Wie kan mij vervangen, hulp bij kinderlessen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pri_lady

Wie kan mij vervangen, hulp bij kinderlessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:09

Wie wil mij vervangen?

Op onze gezellige gemoedelijke stal (Uitgeest/Limmen) waar het welzijn van de paarden en pony’s op nummer 1 staat, komen we wat handen tekort bij de kinderlessen.
Er staan ongeveer 40 paarden en pony’s, van shetlander tot grote KWPNer , van pension tot lespaarden/pony’s, van verschillende niveau’s. Zij staan in het zomerseizoen 24 uur buiten op de wei/paddock en in het winterseizoen worden ze rond de avondles binnengehaald. De winterharde pony’s blijven de hele winter buiten, uiteraard met schuilstal.

Elke dag (muv zondag) zijn er lessen, ’s middags en ’s avonds, max 6 personen in de 60 x 20m bak waar men individueel rijdt en les krijgt. Dit omdat elke combinatie een andere aanpak vergt. Dit geldt zelfs voor de allerkleinsten onder ons. Met als “hoger” doel met name de jeugd te laten zien dat elk paard een individu op zich is, het recht heeft om als zondanig behandeld te worden en geen gebruiksvoorwerp is die alleen maar voor ons plezier rondloopt.

Gewoonlijk komen de kinderen één uur van te voren om de pony waar zij die dag op rijden uit de wei te halen, te poetsen en te zadelen. Na het rijden worden de kinderen geacht zelf af te zadelen, weer te poetsen, eten te geven en terug te brengen naar de wei.

Hier is hulp en toezicht voor nodig, vooral vóór de eerste middagles die om 16.00 uur begint, deze kinderen zitten vaak tot half 4 op school. Deze groep poetst na de les uitgebreid hun pony.
Al jaren zijn de scholen ons goed gezind met hun roosters waardoor naast mij ook onze eigen (tiener) ruiters ons om en om een handje konden helpen met de voorbereiding van de lessen, binnen zetten, wat stalwerk en het voeren. Dit schooljaar zitten we niet in de prijzen en daarom zoeken wij (op vrijwillige basis) mensen, die:

- Eén of twee vaste middagen vanaf +/ 14.30 tot 17.30 tijd hebben (woensdag 12.30 – 14.30)
- Ervaring in de verzorging van het paard hebben
- Enige verantwoordelijkheid hebben
- Leuk vinden om kinderen wat bij te brengen
- Rustig in de omgang met paarden is
- Door weer en wind komt

Zou leuk zijn als je wat rij- en longeerervaring hebt, zodat je ook op één van onze paarden kan rijden als deze door omstandigheden die dag niet gebruikt wordt in de les (te jong, blessure of niet genoeg lessers)

Daarnaast hebben we iemand nodig die wat kinderlessen zou kunnen overnemen, wel met papieren, studerende hiervoor of bereidt is deze studie te volgen maar hoeft niet persé jaren ervaring te hebben, uiteraard wordt je hier goed ingewerkt. Wel zien wij graag iemand die enthousiast, geduldig en consequent is en met veel plezier kinderen van 8 tot 16 jaar les wil geven. Uren en evt vergoeding in overleg.

Wij lessen met weer en wind in de buitenbak. Wij hopen de binnenbak van 40 x 20 binnen één jaar gerealiseerd te hebben, zodat bij slecht weer deze gebruikt kan worden.

Tot slot, ik kan niet alleen beslissen wie mij zou kunnen vervangen daarom is het handig om bij interesse te reageren via email ivm het uitprinten. Dan kan ik overleggen met de staleigenaresse. Uiteraard zijn jullie privé-gegevens bij mij gewaarborgd en zal deze met niemand anders delen dan de eigenaresse van stal.

Hoop op leuke reacties want ik zit echt omhoog!

rugby

Re: Wie kan mij vervangen, hulp bij kinderlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:13

heb je al iemand gevonden?