stefan van haaster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

stefan van haaster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 17:46

Zijn er mensen met verhalen over deze man? Ik had een leuk paard gezien te koop bij hem maar vond op bokt een niet zo best verhaal.... dat hij paarden met mankementen verkoopt e.d.
wie kan mij hier meer over vertellen?

Nibbit

Re: stefan van haaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:49

Ik ben er wel eens geweest om een paard te bekijken maar ik was niet kapot van de paarden en de omgang. Met alle paarden was wel wat, geen wereldschokkende dingen maar ook niet 100% ok in mijn ogen. Hij ging wel verhuizen, dus misschien dat de huisvesting nu beter is.

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:53

Het vos kleurige paard ( jastrade),
komt bij hem vandaan.

Ik vond er niks mis mee was een aardige man Lachen
De stallen zagen er niet op en top uit.

Gewoon als bij elk paard klinisch laten keuren,
als je er zelf bij bend.

Ik heb er van hem een goed zadel gelpad bij gekregen,
voor degelijke prijs en hij heeft der naar almere gebracht van uit den helder.

Dus ik heb echt niks negatiefs over hem te zeggen.
Maar op bokt lees je ook andere verhalen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 10:57

@Cayenne: dat topic heb ik inderdaad gelezen, dat was ook de reden dat ik dit topic gestart ben.

@Annie_: ok dus een goede ervaring, dat is ok fijn om te weten. inderdaad lees ik op bokt andere verhalen, en alleen maar die verhalen....

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:14

TAO-->EA-GZ Diensten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:01

Hij zit nu op een andere accomodatie en daar lopen de paarden er iets beter bij. Verder werkt hij nu met iemand samen en dat schijnt ook wel wat te schelen.

Gewoon gaan kijken of het paard je aanspreekt en goed(!) laten keuren bij je eigen dierenarts als je tot aanschaf over wil gaan.

En als je dan toch in Den Helder bent moet je meteen hier maar even langskomen, ik zit nog geen 500 meter bij hem vandaan en zijn land ligt tegenover mijn huis Knipoog

elissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:58

Hummh niet echt een aanrader (persoonlijk ervaren) maar elke handelaar heeft zijn voor en nadelen echter zie ik hem vaak bieden op MP op paarden met gebreken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 15:23

Ik ben er ook niet geweest, heb afgezegd een tijd geleden al. Voelde me er niet lekker bij.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:24

Slechte ervaring mee. Ja Ben er op stal geweest en tis er een gevaarlijke bende. Nagelbijten / Gniffelen IMO niet betrouwbaar.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:29

Ik heb daar vroeger een tijdje bijgereden, en mijn kleine pony komt er ook vandaan.
In die tijd, elk paard had wel iets, of werd later na de aankoop geconstateerd.
Ik weet niet waar hij zijn paarden vandaan haalt, maar mijn pony was erg schichtig.
Ik weet niet hoe de paarden er nu bij staan, maar in die tijd vond ik het niet erg netjes.
Iig geen aanrader, vind het verstandig dat je je gevoel achterna ging!

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:49

Ookal heb ik er zelf geen slechte ervaring mee,
na wat ik zo allemaal hoor vind ik het ook goede beslissing dat je je gevoel achter na ging.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 06:58

Fantabulouss schreef:
Laatst ook weer, heeft hij een paard verkocht wat achteraf gewoon al ziek bleek te zijn en binnen korte tijd ook overleden is.

Hier wil ik toch even een aanvulling op geven. Neem aan dat dat om het vosje gaat?
Die is een week of 3(?) na aankoop overleden aan een acuut nierfalen en ik weet bijna zeker dat niemand daar iets van wist.
Paard heb ik paar keer in de les gehad en was gewoon een leuk dier, fijn te rijden, alleen wat arm bespierd.

Dat de paarden er niet professioneel gereden worden is waar, maar dat kun je voor die prijs ook bijna niet verwachten
En bij de meeste particulieren zijn de paarden ook niet zo denderend voor elkaar is mijn ervaring Bloos

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:17

ik heb er in het verleden ponys vandaan voor onze pony club. Vond het idd toen niet zo netjes daar maar werd wel goed geholpen. Vertelde ook netjes welke wel en niet geschikt zouden zijn . We hebben ze op proef mee genomen en allemaal laten keuren. En geen 1 had er wat (waren er toen 4 in korte tijd opgehaald) . Een paar jaar later moetsen we met de ponyclub stoppen en deze ponys zijn toen particulier verkocht. 2 stuks ervan zijn nog steeds van die particulieren en hebben nog nooit wat gehad. Waar je je paard ook vandaan haalt laat hem altijd keuren en vraag of je ze op proef mag .

Verder over het inrijden heb ook ponys en paarden bij particulieren gekocht en waren ook niet zo goed door beleerd.En geen goede volwassen ruiters .Dus dat is onzin om daar neit te gaan kijken.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:58

Dat 13 jarige meisje ben ik! Knipoog Paarden staan slecht, hebben nu eindelijk stallen gekregen. Staan meestal 3 weken stil voordat er echt iets met ze gebeurd en dan gaan ze zelf er niet op (want zij rijden alleen op de brave paarden) en dan is het toch een rodeo. Ze hebben geen goed passend zadel en hoofdstel. Allemaal van dat soort dingen. Iniedergeval echt een no-no. Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-01-09 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gequote gesplit bericht verwijderd..

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:02

Rij je er dan nu nogsteeds? Lachen nee zo te horen ? Bloos

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:39

Nee. gelukkig niet. Na 7x er van af gegooid te zijn dacht ik, bull oliebol, ik stop ermee. Er waren ook nog andere redenen hoor.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 18:41

Ik ben er trouwens uiteindelijk niet heen geweest hoor (krijg nog steeds pb namelijk dus ik dacht ik zeg het maar even Tong uitsteken)
Wij hebben een leuk paard gevonden inmiddels Ja

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:29

Hier ervaring uit de eerste hand dat die man slechte paarden met gebreken doorverkoopt en er niet goed voor zorgt....

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:12

Kris schreef:
Hier ervaring uit de eerste hand dat die man slechte paarden met gebreken doorverkoopt en er niet goed voor zorgt....

Yep... Heb, nu inmiddels een jaar of 6 geleden, de AID ingeseind ivm ernstige verwaarlozing en oplichting. Maar zag van de week het levende bewijs dat deze nare vent nog steeds bezig is.

Overigens wil ik het geen "man" noemen. Tis een huilebalk van een jaar of 26/27 nu.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 07:53

Toedertijd was hij 21...

Hij had een kennis van mij opgelicht met een paard die ipv 12, ouder als 20 bleek te zijn, 4 benen artrose had en hoefbevangen was.... Moest een kwiek Z dressuurpaard voorstellen... Maar eerlijik is eerlijk, die mensen hadden ook het verstand van een kanariepietje. Maar goed, dan nog hoef je ze niet 3 poten uit te draaien...

Ben daar toen geweest (hij bood ze namelijk een inruil aan) maar wat een rotzooi stond daar. En overal een ***verhaal bij.

Om een lang verhaal kort te maken... Geldbedrag geeist... En 2 uur later belde meneer (wij waren inmiddels onderweg naar huis) met het volgende verhaal...

"Mijn ouders zeggen dat jullie alleen maar zo doen omdat ik nog zo jong ben!"

Ik heb hem toen even verteld dat h ij een huilebalk was en dat als hij dan zo graag de "paardenhandelaar" wilde uithangen, hij geen mensen moet gaan oplichten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:29

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele reacties verwijderd die niet uit 1e hand waren. Op Bokt is het toegestaan om zowel positief als negatief je ervaringen met iemand te delen. Wel met de kanttekening dat dit uit 1e hand is. Daarnaast ook onderbouwd en uitgelegd waarom iemand dat vindt op een fatsoenlijke wijze. Ik wil jullie dan ook vragen om daar op te letten in het vervolg.

Rayatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:41

Liedje schreef:
Slechte ervaring mee. Ja Ben er op stal geweest en tis er een gevaarlijke bende. Nagelbijten / Gniffelen IMO niet betrouwbaar.

Hier het zelfde. Heb ook slechte ervaringen met hem. En hij hangt behoorlijk rare verhaaltjes op ook nog.
Zijn stallen zijn idd 1 grote gevaarlijke zooi. Paarden zien er slecht verzorgd uit. Vriendin van mij zocht toen een paardje. Maar die heeft er ook vanaf gezien. Hebben ook nog de DB gebeld maar word volgens mij niet echt veel mee gedaan.

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:57

Waar woont hij? Den Hoorn oid? Ik weet het niet precies meer...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 20:06

Den Helder

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:08

Den Helder, ergens aan de langevliet geloof ik :)