stalling omg Ede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:57

Sinds ik er 2 gezien heb tijdens een buitenrit kom ik niet meer op de hei of omgeving.
Maar ik moet zeggen dat alle paarden van de Mill Ranch ook nog gewoon in de wei staan zonder extra bescherming en ik heb niet gehoord dat daar al aanvallen geweest zijn ondanks dat er wel een wolf hier door de straat gelopen is. Wel is er op de Deelweg een shetlander gegrepen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 15:55

Ik ben niet perse bang voor dat 1 van mijn paarden gegrepen wordt, wel dat ze in paniek de draad door gaan en dan een drukke weg op lopen. Dat is realistisch en is ook al vaker voorgekomen in de buurt. Denk aan de paarden op de Valouwe, en een aantal jonge paarden die aan de Schalm in Renswoude stonden en bij station de Klomp van de treinrails af zijn gehaald. Ook als je ze niet fysiek ziet zijn er sporen genoeg. Ik vind bijna elke wandeling in het bos wel pootafdrukken of wolvendrollen.

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 16:07

SusanH schreef:
Ik ben niet perse bang voor dat 1 van mijn paarden gegrepen wordt, wel dat ze in paniek de draad door gaan en dan een drukke weg op lopen. Dat is realistisch en is ook al vaker voorgekomen in de buurt. Denk aan de paarden op de Valouwe, en een aantal jonge paarden die aan de Schalm in Renswoude stonden en bij station de Klomp van de treinrails af zijn gehaald. Ook als je ze niet fysiek ziet zijn er sporen genoeg. Ik vind bijna elke wandeling in het bos wel pootafdrukken of wolvendrollen.

Bij ons is de buitenomheining van hout en 1.40 hoog. Dus ook daar ben ik niet heel bang voor. Ik ga als straks de track af is, bekijken of we eventueel overgaan op 24 uur buiten in de zomer periode. In de nacht op stal bevalt verder ook prima dus het is geen noodzaak om dat te veranderen, behalve meer keuzevrijheid voor de paarden.

Moonsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 10:27

Heide83 schreef:
Heeft iemand recente ervaring met pensionstal Quadenoord en de Henriettehoeve? Ik ben vooral benieuwd naar het voerbeleid. Ik begreep dat de paarden maar 2x hooi krijgen, 's ochtends en 's middags. Zijn de porties zodanig dat ze daar de nacht mee doorkomen?

Bij quadenoord heb je de keuze uit hoeveelheid hooi. Je betaalt per extra plak. Ze krijgen dit bij binnenkomst (winter dus al vroeg en zomer laat in de avond). In de winter krijgen ze in de ochtend hooi op de wei als er niks meer staat. De een kiest voor een portie van ongeveer 3,5 kilo en de ander voor ongeveer 7 of 10 kilo, maar dat is jouw eigen keuze. Je mag het in netten doen.

Hooi blijft overal een ding lijkt het waar pensionhouders en klanten niet helemaal op 1 lijn liggen ;-)

Van april tot oktober heb je de mogelijkheid om ze 24/7 in de wei te laten. Dan komen ze in de ochtend en avond op stal even om brok en hap hooi te eten. Gras is er door de hoeveelheid land eigenlijk altijd meer dan genoeg.

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:47

Moonsan schreef:
Heide83 schreef:
Heeft iemand recente ervaring met pensionstal Quadenoord en de Henriettehoeve? Ik ben vooral benieuwd naar het voerbeleid. Ik begreep dat de paarden maar 2x hooi krijgen, 's ochtends en 's middags. Zijn de porties zodanig dat ze daar de nacht mee doorkomen?

Bij quadenoord heb je de keuze uit hoeveelheid hooi. Je betaalt per extra plak. Ze krijgen dit bij binnenkomst (winter dus al vroeg en zomer laat in de avond). In de winter krijgen ze in de ochtend hooi op de wei als er niks meer staat. De een kiest voor een portie van ongeveer 3,5 kilo en de ander voor ongeveer 7 of 10 kilo, maar dat is jouw eigen keuze. Je mag het in netten doen.

Hooi blijft overal een ding lijkt het waar pensionhouders en klanten niet helemaal op 1 lijn liggen ;-)

Van april tot oktober heb je de mogelijkheid om ze 24/7 in de wei te laten. Dan komen ze in de ochtend en avond op stal even om brok en hap hooi te eten. Gras is er door de hoeveelheid land eigenlijk altijd meer dan genoeg.

Dank voor de info!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 12:44

Bij Quadenoord hoorde ik dat ook al heb je box, daar niet hele dag gebruik van kan maken ivm lessen? Klopt dat? Zou ik wel onhandig vinden omdat ik zelf wil bepalen wanneer ik naar stal kom

Moonsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 06:29

pantarhei schreef:
Bij Quadenoord hoorde ik dat ook al heb je box, daar niet hele dag gebruik van kan maken ivm lessen? Klopt dat? Zou ik wel onhandig vinden omdat ik zelf wil bepalen wanneer ik naar stal kom

Misschien als je een stal huurt op de manege?
Sta je op de pensionstal dan mag je 24/7 bij je stal en paard.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 13:14

Dat zou kunnen dat weet ik niet

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 17:43

Dat klopt, je hebt daar eigenlijk 2 stallen: de pensionstal, en de manege die ook enkele pensionstallen aanbiedt.
Ik vermoed dat de meeste ervaringen over de pensionstal gaan.
Maar ik zie ook wel verwarring daardoor, soms lijkt het over de ene stal te gaan en soms om de andere.

Aan de manegekant kan inderdaad je stal bezet zijn door een manegepaard. Maar je kan je paard dan wel gewoon op een poetsplaats opzadelen bijvoorbeeld. Dus het is niet zo dat je dan niet kan gaan. Wel grote kans dat rond die tijd dan ook de bak bezet is. Buitenbak kan je wel vrijwel altijd in.

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 18:08

Bij het pensiongedeelte van Quadenoord is de wachtlijst vol kreeg ik te horen. Kan wel 1 a 2 jaar duren.