Manege de oude held

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Malu_

Manege de oude held

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 17:51

Aangezien ik volgend jaar in Groningen wil gaan studeren en mijn paardje graag mee wil nemen, ben ik alvast opzoek gegaan naar stalling/maneges. Nu kwam ik uit bij Manege de Oude Held. Binnenkort ga ik er alvast een keer kijken, maar ik ben benieuwd of hier mensen zijn die daar hun paard hebben staan en wat hun ervaringen zijn.

bedankt alvast.

Tanja

Re: Manege de oude held

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:39

TAO-->EA-GZ Diensten

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:55

ik zet even een stip.

Mijn paard staat bij een boer vlakbij de manege, maar zit eraan te denken om over en tijd, over te stappen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:27

ik ben er deze week lang geweest en ben er nog niet uit, of ik ga verhuizen.. voorlopig nog niet denk ik...

Ik vind de stallen iets te klein (vergeleken met wat ik nu heb, maar die zijn dan ook huge), zonder uitkijkluikje, en wat me verder nog tegen staat, is dat elk paard, standaard, dezelfde hoeveelheid sportbrok krijgt...
Ook mag je niet met een PONY in de binnenbak als er paardenlessen in de andere binnenbak zijn Verward
Kluisjes waren er deze week ook niet meer, en eigenkast meenemen is niet toegestaan.

Daarin tegen is het wel een superlocatie, met twee binnenbakken, een goede buitenbak (snippers en gedraineerd) de paarden worden 1x in de week naar buiten gezet (dus je kan 1x in de week thuiblijven), er word voor je gemest, hebben een kantine,WC's.
De meeste ruiters zijn (naar wat ik gezien heb) wedstrijdruiters (daardoor vraag ik me ook af of ik daar tussenpas Clown ).

Mocht je nog wat willen weten, roep het maar, mijn oud stalgenootje is daarheen verhuisd deze week namelijk.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 21:29

Ik ben er afgelopen dinsdag langsgeweest. Ik vond de paardenstallen geeneens zo heel klein, de ponystallen inderdaad wel. Verder heb ik begrepen dat je altijd mag rijden, behalve als er beginnerslessen bij de pony's zijn, maar dat zijn maar een paar uurtjes per week. En dan nog kun je in de buitenbak rijden.

Ik heb nog geen wedstrijdruiters gezien , wel kindjes die voor de eerste keer rijles hadden, echt schattig. Over het voer heb ik niks gevraagd. Hopen maar dat ze nog gaan inzien dat niet elk paard dezelfde hoeveelheid sportbrok nodig heeft voordat ik m'n bok daar stal. Clown

Maar goed, heb wel een aardig beeld gekregen van de manege, en het lijkt me er best leuk. Ik heb denk ook niet veel andere keus om m'n paard te stallen in de buurt van de stad.

btw, de stal waar jij nu je paardje hebt staan, is daar ook een buitenbak aanwezig? Misschien is dat dan ook wel een optie....

Groetjes, Malu

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:41

yep bij ons is een buitenbak (verlicht en gedraineerd).
Hmm misschien ligt het eraan, dat de stallen waar ik nu sta, wel erg groot zijn (bijna 4x4), dus dat kan aan mij liggen Clown

Verder vind ik de omgeving van de manege wel leuk hoor, redelijk bos achter de manege, en twee binnenbakken is ook ideaal natuurlijk.

Ik heb een jong paard, , en net op die uren dat ik erheen ga zijn daar de lessen, dus voor mij niet erg handig, dat hoeft voor jou natuurlijk niet zo te zijn Knipoog

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:42

Ik heb mijn pony er sinds kort staan.
Ik kom bij een boeren privestalletje weg dus al die regeltjes zijn wel even wennen.

je mag bv niet tijdens pony lessen met je paard in dezelfde bak rijden of andersom met je pony tijdens paardenlessen. (je mag natuurlijk wel in de buitenbak als er binnen ponylessen zijn).

Ik vind het wel een fijne manege stallen worden goed onderhouden je krijgt er je eigen kistje met slot. voer word goed verzorgt. Je mag je paard in de padock zetten wanneer je wilt, die zijn goed omheind en het ziet er netjes uit. ze hebben naast de buitenbak ook een kleinerbakje waar je, je pony/paard even kan losgooien of longeren. en er lopen heel wat aardige mensen rond Ja
inderdaad is er bos achter de manege en een klein kwartiertje rijden heb je een strantje waar je met mooie dagen te paard het water in kan Knipoog .

Ze hebben voor liefhebbers onderlinge wedstrijden maar er worden ook wel officiële wedstrijden gereden.

@Kehdra, ik heb qua voer overlegt en mijn pony krijgt niet dezelfde hoeveelheid als anderen Knipoog
betreft wedstrijdruiters vind ik het heel erg meevallen. Er zitten wel een paar tussen maar als je het mij vraagt niet super veel.