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:00

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 12:54

Wat ik zo van de site af lees is daar geen natuurlijke huisvesting?

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:44

Locanda schreef:
Wat ik zo van de site af lees is daar geen natuurlijke huisvesting?

Ze staan er in kudde's in de wei merrie groep en ruinen groep, ze mogen elke dag in de wei ook in de winter, je kunt ze zelf voeren dus hoeveel je wilt, je haalt ze zelf binnen en buiten, buiten bak en paddock en longeercirkel, bos op 10 minuten stapafstand, waar je naar de duinen, hei enz kunt rijden.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 11:14

Is er een mogelijkheid dat je paard dagelijks in en uit de weide wordt gehaald? Verder ziet het er wel goed uit.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:21

Locanda schreef:
Is er een mogelijkheid dat je paard dagelijks in en uit de weide wordt gehaald? Verder ziet het er wel goed uit.

Ja er in zetten kan en er uit halen zou je evenuteel kunnen regelen onderling ik haal ook wel eens wat paarden binnen, maar wanneer ga je hem dan verzorgen? Er wordt niet gemest voor je. En als je werkt en laat thuis bent er komen mensen soms pas om 2100 uur hun paard uit de wei halen en rijden.
Ik bedenk nu nu dat het ook mogelijk is dat je paard buiten wordt gezet, binnen wordt gehaald, uitgemest en gevoerd. Dan betaal je wel meer.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:25

Ik weet niet of je ook echt in Utrecht woont, maar voor mij bleek de afstand Soest - Utrecht na een maand al niet echt ideaal meer.
Je staat altijd in de file 's avonds....

Ik ben ook nog steeds met een half oog op zoek naar geschikte natuurlijke(re) stalling.
Waar sta je nu als ik vragen mag?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:29

Ik heb even in je profiel gecheckt, klopt het dat jij in IJsselstein staat, nu ja, langs die grote weg richting Montfoort en daar een zijtak van (lekker uitgelegd weer, weet niet meer hoe de weg heet).
Volgens mij heb ik daar ook nog gekeken nl, 2 jaar terug.
Wat is de reden dat je daar weg wilt, behalve het gebrek aan mooie uitrijmogelijkheden?

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 08:14

bonzwa schreef:
Locanda schreef:

Ja er in zetten kan en er uit halen zou je evenuteel kunnen regelen onderling ik haal ook wel eens wat paarden binnen, maar wanneer ga je hem dan verzorgen? Er wordt niet gemest voor je. En als je werkt en laat thuis bent er komen mensen soms pas om 2100 uur hun paard uit de wei halen en rijden.
Ik bedenk nu nu dat het ook mogelijk is dat je paard buiten wordt gezet, binnen wordt gehaald, uitgemest en gevoerd. Dan betaal je wel meer.

Haha het is zeker wel de bedoeling dat ik iedere dag kom! Haha! Maar ik snap dat je zo denkt. Bloos

Het zit namelijk zo, ik heb wisselende diensten. Dus de ene keer kan ik zelf 2 keer op een dag (als ik nachtdienst heb) en 's ochtends of 's avonds als ik dag- of avonddienst heb. Maar in de praktijk blijkt dat het zo'n gedoe is om voor iedere dag wat anders af te spreken met de omgeving, dat ik het makkelijker vind als het gewoon standaard is.
En voor of na een dienst kan ik hem op zich wel buiten zetten/binnen halen, maar dat zou buiten de openingstijden van een stal moeten zijn. Dus ik heb deze service liever inclusief. Cool

Edit: ik kan natuurlijk ook 2 keer op een dag als ik vrij ben. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Locanda op 01-11-08 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 08:33

Corine, ik woon in het zuiden van Utrecht, maar wel echt in Utrecht. Ik heb i.v.m. mijn 'afwijkende' werktijden geen last van files. Maar wil toch als het even kan iets in de buurt hebben, ook handiger als er iets niet goed is.

Waar sta jij nu als ik vragen mag? Want De Meern is hier vlak bij, en ik kom er praktisch langs als ik nu naar m'n paard toe ga.

Die zijweg heet De Achtersloot (er staat een bordje 'Knollemanshoek' bij) deze weg loop 'parallel' aan De Nedereindse weg.

Ik ben er verder dik tevreden hoor! Ja Vandaar dat ik ook niet echt 'op zoek' ben maar 'aan het rondkijken'. Het zou echt gaan om 2 verbeterpunten:
- Uitrijmogelijkheden; mijn paard is goed verkeersmak, maar je bent hier gewoon beperkt in de rondjes die je over de weg kan maken. En dan rijden een aantal 'Achterslootbewoners' echt bruut asociaal. Dus het zou fijn zijn als er een stukje natuur op rijafstand was.
- Ze kregen toen ik er kwam staan altijd onbeperkt ruwvoer Vork totdat de veearts kwam en hier een einde aan maakte... Volgens hem/haar was dit niet goed, er zou te veel 'in het ruwvoer zitten'. Dus nu krijgen ze 2 keer per dag een hele berg, hier zijn ze lang mee bezig, maar het is niet onbeperkt. Er wordt nu echt gevoerd volgens richtlijnen.
En ik snap het ook wel hoor, eigenlijk alle paarden die er staan mogen wel wat gewicht verliezen behalve die van mij, die is momenteel goed op gewicht (snel dun, en ja hij is al meerdere keren door het medische circuit gegaan) maar daarvoor voer ik hem wel erg veel bij.
Ik heb ook gemerkt dat hoe natuurlijker hij wordt gehouden, hoe beter het in de zomer gaat met zijn staart-manen exceem.
(Dat 'in elkaar geslagen worden' lijkt nu niet meer aan de orde (afkloppen).)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:29

Daar heb ik toen idd ook gekeken.
Wij woonden toen nog aan de andere kant van Leidsche Rijn, dus hebben uiteindelijk, omdat hij toen erg slecht uit de opfok kwam, een stal dichter bij huis gekozen voor mijn ruin in Vleuten. Daar zouden ze ook hele dagen buiten staan zei mijn DA... Dat blijkt in de praktijk wat minder te zijn, maar goed, helaas kan je in de randstad niet alles hebben.

Tis wel jammer dat een veearts zo makkelijk iemand om kan praten dan... Het zou fijn zijn wanneer ze zich iets meer zouden verdiepen in het natuurlijk paarden houden, maar dat zit er toch niet echt in volgens mij...

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 19:54

Ach ja, dierenartsen zijn nou eenmaal heilig... Clown Huilen van het lachen ROFL