Homan is qua accomodatie wel goed, mooie stallen, binnen en buitenbak enzo, maar weet dat een vriendin van mij daar is weggegaan omdat ze de paarden in de zomer met een quad het land uit jagen, en die van haar is daardoor een keer dwars door het hek gegaan omdat hij bang was van die quad. Als je 5 minutjes over de weg stapt zit je in het bos. Paarden kunnen op deze stal op het land met regelmaat.
Eekwal is wel goed, 2 binnenbanen (waarvan 1 wel erg donker) en de bodem vaak wat mul. Stallen van prive-paarden zien er netjes uit, beperkte weidegang moet je zelf doen (binnen en buiten zetten). Uitrijmogelijkheid naar het bos, is wel een hobbelweg naar de manege toe, dus niet heel geschikt voor je super-de-luxe audi ofzo...
Eekwal ligt wel op 5 min. fietsen van het centrum van Emmen, Homan daarintegen ligt in Klijndijk, ong. 20 min. fietsen vanaf Emmen.
Ik zou gewoon overal eens gaan kijken, dan proef je ook het sfeertje wat er hangt.
Edit: Ik zie dat je Horse Business Management gaat studeren, bij Homan staan regelmatig studenten van deze opleiding met hun paard.