Iemand ervaringen met holistisch veterinair Paul Mertens?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pepelien

Iemand ervaringen met holistisch veterinair Paul Mertens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 20:45

De titel zegt het al, wie heeft er ervaringen met holistisch veterinair Paul Mertens?

pepelien

Re: Iemand ervaringen met holistisch veterinair Paul Mertens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 08:02

Niemand?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:56

MD-->EA GZ diensten

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:09

Ik heb persoonlijk geen ervaringen met hem maar wel van hem gehoord.
Let op want hij geeft zich uit voor veterinair en daarmee wekt hij de illusie dat hij een dierenarts is en dat is hij niet.

Mag ik vragen waar jij zijn naam vandaan hebt?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:16

Die komt uit Maarheeze, toch?

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 20:50

Ik zal wel heeel blond zijn ( Blond ), maar wat betekent holistisch???

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 21:05

Hij komt idd uit Maarheeze en behandeld een aantal paarden bij een zorgcentrum in Otterlo.

Hij werd mij aangeraden door een kennis van wie hij haar paard behandeld, maar wil graag eerst meerdere reacties van hem weten.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:42

Een holistische geneeswijze is een geneeswijze die het hele individu betrekt bij de genezing. In de reguliere geneeskunde wordt uitsluitend aandacht besteed aan het orgaan dat `het niet goed doet` en de therapie wordt ook gericht op dat orgaan. Dus bij een dier waarbij de lever het niet goed doet worden er medicijnen gegeven die de lever beïnvloeden en voeding gegeven die de lever beïnvloed. Vaak wordt er voorbijgegaan aan de vraag waarom de lever het niet goed doet en hoe je dat kunt voorkomen.
In de holistische geneeskunde wordt er gekeken naar het hele dier, organen maar ook de mentale en emotionele situatie van het dier en naar waarom het in dit geval de lever is die reageert.
Dan kun je een behandeling verwachten die niet alleen op de lever inwerkt maar bijvoorbeeld ook op gedragsproblemen als dominantie en andere klachten als bijvoorbeeld frequente diarree.
De term holistisch wordt gebruikt voor een aantal verschillende geneeswijzen die soms apart, soms ook gecombineerd worden toegepast. Voorbeelden van holistische geneeswijzen zijn: homeopathie, Traditioneel Chinese geneeskunde (waarvan acupunctuur een deel uitmaakt), Bach Bloesems, en ayurveda (Indiase geneeskunde).

Ik ken iemand die ook goede ervaring met hem heeft. Betreft hier een middel tegen (te veel) koliek-aanvallen en middel tegen traanogen door processierups.

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 07:21

Dank voor je goede en duidelijke uitleg, Branca!

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 07:26

Zjadore schreef:
Ik heb persoonlijk geen ervaringen met hem maar wel van hem gehoord.
Let op want hij geeft zich uit voor veterinair en daarmee wekt hij de illusie dat hij een dierenarts is en dat is hij niet.

Mag ik vragen waar jij zijn naam vandaan hebt?

Wat voor verhalen heb je over hem gehoord goede of slechte?
Zijn naam heb ik van een kennis, haar paard staat bij een zorgcentrum in Otterlo.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 07:28

kijk anders eens op simicur, bij hem heb ik wel goede ervaringen!!!!!

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:06

Pepelien ik heb je even een pm gestuurd

woeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:22

pepelien schreef:
De titel zegt het al, wie heeft er ervaringen met holistisch veterinair Paul Mertens?

ja ik heb ervaring met paul mertens
ten eerste wil ik even kwijt dat iemand beweerd dat hij (paul mertens) zich uitgeeft voor veterinair of te wel dierenarts dat is niet juist hij geeft duidelijk aan dat hij veterinaire kennis heeft maar niet alle bevoegtheden van een veterinair heeft en bepaalde handelingen niet mag doen
ik heb zelf een hondenuitlaatservice,dierenverzorging aan huis service en een webwinkel aan dierenbenodigheden
ik heb eind vorig jaar voor pauls dieren gezorgt tijdens zijn afwezigheid hij heeft mij ingehuurt na een gesprek met kennissen van hem waar ik al langer de dieren verzorg.
ik heb met eigen ogen kunnen zien hoe zijn dieren er nu uitzien en heb foto`s gezien van hoe het eerst was ook gesproken met mensen uit zijn omgeving hier over
daarna heb ik hem zijn hulp in geroepen nadat het volgende is gebeurt:
mijn schoonouders hebben een 11 jarige jack russel deze werdt plotseling erg ziek diaree en braken
zij namen de temperatuur op deze was 38 en belde mij op hierover
heb toen gezegt dat dit een normale temperatuur is voor een klein hondje en dat ze het hondje 24 uur geen eten moesten geven wel voldoende vers water
maar het ging niet goed met het hondje uiteindelijk maar naar de dierenarts gegaan deze stelde na allerlei onderzoeken vast dat het om een acute maag darm onstekening ging (dit vond ik wel vreemd gezien er geen koorst was)
heb het hondje toen nog niet gezien persoonlijk alleen telefoonis contact gehad met mijn schoonmoeder
de volgende dag zijn ze terug naar de dierenarts gegaan het ging alleen maar slechter met het hondje een colega dierenarts maakt een foto hier is niets te zien van een ontsteking toch gaat men verder met de behandeling voor een maag darm ontsteking
s`middags moet ik bij mijn schoonouders zijn kom binnen zie het hondje en zeg meteen ik ben geen dierenarts maar dat is geen maag darm ontsteking
zeg tegen mijn schoonmoeder ik zou een andere dierenarts raadplegen zij zal dit overlegggen met mijn schoonvader
s`avonds nemen telefoonis ze contact op met de dierenarts deze raad aan om de nacht af te wachten
deze zelfde avond komt paul naar ons als hij wil gaan spreek ik met hem nog over het hondje van mijn schoonouders hij vertrouwd het ook niet en wil het hondje graag zien
we gaan er samen heen als we daar komen gaat het heeeel erg slecht met het hondje ook paul ziet meteen dat hier de verkeerde diagnose is geteld hij gaat gelijk thuis spullen halen van 22.00 tot 24.00 is paul in de weer met het hondje daarna zijn mijn schoonouders nog tot 3.30 bezig met het hondje
de eerste dagen zijn kritiek maar het hondje heeft het overleeft maar niet dank zei de dierenarts maar door paul mertens

groetjes silvia