Paardenfluisteraar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daantje99

Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 12:59

Haai !!

Een kennis van mij zoekt een goede paardenfluisteraar, ze wil graag weten of haar paarden wel gelukkig zijn.
Hoe werkt zoiets eigenlijk? komt dan iemand bij je thuis en hoe verder?
Welke paardenfluisteraar kunnen jullie haar aanraden? Waar je bijvoorbeeld goede ervaringen mee hebt.

Groetjes !!

Anoniem

Re: Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:01

Haha! Haha! Haha!
Die kennis houdt paarden en kan zelf niet eens beoordelen of de beesten wel happy zijn?
Een paard wat niet goed in zijn vel zit ziet er ook niet goed uit. Als je dat als eigenaar zelf niet kunt zien, moet je niet aan paarden beginnen........

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:02

ik denk dat het handig is om daar eerst een goed heel internet voor af te struinen, zodat je een beetje dat wereldje leert kennen en de verschillende stomingen. Zien of je paard gelukkig is kun je trouwens (voor het grootste gedeelte) ook zelf. Is het dier ontspannen, levendig, etc. Hoe staan de ogen e.d.

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 13:05

Natuurlijk weet ze zelf wel of ze gelukkig zijn. Ze wil alleen dat iemand probeert echt met ze te communiceren. Zoals een paardenfluisteraar dat doet. Haar paarden zien er heel goed uit. Alleen ze vind zelf dat je niet alleen naar het uiterlijk van een paard moet kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:09

Volgens mij kan ze dat geld beter in haar zak houden, driekwart van de mensen die zich uitgeven als zogenaamde paardenfluisteraars zijn kwakzalvers, die alleen op zakken vullen uit zijn.....

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:09

dat kan je ook zelf doen en dat is wat een paardenfluisteraar eigenlijk leert aan mensen... Een paardenfluisteraar communiceert in de eerste plaats met paarden, maar paarden gaan heus niet vertellen of ze gelukkig zijn of niet, ze gaan enkel respect tonen en genegenheid, en in de tweede plaats is het aan de mens om de paardentaal te leren.

Ik zou idd zeggen: schuim eens rond op het internet, er is héél erg veel informatie te vinden en er lopen in NH land ook heel wat mensen rond, die les geven zonder eigenlijk goed te weten wat ze doen... het is niet zo eenvoudig het kaf van het koren te scheiden. Zorg dat als je iemand aanspreekt dat je ook te weten komt via welke stroming hij/zij werkt en of die persoon al certificaten heeft binnen die stroming of officieel wel mag lesgeven volgens die stroming. Zoals bijvoorbeeld eddy modde gecertificeerd is als enige in nederland om lessen parelli natural horsemanship te geven, zoals annemie van toorn (of annemarie... 'k weet de naam niet juist) gecertificeerd is om op de methode monty roberts les te geven...

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:10

ik dat dat je eerder zo iemand zoekt als een " dierentolk" dan een " paardenfluisteraar". Mensen zoals Emiel Voest worden weleens paardenfluisteraar genoemd en dat is denk ik niet wat jij zoekt.
Ik weet niet waar je woont, maar als je iemand zoekt die vanaf een foto een reading kan doen (ik denk tenminste dat dat is wat jij zoekt) dan lijkt het me het handigste als je de regio erbij zet waarin je zoekt. Zelf ken ik ook wel zulke mensen maar ik woon in Brabant en dat moet maar net bij de deur zijn Knipoog

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 15:55

Die kennis van mij woont in Groningen.

Als ik de reacties zo lees lijkt het me nog best moeilijk om een goede dierentolk of paardenfluisteraar te vinden voor haar.

Ik ga denk ik nu even googlen

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:45

Heeft je jou gevraagd dit uit te zoeken? Want het is namelijk zo dat het per persoon verschillend is welke methode past. Niet alle methodes passen binnen een combinatie, dus het lijkt me erg verstandig als ze het zelf uitzoekt. Maar je kunt altijd helpen, want het is wel erg interresant.

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 17:08

Black_White schreef:
Heeft je jou gevraagd dit uit te zoeken? Want het is namelijk zo dat het per persoon verschillend is welke methode past. Niet alle methodes passen binnen een combinatie, dus het lijkt me erg verstandig als ze het zelf uitzoekt. Maar je kunt altijd helpen, want het is wel erg interresant.

Ik heb haar voorgesteld om ook even mee te helpen iemand te zoeken. En om verder wat meer informatie in te winnen. Het lijkt mij ook erg interessant. Het is niet echt een combinatie waar het omgaat. Ze heeft meerdere paarden, van verschillende leeftijden. Maar het leek mij wel een goed idee om het ook even op bokt te vragen.

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:11

Op zich zijn er best veel mensen die "paardenfluisteren' maar houden ze zich meestal niet zo in de spotlights. Ik ken en nu één waarmee ik veel omga, maar die weet er meteen een stuk meer.
Maar ik ken alleen mensen uit Gelderland. Misschien met even googlen heb je er wel één gevonden. EN bij NH staat een lijst van instructeurs die ook waarschijnlijk wel doen wat jouw'n kennis zoekt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 21:33

Als je een reader zoekt kan je beter bij 'gezocht diensten' dit neerzetten. Je kunt ook een horoscoop lezen, dat is even zinvol/zinloos als een reader laten readen. Maar ik zal me verder op de vlakte houden Sigaar

Je kunt ook vragen of iemand de huisvesting van je paard komt beoordelen of dit zo optimaal mogelijk is, waarbij aan de behoeften van het paard wordt voldaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 08:23

Verplaatst naar EA-GZ: Diensten

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:29

Ik heb Danae een keer bij mijn paarden gehad, en zij vertelde dingen die ik haar niet had verteld, zij kan zeker wel wat ! Ze heet danae hier op bokt, stuur haar een pbtje.
Er zit hier nog iemand, weet haar naam even niet, iets met roos ? Maar ik snap wat je bedoelt hoor, zit zelf ook met bepaalde vragen bij 1 van mijn paarden, en inderdaad meer wat zich vanbinnen afspeelt, dan wat je ziet aan de buitenkant.

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:43

Ik ben zeeeer te spreken over thilly Ruinen. Werkt met foto's. Lekker nuchter en realistisch. Afgestudeerd aan JHBC (? Uithof, Utrecht) voor paranormale therapie.
http://www.thillyruinen.nl/
Aanrader!