Oproep voor mensen die wonen in De Achterhoek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Oproep voor mensen die wonen in De Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:07

Hallo,
Ik Zoek een manege vlakbij Zelhem, mag ook in Doetinchem of omgeving. (of achterhoek)
Ik zou heel graag weer willen paardrijden, maar zoek een echte leuke manege. Wie zou mij kunnen helpen?

Alvast iedereen bedankt!
Groetjes Linn.

Ik weet niet zeker of ik dit hier moet plaatsen, maar heb niks anders gevonden Bloos
Laatst bijgewerkt door Judje op 06-10-08 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast i.v.m. caps.

mts83

Re: OPROEP VOOR MENSEN DIE WONEN IN DE ACHTERHOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:21

je hebt in hengelo ook hele goede manege's in doetinchem of zelhem weet ik zo niet.
heb wel veel goede verhalen over de gompert gehoord.
maar die zit meer richting hengelo

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:27

je hoeft niet zo te schreeuwen, gewoon in de gouden gids kijken en dan een keer langsgaan

daan_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:33

De Gompert in Hengelo is een goede manege. Ik heb er zelf ook gereden en een tijd met mijn pony gestaan. Je krijgt veel aandacht met het rijden en word nooit op een paard gezet waarvan ze denken dat het geen goede combo is.
De paarden worden goed verzorgt en de stallen iedere dag uitgemest.
Verder weet ik eigenlijk niets in de buurt...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:55

Verplaatst: TAO --> EA-GZ

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:48

De gompert is echt een kei leuke en goede manege! Ik heb er erg veel geleerd! Echt een aanrader Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:39

Toen ik er voor het laatst was, was de Gompert een vreselijke penny roddelmanege. Maar wie weet is dat veranderd ondertussen Haha!

Ik weet niet of je wellicht interesse hebt in westernrijden? Kijk dan eens op www.swra.nl Dat is echt een goede stal met veel aandacht voor jou als ruiter.

Anoniem

Re: Oproep voor mensen die wonen in De Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:24

Van gompert heb ik ook minder goede verhalen gehoord, vandaar.

Western houdt ik niet zo van, en het moet eigelijk ook geschikt zijn voor mijn zus (licht zelfstandelijk gehandicapt).
Ik heb ong. een jaar op wibedaki gezeten, waar dat dus niet het geval was, manege hazenhut was toch erg fijn, maar zijn we ook weggegaan omdat we niet echt verder kwamen.
Het laatste anderhalf jaar heb ik bij iemand thuisgereden met paarden, maar wegens omstandigheden moet zij ermee stoppen, maar ze gaf erg fijn les voor me zus, dat is dus jammer.
Ik ga even kijken of Gompert een site heeft met uitleg Haha!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:46

ik heb inderdaad ook mindere verhalen gehoord van de gompert..

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:51

PSC-Lichtenvoorde.
Dit is in vragender ( Dicht bij lichtenvoorde)
Ik heb hier stage gelopen, en de mensen zijn gewoon superaardig!!
Omdat ik eigenlijk alleen maar op pony's had gereden voordat ik mijn eigen paard ging rijden, heb ik hier een aantal lessen gevolgd!
Ik vind dat ze het daar super goed doen!!
Ik had namelijk altijd op een hobbystal gelest, en bij het psc kwam ik er achter dat ik toch wel heel veel dingen 'anders' geleerd had, dan hoe het echt moet!
En ze hebben ook aandacht voor iedere ruiter!

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:27

ik geloof dat er in westendorp ook wat zit maar weet het niet zeker
ben er al lang niet meer geweest namelijk
en de hazenhut bestaat niet meer heb er zelf meer dan 10 jaar gereden.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:20

Idd in het westendorp zit er ook 1!!
Ik ga ff zoeken voor je op internet!

Edit; Stal Hofs, Stal Aalderinks.
Maar volgens mij is stal Aalderinks een springstal, maar weet dit niet zeker,
Ik heb met deze mensen geen ervaring, dus daarvoor moet je eventjes verder zoeken Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:31

Schennink is ook al jaren geen manege meer toch? Staat in de telefoongids ook nog bij de maneges.

Ik ben denk ik echt al te lang weg om je te kunnen helpen. Succes dus!

_Joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:01

Manege het Loenhorst in Hummelo (licht tegen Doetinchem aan)
Is een erg goede manege ik heb nu op 3 verschillende maneges gezeten en ik vind de lesgeving, hulp en gezelligheid op het Loenhorst veruit het beste. Knipoog maarja dat is mijn mening xD

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:18

Ik ben niet zo te spreken over de Loenhorst, nette manege, daar heb ik niks over te zeggen.. Alleen de paarden luisteren na mijn weten zo'n beetje alleen maar naar de lesgever, en er wordt altijd in rijtjes gereden.. Ik zelf zou de gompert aanraden in Hengelo. Ik weet niet hoe het zit in de lagere lessen, maar in de wat hogere lessen rijd je voor jezelf, en je wordt gecorrigeerd op het gene wat je fout doet..

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:24

Ik zou persoonlijk wel eens willen weten wat de er dan over de gompert wordt gezegd. Want ik heb daar 5 jaar gereden en ik ben een en al lof over die manege! Haha!
In één woord geweldig. Het zijn absoluut geen uitgereden manege knollen, allemaal netjes in een schone stal, mogen allemaal regelmatig lekker in de wei. De lessen zijn top, voor elk niveau een andere instructrice. Ook zijn er meerdere mensen naar de gelderse gegaan die bij de gompert rijden, zo slecht kan de instructie dan niet zijn, lijkt mij Knipoog En over dat het een roddel manege is. Dat kan, gezien er zó veel mensen rijden. En iedereen elkaar zowat kent, ja natuurlijk wordt er dan gepraat. En met de pennymeisjes valt het ook nog mee, gezien er heeel wat mensen zijn die serieus wedstrijden rijden en gewoon aan het trainen zijn. En natuurlijk lopen er ook kleine kinderen rond maar dat hoort nou eenmaal bij een manege, dus als je niet tegen pennymeisjes kan moet je niet bij een manege rijden. Dus als je een leuke gezellige en goede manege zoekt, dan moet je naar de gompert!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:26

Diekshuus gendringen?

en Stal Aalderinks is inderdaad een springstal.

Main

Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:27

Ik heb op verschillende manege's gereden.
Zelf was ik erg te spreken over manege groot-zande (hummelo), maar die geeft geen lessen meer.
Ik heb ook gereden op manege 't Loenhorst. Nu zie ik hier reacties dat er goed les gegeven wordt etc. Daar ben ik het niet mee eens, maar ieder zo zn mening. Ik werd in een pony groep geplaatst, en ze waren bezig met van je pony afspringen en er weer opkomen. Terwijl ik echt dressuur gericht aan het rijden was toen. Toen ik dat aangaf, werd ik na gezeur bij de paarden groep geplaatst.. Ook niet echt mijn ding. Het was voorral achter elkaar aanhobbelen. Paardjes konden weinig dressuuroefeningen, maar neem ik ze niet kwalijk. Want dat krijg je als er zoveel kindjes op je moeten rond hobbelen. Maar ik kon mn draai daar niet echt vinden. Er was toen 1 haflinger, die vond ik geweldig. Beginners wilde er niet op, omdat die nogal sterk en voorral eigenwijs was. Zulke haflingers trekken mij heel erg, maar beginners willen daar juist niet op. Doordat er eigenlijk geen beginners opreden, kon je er nog wat mee. (Niet banketstaaf bedoelt, ben zelf ook zo'n beginner geweest (duh Tong uitsteken ) Maar die werd na 3 maanden verkocht omdat bijna niemand dr op wilde. Dus na die verkoop was ik ook snel weg, want zoals gezegt; Kon mn draai dr niet echt vinden en had het er niet zo naar mn zin.
Misschien is het nu veranderd, wat ik rij al aantal jaar niet meer op manege's, maar toen vond ik het geschikt als je nog voor de lol paardrijd. Maar niet als je wat wilde bereiken in de paardensport.

Verder heb ik nog op manege de Gompert gereden. Erg leuke manege, goede lessen!!, leuke paarden!. Op deze manege heb ik meer geleerd, en er werd ook beter les gegeven (vond ik...). Hier moest ik stoppen omdat ik het niet meer kon combineren met mn lestijden en er geen plek was in andere groepen/dagen. Ik weet niet of het er nu nog steeds zo druk is, maar ik raad die manege aan!. Ohja... staat me iets bij dat ik toen wel wat problemen had met de betaling... Beetje slordig met of er betaald is of niet. Maar misschien is dat nu allemaal al goed geregeld, want zoals ik al zei: Rij al aantal jaar niet meer op manege's enzo Lachen

Succes met de keus!! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:40

Het nadeel bij Gompert is dat je zo lang moet wachten, en dat zie ik eigelijk niet zitten.
Manege groot-zande heeft nog wel een site, en daar staat ook Instructie bij, maar ik heb zelf geen paard, en mijn verzorgpaarden zijn ook verkocht, dus dat is ook geen optie.

Het Diekshuus staat me ook wel aan, misschien dat ik nog wel informatie ga opvragen.
Ook bij Stal Hofs ga ik even informatie vragen, het is ook niet zo'n lange afstand.

Manege het Loenhorst liever niet, zo ik die verhalen hoor Tong uitsteken

PSC Lichtenvoorde lijkt me echt een hele mooie manege, maar ik zal toch met me moeder moeten overleggen of ze zover wil rijden xD

Edit: Vindt me moeder allemaal te ver XD
Dan moet ik dus nog wat anders zoeken...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:49

Is er niet een particulier te vinden die jou wel wil lesgeven op zijn eigen paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:50

Ik heb al gekeken op marktplaats, de meeste hebben zelf geen paard of geven daar geen les op.
Nou hebben we al een mail naar deze stal gedaan, alleen jammer dat ze geen binnenbak hebben, maar verder lijkt het me toch redelijk geregeld. Dit is ook best ver, ik zoek iets wat niet echt ver van Zelhem afligt. 5 minuutjes rijden ofzo.

www.stalheijink.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:08

(kan niet editen? xD)

Heeft iemand ervaring met Manege eenink?
Deze is namelijk niet ver weg..

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:28

de gompert is een hele goede manege mijn nicht rijd er al ongerveer 15 jaar!!

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:30

Diekshuus is een hele strenge manege, }>
misschien is manege Loenhorst in Hummelo wat? :D
dat is een hele mooie manege met oa luxe pony's en paarden. :P

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:33

Heejh allemaal,
wie weet er een leuke springstal in de omgeving vanTerborg gaanderen silvolde doetinchem?
of gewoon om een paard beginsselen van het springen te leren?

Xx Mickielover