tita schreef:friezenfan2 schreef:De graaf heeft altijd lege stallen maar of je daar wilt staan weet ik niet.
Als je heel eerlijk bent kunnen daar alleen op antwoorden als je er ook hebt gestaan.
Ik kan er niet over oordelen.
Nah. Laatst nog een topic op Bokt van geweest of in een facebook groep.
Altijd stallen leeg is in deze tijd niet zonder reden.[/quote]
Het zijn steeds dezelfde stallen waar plek is. Ik zie regelmatig ook eentje in Breda voorbij komen, Gratia komt vaker voorbij. De stallen waar regelmatig plek is, gaan mensen vaak weg met een reden.
Soms kan het simpelweg niet passend management zijn of een gestorven paard, maar als er meerdere keren per jaar plek is, zou ik toch wel even 2x nadenken.
Elk paard is anders, elk paard heeft een ander management nodig. De een doet het goed op 24/7, de ander totaal niet. Maar er zijn ook simpelweg stallen waar mensen met kosten weggaan, of vanwege een nukkige stalhouder of slecht management. Ik zou kritisch zijn op de stallen waar vaak plek is. Vaak niet zonder reden, vaak niet omdat er toevallig een paard sterft, vaker komt het voor dat mensen om wat voor reden dan ook niet tevreden zijn of daar dingen hebben meegemaakt.
Er is een stallen tekort, het is lastig, maar inmiddels heb ik wel de ervaring dat er niet voor niets op stallen plek is. Ze spelen mooi weer, maar in de praktijk zijn ze vaak slecht. Vieze stallen, uren zonder eten, amper buiten of in kletsnatte paddocks, heb het te vaak gezien. Te vaak kosten gehad door slecht stalmanagement.