Homan Stables en de Eekwal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Homan Stables en de Eekwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 20:44

Hoii,

Ik zou graag wat informatie/ervaringen willen hebben over de Homan Stables en over manege de Eekwal.
Welke stalling is beter? En zijn jullie tevreden? Kan je er mooi buitenrijden? enz enz

Groetjes,
Maartje

Schimpje

Re: Homan Stables en de Eekwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:54

Homan is qua accomodatie wel goed, mooie stallen, binnen en buitenbak enzo, maar weet dat een vriendin van mij daar is weggegaan omdat ze de paarden in de zomer met een quad het land uit jagen, en die van haar is daardoor een keer dwars door het hek gegaan omdat hij bang was van die quad. Als je 5 minutjes over de weg stapt zit je in het bos. Paarden kunnen op deze stal op het land met regelmaat.

Eekwal is wel goed, 2 binnenbanen (waarvan 1 wel erg donker) en de bodem vaak wat mul. Stallen van prive-paarden zien er netjes uit, beperkte weidegang moet je zelf doen (binnen en buiten zetten). Uitrijmogelijkheid naar het bos, is wel een hobbelweg naar de manege toe, dus niet heel geschikt voor je super-de-luxe audi ofzo... Clown

Eekwal ligt wel op 5 min. fietsen van het centrum van Emmen, Homan daarintegen ligt in Klijndijk, ong. 20 min. fietsen vanaf Emmen.

Ik zou gewoon overal eens gaan kijken, dan proef je ook het sfeertje wat er hangt.

Edit: Ik zie dat je Horse Business Management gaat studeren, bij Homan staan regelmatig studenten van deze opleiding met hun paard. Haha!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 20:59

Hee!

Super bedankt voor je reactie! Wie jaagt er nou met een quad de paarden uit het land? Maar oke, dat kan ook anders toch? Als dat het enige is Tong uitsteken

Ik vind van de eekwal een beetje een nadeel dat het een manege is. Maar wel dichtbij het centrum. Is homan niet langer dan 20 min?

Anders verder nog tips voor andere stallen?

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:02

Ik zou voor stal Homan gaan.

Er zijn in een zeer korte periode al ruim 6 mensen vertrokken uit de eekwal. 1 kleine binnenbak en een grote, grote is vaak bezet.
Zoek je perse rondom Emmen Klijndijk?
Sleen is 9 km van Emmen, paarden kunnen in de zomer en winter naar buiten van smorgens tot 5 ongeveer, 2 stuks 20x40 binnenbakken beide met vlokkenbodems!!, wasplaats, zadelkamers, toiletten, ruime boxen met ruim voldoende stro/zaagsel/strobrok, grote buitenbak, en je kan ook vrij snel het bos in ook hebben we een longeercircel, en 7 paddocks voor paarden die niet in de kudde kunnen. Voor info mag je me altijd een berichtje sturen (voor foto's ofzo) Sleen is een pensionstal, met vereningingslessen en beginnerslessen 5 uur per week. Geen drukke manege dus.

Bij de eekwal mogen ze ook max 3 uur per dag op het land, en dat moet je zelf doen.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 21:05

Dankjewel!

Ja dat ze op het land mogen, vind ik erg belangrijk! Heeft die stal ook een site? Foto's zou ik erg fijn vinden.

Het ligt er eigenlik een beetje aan waar ik op kamers ga, mijn school zit in ieder geval in Emmen Knipoog

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:08

Wat leuk jah! Sleen is makkelijk te bereiken vanuit Emmen (Bus,auto,fiets,scooter enz).

Als je je email doorgeeft zou ik wel wat foto's mailen van de stalling in sleen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:49

VSW-->EA-GZ Diensten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:57

ik heb een paar jaar geleden stage gelopen op de eekwal, wat een drama zeg!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:03

je kan ook in exloo (bus stopt midden in Exloo) kijken voor stalling zijn ook verschillende pensionstallen of in weerdinge (zit er ook 1 met alleen buitenbak en weiland maar weet niet of daar plek is).
emmen heeft er ook wel meer dan alleen de eekwal oa HCE en nog 1 bij de rondweg

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 00:29

bedankt allemaal!

Caira, waarom was de Eekwal een ramp?

En hoe is HCE over het algemeen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:04

slechte omgang met de paarden en personeel, rommelig, slechte en moeizame weidegang voor mijn eigen merrie. En ongeinteresseerde eigenaren.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:37

HCE is geloof ik wel netjes maar ook duur. Je heb mooie uitrijmogelijkheden. 2 binnenbakken enz. Is een stuk duurder dan bijv Homan. Ik weet niet wat je budget is?
ik weet in exloo een stal met binnen- en buitenbak en weidegang. Bij het bos. Volgens mij voor hetzelfde geld als Homan

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 10:56

Ja bij HCE Emmen is voor een paard 275 geloof ik en voor kleiner dan E pony 215 (dus dan is het net zo duur als homan). Ik kan gewoon zeggen dat mijn pony 147 is ipv 150 Tong uitsteken Hahaha!

Ik ben natuurlijk student dus als het voor 215 kan, graag Knipoog Ik vind homan tot nu toe echt het mooiste!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:27

exloo is geloof ik rond de 195 euro

boldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:23

Ik zou voor de Homan stables gaan. Ik heb er zelf mijn toenmalige paardje gestald gehad en dat beviel me prima.

Zeer goede verzorging (ik heb daar geen paard ooit in een vieze stal gezien) en aardige mensen en leuke sfeer. Ze willen je bij problemen altijd helpen. Bak ligt er altijd netjes bij en een leuke kantine.

Het uit de wei jagen van de paarden met de quad moet je niet zien als een wilde achtervolging hoor. Dat gaat met beleid en voorzichtigheid. Dat er een keer wat gebeurd kan ook gewoon gebeuren.

Ik zou zeggen, ga alle opties eens live bekijken. Dan kan je het met je eigen ogen zien. Bij Homan staan ze zo rond een uur 5 s middags weer binnen.

Veel succes