Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
SusanH schreef:Ik ben niet perse bang voor dat 1 van mijn paarden gegrepen wordt, wel dat ze in paniek de draad door gaan en dan een drukke weg op lopen. Dat is realistisch en is ook al vaker voorgekomen in de buurt. Denk aan de paarden op de Valouwe, en een aantal jonge paarden die aan de Schalm in Renswoude stonden en bij station de Klomp van de treinrails af zijn gehaald. Ook als je ze niet fysiek ziet zijn er sporen genoeg. Ik vind bijna elke wandeling in het bos wel pootafdrukken of wolvendrollen.
Heide83 schreef:Heeft iemand recente ervaring met pensionstal Quadenoord en de Henriettehoeve? Ik ben vooral benieuwd naar het voerbeleid. Ik begreep dat de paarden maar 2x hooi krijgen, 's ochtends en 's middags. Zijn de porties zodanig dat ze daar de nacht mee doorkomen?
Moonsan schreef:Heide83 schreef:Heeft iemand recente ervaring met pensionstal Quadenoord en de Henriettehoeve? Ik ben vooral benieuwd naar het voerbeleid. Ik begreep dat de paarden maar 2x hooi krijgen, 's ochtends en 's middags. Zijn de porties zodanig dat ze daar de nacht mee doorkomen?
Bij quadenoord heb je de keuze uit hoeveelheid hooi. Je betaalt per extra plak. Ze krijgen dit bij binnenkomst (winter dus al vroeg en zomer laat in de avond). In de winter krijgen ze in de ochtend hooi op de wei als er niks meer staat. De een kiest voor een portie van ongeveer 3,5 kilo en de ander voor ongeveer 7 of 10 kilo, maar dat is jouw eigen keuze. Je mag het in netten doen.
Hooi blijft overal een ding lijkt het waar pensionhouders en klanten niet helemaal op 1 lijn liggen![]()
Van april tot oktober heb je de mogelijkheid om ze 24/7 in de wei te laten. Dan komen ze in de ochtend en avond op stal even om brok en hap hooi te eten. Gras is er door de hoeveelheid land eigenlijk altijd meer dan genoeg.
pantarhei schreef:Bij Quadenoord hoorde ik dat ook al heb je box, daar niet hele dag gebruik van kan maken ivm lessen? Klopt dat? Zou ik wel onhandig vinden omdat ik zelf wil bepalen wanneer ik naar stal kom