Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DubbelDun schreef:Natuurlijk moet je blijven werken aan de benen, maar waarom zoveel stress als er gewoon pasta's zijn om de boel iets 'rustiger' te maken.
Werkt voor iedereen een stuk prettiger.
DubbelDun schreef:http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=26846
Sedasan of Tranquigel een uurtje voordat de smid komt, in de mond of gewoon door wat muesli. Haalt net de scherpe kantjes eraf zonder dat ze helemaal stoned zijn, maar net voldoende om 'handelbaar' te worden.
Wranglerbutt schreef:@Backup: hoe is het paard bij jou met voetjes geven, hoefjes uitkrabben etc?
Ik vind dat de eerste verantwoordelijkheid voor goed gedrag bij de hoefsmid bij de eigenaar ligt
Mijn merrietje werd (mede door achtereenvolgens hoefzweren, mok en een beetje lompe smid) met 1,5 jaar oud erg vervelend met voetjes geven en hoeven uitkrabben en een regelrechte drama queen met bekappen
Heel veel zelf oefenenen en een fijne geduldige bekapper heeft gelukkig veel verbetering gebracht![]()
al heeft ze af en toe nog wel eens een kleine terugval
dunja74 schreef:misschien even google.
er zijn genoeg goede rustige smeden in het noorden van het land
lique schreef:
dunja74 schreef:pm gestuurd
controleer altijd even of de smid lid is van de hoefsmeden vereniging. dan weet je dat hij gediplomeerd is.
Backup schreef:ik heb haar net een week
Wranglerbutt schreef:Backup schreef:ik heb haar net een week
Heel veel oefenen, dan!![]()
Lekker langzaam opbouwen; je paardje moet leren dat je te vertrouwen bent!
Om heel eerlijk te zijn vind ik verdoven wel wat kort door de bocht in dit stadium en het levert geen daadwerkelijke oplossing voor het probleemAls het nou een noodgeval zou zijn, maar Backup heeft nu toch 6 tot 8 weken om met haar paardje te oefenen en om haar te leren dat hoefjes doen heel leuk kan zijn en een beloning op kan leveren?
Een fijne en geduldige smid is daarbij ook onontbeerlijkDie heb je vast wel in Friesland, maar ik ben daar niet bekend. Mijn bekapster woont trouwens ook niet bepaald om de hoek; ze komt namelijk uit Noord-Holland, terwijl mijn paard in Epe woont
Backup schreef:HAD NET EEN MEGA LAP TEKST GETYPT IS HET WEG
Wranglerbutt schreef:Backup schreef:HAD NET EEN MEGA LAP TEKST GETYPT IS HET WEG
Da's altijd sjit