vrachtwagen voor 8 paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

connievl

vrachtwagen voor 8 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:59

wij gaan met 8 paarden naar de eiffel in duitsland en zoeken een vrachtwagen waarin wij 8 paarden kunnen vervoeren.
Uiteraard groot rijbewijs aanwezig.
wie kan ons verder helpen??
alle info is welkom

celano

Re: vrachtwagen voor 8 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:01

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:08

celano schreef:
Anemone Horse Trucks http://www.anemone.nl

Sinds wanneer dan? Voor zover ik weet gaan die voor verhuur niet verder dan een 4-paards en daar wil je echt NIET mee naar de Eifel rijden (die bak heeft met 140pk een chronisch gebrek aan motorvermogen) maar misschien is één van hun occassions wel te huur......

Je zou ook kunnen proberen of er op www.trucks.nl onder "trucks"- "veetransport" paardenwagens staan die men ook wil verhuren. Soms willen garages/handelaren dat wel doen, kwestie van even bellen.

connievl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 11:54

hahah leuke reaktie ikke, jij raad dat dus niet aan?Ik wil idd wel graag veilig aankomen!
zal trucks eens proberen..dank voor reaktie

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:34

type voor de grap eens paardentransport in op google, dan krijg je zo een aantal transporteurs in beeld.

connievl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 19:07

we willen zelf rijden en geen transporteurs.....dus huren van een wagen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:10

connievl schreef:
hahah leuke reaktie ikke, jij raad dat dus niet aan?Ik wil idd wel graag veilig aankomen!
zal trucks eens proberen..dank voor reaktie

Ik zou die wagen niet nemen, maar ik ben ook van mening dat alles met minder dan 200pk voor de sukkels is (en ja, mijn gebakje heeft ook een chronisch gebrek). Kom eens rijden met die 76pk en 3800kg, dan begrijp je metteen waarom ik die wagen van Anemone niet zou huren voor een trip naar de Eifel.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:07

connievl schreef:
we willen zelf rijden en geen transporteurs.....dus huren van een wagen

denk dat dat wel eens lastig kan gaan worden. Het type vrachtwagen wat je zoekt voor 8 paarden is niet echt het type wat snel verhuurd gaat worden. Dat zijn vaak professionele stallen of transporteurs.
En dan moet je qua formaat ook echt niet meer aan zo'n verhuur auto van Anemone denken, maar aan een serieuze vrachtwagen.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:20

De 4 paards wagen van Anemone is niks mis mee.Ik heb er afgelopen weekende zo'n 500 kilometer mee gemaakt. Hij is voor drie paarden of vier pony's simpel 5 bakkie, 160 pk en laadvermogen is 2750 kg . Ik heb hem afgelopen weekende gehuurd en het is me prima bevallen. De doorloop die je heb om vanuit de cabine naar de paarden te kunnen is heel erg fijn.
Ik ben zelf opzoek geweest naar een verhuur oplegger voor achter mijn eigen truck ik heb alle grote bouwers van paarden wagens gemaild , maar helaas was dat niet te vinden. Ik zou proberen om plaatselijke stallen die een grote wagen hebben te informeren of te mailen of die iets weten. Er staan er genoeg te koop mischien kan je dat proberen of die hem willen uitlenen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:22

Alabaster schreef:
De 4 paards wagen van Anemone is niks mis mee.Ik heb er afgelopen weekende zo'n 500 kilometer mee gemaakt. Hij is voor drie paarden of vier pony's simpel 5 bakkie, 160 pk en laadvermogen is 2750 kg . Ik heb hem afgelopen weekende gehuurd en het is me prima bevallen. De doorloop die je heb om vanuit de cabine naar de paarden te kunnen is heel erg fijn.

En, kon je vol geladen 80km/h blijven rijden toen je de brug op ging??
Kennelijk hebben ze nu een andere, toen ik ze belde hadden ze een MAN 8.140 voor vier paarden en net boven de 3 ton laadvermogen.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:52

ikke ja met gemak. Ik had twee grote paarden van 178 mee en een haflinger. Dit was de MAN de simply 4 you die op hun site staat. Hij haalde zelfs de 100 km/h ermee. Heb jij hem ook ooit gehuurd ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:04

Alabaster schreef:
ikke ja met gemak. Ik had twee grote paarden van 178 mee en een haflinger. Dit was de MAN de simply 4 you die op hun site staat. Hij haalde zelfs de 100 km/h ermee. Heb jij hem ook ooit gehuurd ?

Nee, ik heb er ooit naar gevraagd maar ze waren me veeel te duur, niet in de laatste plaats voor hun slechte voorwaarden.
Mijn Mercedes haalt de 100 ook wel, maar vraag niet hoe Haha! Wat meer een punt is, is dat je helling-op niet serieus snelheid kunt maken en daarmee het verkeer achter je ophoudt. Die eis van 200pk is niet uit de lucht gegrepen Haha!

connievl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 22:25

hmm is misschien ook nog wel een idee ja 2x een 4 paard wagen....er zijn wat mensen uit de groep waaronder ikzelf die een trailer hebben maar t leek ons handiger om de hele bups bij mekaar te zetten.
dank voor info in ieder geval tot nu toe!

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:20

Ja een hele grote is heel lastig te huren. Ik moet zeggen dat Anemone heel erg coulant naar mij is geweest. Ik had hem een weekend gehuurd en dat tarief gaat vrijdag eind van de middag in, aangezien we er vrijdag moesten zijn, ben ik er naar toe gereden en gevraagd of het eerder mocht als ik wat zou bijbetalen! Het antwoord was je mag hem donderdag middag halen zonder extra kosten. Nou dat vindt ik toch echt heel erg aardig van ze. In nederland is die goed te doen, maar naar de bestemming waar TS heen moet krijg je idd veel bergen en zal die omhoog kruipen (dan heb je wel wat meer nodig als een 5 bakkie Haha! Haha! Maar dat zal met een personen auto met trailer ook zo zijn dan mag je wel een hele flinke jeep hebben om dat te trekken omhoog en hem te houden naar beneden.
TS ga je eigenlijk verhuizen daar heen?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:51

Verplaatst: TAO --> EA-GZ

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:23

Alabaster schreef:
Ja een hele grote is heel lastig te huren. Ik moet zeggen dat Anemone heel erg coulant naar mij is geweest. Ik had hem een weekend gehuurd en dat tarief gaat vrijdag eind van de middag in, aangezien we er vrijdag moesten zijn, ben ik er naar toe gereden en gevraagd of het eerder mocht als ik wat zou bijbetalen! Het antwoord was je mag hem donderdag middag halen zonder extra kosten. Nou dat vindt ik toch echt heel erg aardig van ze. In nederland is die goed te doen, maar naar de bestemming waar TS heen moet krijg je idd veel bergen en zal die omhoog kruipen (dan heb je wel wat meer nodig als een 5 bakkie Haha! Haha! Maar dat zal met een personen auto met trailer ook zo zijn dan mag je wel een hele flinke jeep hebben om dat te trekken omhoog en hem te houden naar beneden.

En precies daarom roep ik altijd dat je de sterkste motor moet kiezen die leverbaar is.
Ik reed eens in het Lakedistrict (GB) klem op een Hollander die dacht met vier volwassenen in een Volvootje 440 een helling van meer dan 100% te nemen! Waar hij doodviel (en VER terug moest) liep 2500kg Discovery V8 er fluitend tegenop; kon zelfs gas bijgeven en er gebeurde nog wat ook!!