Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:08

tita schreef:
friezenfan2 schreef:
De graaf heeft altijd lege stallen maar of je daar wilt staan weet ik niet.

Als je heel eerlijk bent kunnen daar alleen op antwoorden als je er ook hebt gestaan.
Ik kan er niet over oordelen.

Nah. Laatst nog een topic op Bokt van geweest of in een facebook groep.
Altijd stallen leeg is in deze tijd niet zonder reden.[/quote]

Het zijn steeds dezelfde stallen waar plek is. Ik zie regelmatig ook eentje in Breda voorbij komen, Gratia komt vaker voorbij. De stallen waar regelmatig plek is, gaan mensen vaak weg met een reden.
Soms kan het simpelweg niet passend management zijn of een gestorven paard, maar als er meerdere keren per jaar plek is, zou ik toch wel even 2x nadenken.

Elk paard is anders, elk paard heeft een ander management nodig. De een doet het goed op 24/7, de ander totaal niet. Maar er zijn ook simpelweg stallen waar mensen met kosten weggaan, of vanwege een nukkige stalhouder of slecht management. Ik zou kritisch zijn op de stallen waar vaak plek is. Vaak niet zonder reden, vaak niet omdat er toevallig een paard sterft, vaker komt het voor dat mensen om wat voor reden dan ook niet tevreden zijn of daar dingen hebben meegemaakt.
Er is een stallen tekort, het is lastig, maar inmiddels heb ik wel de ervaring dat er niet voor niets op stallen plek is. Ze spelen mooi weer, maar in de praktijk zijn ze vaak slecht. Vieze stallen, uren zonder eten, amper buiten of in kletsnatte paddocks, heb het te vaak gezien. Te vaak kosten gehad door slecht stalmanagement.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:15

Maar jouw slechte ervaring komt dus van Stal Gratia? Dat is niet compleet duidelijk in je verhaal.

Gezien het stallen tekort zou je inderdaad stallen waar altijd plek is aan misschien beter kunnen mijden of tenminste extra langs gaan en het liefste zonder het aan te kondigen.

maria500

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:22

Staat heel duidelijk aan begin van het verhaal volgens mij dat het die stal betreft.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:27

Miss_Mii21 schreef:
bij stal Gratia gestaan in die omgeving

Dat staat er in niet. Er staat in die omgeving dat kan het weiland van de buurman zijn. Aan de overkant van de straat weet ik veel.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:42

friezenfan2 schreef:
Miss_Mii21 schreef:
bij stal Gratia gestaan in die omgeving

Dat staat er in niet. Er staat in die omgeving dat kan het weiland van de buurman zijn. Aan de overkant van de straat weet ik veel.

Denk dat als je in die regio een stal zoekt, je het beste gewoon rond kan gaan rijden en links/rechts aan kan gaan bellen. Online beetje research levert je wel informatie op van waar je niet moet staan, je kan beter ergens op een wachtlijst zien te komen dan op een plek gaan staan waar regelmatig plek/doorloop is. Vaak niet zonder reden.

Dat staat er wel. Bij stal Gratia gestaan.
Met de kanttekening dat er daar genoeg paarden staan die het goed doen op dat management en dat ik een paard heb, die een andere behoefte heeft. Maar wederom een niet opgeleide stalhouder die het beter dacht te weten dan de wetenschap/plaatselijke dierenarts. En dit is niet de enige.

Er zijn daar in die regio genoeg stallen, waar regelmatig plek is, waarbij ik dan denk 'met een reden'. Er zijn er ook genoeg die niet van de daken schreeuwen dat er plek is, dàt zijn volgens mij de stallen waar je moet gaan kijken en tussen moet zien te komen. Vaak zijn dat de betere stallen. Daar kom je zo achter door wat namen uit deze topic te Google'en/over Facebook te halen. Velen zie je niet vaak voorbij komen, daar moet je dan tussen zien te komen.

ual_95

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:50

Ik sta met mijn paarden in die regio (bij een particulier) en ken Gratia ook. Ik was sowieso niet zo gecharmeerd van die stal. Postzegelpaddocks op steen en geen beschutting op de wei. Ik denk dat dat voor heel veel paarden niet geschikt is, al is dat mijn mening. Ze hebben wel een fijne bak en een fijne longeerbak.

Gelukkig heb je nu een fijn plekje gevonden! Wel in dezelfde regio gebleven?

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:56

ual_95 schreef:
Ik sta met mijn paarden in die regio (bij een particulier) en ken Gratia ook. Ik was sowieso niet zo gecharmeerd van die stal. Postzegelpaddocks op steen en geen beschutting op de wei. Ik denk dat dat voor heel veel paarden niet geschikt is, al is dat mijn mening. Ze hebben wel een fijne bak en een fijne longeerbak.

Gelukkig heb je nu een fijn plekje gevonden! Wel in dezelfde regio gebleven?

Nee, ik kon wat ik zocht (onbeperkt hooi / veel meer ruimte en zandpaddocks ipv stenen paddocks) niet vinden in die regio dus sta nu een heel stuk verder, met wel onbeperkt hooi/zandpaddocks/24-7 en een gigantische schuilstal. Er is daar echt wel wat in die omgeving, maar ik denk dat je dan rond moet gaan rijden en aan moet bellen.