Zadelpasser/opvuller die op locatie komt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Zadelpasser/opvuller die op locatie komt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 09:59

Ik zoek een goede, gediplomeerde zadelmaker die ook komt passen/kijken op locatie.

Mijn zadel moet namelijk opnieuw gevuld worden maar ik wil graag meteen laten kijken of hij nog goed ligt.
Wie ken een goede zadelmaker?
Het liefst een die ook op locatie opvult zodat we niet de zadels kwijt zijn voor een lange tijd.

Het liefst een die een beetje werkt in de omgeving van Mijdrecht, Amstelveen etc. om de voorrijkosten wat te drukken. Maar eventueel een andere is ook oké.

rhijnauwen

Re: Zadelpasser/opvuller die op locatie komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:08

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 15:09

Ik heb hem meteen een mailtje gestuurd. Zie ook net dat hij bij De Ruitershop aan de slag is gegaan. Even kijken hoe ik hem het goedkoopst kan krijgen! ROFL

Edit: Vult deze man ook op locatie op?

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:27

Godfried werkt zelfstandig, dus je kunt hem het beste persoonlijk benaderen. Hij vult op locatie op. Je kunt hem ook even bellen!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:00

www.vanrijs.nl hoor ik veel goede verhalen over op stal en ik laat binnenkort ook mijn zadel bij hem opvullen.
helaas ben je dan wel een paar dagen je zadel kwijt en heeft hij lange wachttijd...

Laura_Wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:02

bestfit heeft mijn zadel thuis opgevuld..
heb ergens wel het nr voor je anniek;)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:49

geen idee waar het is waar je zit, maar corry stoker is ook een goede die het ter plekke doet.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:10

arie boer komt ook aan huis en vult ter plekke op

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 23:08

xFioon schreef:
http://www.vanrijs.nl hoor ik veel goede verhalen over op stal en ik laat binnenkort ook mijn zadel bij hem opvullen.
helaas ben je dan wel een paar dagen je zadel kwijt en heeft hij lange wachttijd...

Ik hoor juist alleen maar slechte verhalen Vork Zij vullen ook niet op locatie op.. Waardoor je dus en je zadel een tijd kwijt bent en hem vervolgens zelf op gaat halen dus niet eens kan kijken of hij daarna wel goed ligt Clown

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:18

miesie schreef:
xFioon schreef:
http://www.vanrijs.nl hoor ik veel goede verhalen over op stal en ik laat binnenkort ook mijn zadel bij hem opvullen.

Ik hoor juist alleen maar slechte verhalen Vork Zij vullen ook niet op locatie op.. Waardoor je dus en je zadel een tijd kwijt bent en hem vervolgens zelf op gaat halen dus niet eens kan kijken of hij daarna wel goed ligt Clown

Volgens mij moet je bij de meeste zadelpasser die niet op locatie opvullen het zadel zelf ophalen en wordt het niet meer gecontroleerd. Van Rijs is bij mij geweest en ik ben er wel over te spreken. Hij had een soort mal bij zich waarmee hij de vorm van de rug en het zadel kon vergelijken. Wat ik altijd al dacht dat het probleem was, was idd ook zo en dat is weer netjes gecorrigeerd. Daarvoor heb ik er iemand anders bij gehad en die vond dat er niks mis mee was. Frusty

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 09:24

Ik heb inmiddels Godfried Broekman, Bestfit en Ruitershop gemaild maar nog niks gehoord. Ben benieuwd: nog meer suggesties?

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:33

Als je Godfried belt kan je gelijk een afspraak maken! (het is maar de vraag hoe vaak deze mensen de tijd hebben om hun mail te lezen)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 09:52

Als ik vandaag nog niks heb ontvangen ga ik ze morgen meteen even bellen!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:59

arie boer (zie google) komt op locatie, bekijkt zadel op je paard en past ter plekke aan indien nodig, en past nogmaals. Desgwenst kan je er zelfs even mee rijden

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:27

Arie boer is echt top, van rijs zou ik even niet doen hoor daar ook niet meer dan slechte verhalen van, ze zijn wel bezig het allemaal te verbeteren, maar zo ver zijn ze nog niet!!

Arie boer doet idd alles op locatie, controle, opvullen en nacontrole

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:34

Tessebes schreef:
Volgens mij moet je bij de meeste zadelpasser die niet op locatie opvullen het zadel zelf ophalen en wordt het niet meer gecontroleerd. Van Rijs is bij mij geweest en ik ben er wel over te spreken. Hij had een soort mal bij zich waarmee hij de vorm van de rug en het zadel kon vergelijken. Wat ik altijd al dacht dat het probleem was, was idd ook zo en dat is weer netjes gecorrigeerd. Daarvoor heb ik er iemand anders bij gehad en die vond dat er niks mis mee was. Frusty

Onze doet dat ook hoor, lijkt me een slechte zaak als er geen nacontrole is... Wij hebben John Kool van Bestfit in Ede trouwens.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:46

Annemeik schreef:
Onze doet dat ook hoor, lijkt me een slechte zaak als er geen nacontrole is... Wij hebben John Kool van Bestfit in Ede trouwens.

Tja... er zijn zelfs zadelmakers die geen nacontrole doen, dus tja...

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:19

Godfried werkt inderdaad samen met de ruitershop. Maar de ruitershop heeft ook nog een andere goede zadelmaker. Normaliter komt Godfried niet, maar komt Patrick of Sander. De ruitershop is wel een aanrader hoor, ze hebben er erg veel verstand van!!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 21:20

Heb zelf wat slechte ervaringen met De Ruitershop helaas!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:15

Ellis van de heuvelhoeve is goed, komt ook aan huis.
http://www.heuvelhoeve.nl/

en sandra van de olde maten is ook erg goed, komt uit rouwveen, dat is dus wat verder. maar af en toe komt ze onze richting uit.
http://www.zadelmakerij.com/
de site is nog in aanmaak, maar het telefoonnummer is er.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:47

bestfit, echt een aanrader OK dan!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 21:48

Ik heb inmiddels Bestfit gemaild en ookal gebeld. Ga deze week even een afspraak maken.

Jaimyliefje: Heb jij ervaringen met Bestfit? Hoor graag positieve verhalen *LOL*

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:31

Focussed schreef:
Ik heb inmiddels Bestfit gemaild en ookal gebeld. Ga deze week even een afspraak maken.

Jaimyliefje: Heb jij ervaringen met Bestfit? Hoor graag positieve verhalen *LOL*

Na wat fikse problemen met verschillende zadels op onze vorige pony (want onze instructrice zei dat de pony er zo heet en bokkerig op was omdat ze eindelijk vrijheid kreeg, wat ze met het vorige zadel niet had. Hamer ) wilden we echt een keer een goede zadelmaker hebben die ernaar kwam kijken, met Hulsebosch hebben we echt heel slechte ervaringen (hij zei tegen mijn zus "niks mis met dat zadel van jullie hoor.. past prima, alleen wat opvulwerk" terwijl het duidelijk niet paste, het verschoof etc. een week later kwam hij voor een stalgenoot zadels passen en aan haar vertelde hij "vorige week was ik hier ook al voor een stalgenootje van jullie, dat zadel paste echt voor geen meter" ...) Toen wilden we dus echt iemand die proffessioneel was, we hebben heel internet afgezocht, nadat we bestfit hadden gevonden, gingen we op zoek naar ervaringen met de zadelmaker. En op een enkeling na (die vond de man wat sociaal gestoord ofzo, maar daar hebben wij ook geen last van gehad) waren er eigenlijk geen slechte ervaringen te vinden. We hebben de beste man gebeld, en het duurde niet lang of hij kwam langs. Hij had een stuk of 5 zadels mee, en om de beurt moesten we er zonder shabrak mee rijden, zo kon hij kijken welke het best lag, en konden wij zeggen welke voor ons het lekkerst zat. We moesten overgangen, figuurtjes etc. rijden. Onze pony was ook heel fijn onder de zadels, veel beter dan bij de vorige zadels die we voor haar ooit gehad hadden. Hij nam het beste zadel mee om nu volledig aan te passen aan de pony, hij gaf overal ook goede uitleg bij, en zo kwamen we aan ons zadel waar we echt goddelijk mee hebben kunnen rijden, en dat doen we nogsteeds, het zadel ligt namelijk ook heel mooi op ons nieuwe paard Lachen

Edit: in mijn onderschrift zijn foto's te vinden waarmee ik met mijn vorige pony op het zadel rijd waar het om gaat.