Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:27

Citaat:
In Velp langs de Ijssel zit ook een stal waar ze pensionstalling doen.
Is langs de Ijssel op de fiets niet ver.

Ik ben niet zo bekend nog in deze omgeving, maar dat ligt dan niet aan het bos toch? Geen uitrij mogelijkheden?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:36

Faelynn schreef:
Citaat:

Ik ben niet zo bekend nog in deze omgeving, maar dat ligt dan niet aan het bos toch? Geen uitrij mogelijkheden?

Via het Biljoen ga je dan. Zo’n 20 minuten stappen.

Anoniem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:49

Is dat de stal dichtbij ijseloord en de biologische boerderij?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:55

Nee, het is op de Lathumse Veerweg, het begin van het fietspad langs de uiterwaarden naar Rheden.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:34

[quote="boemel"
[/quote] In Velp langs de Ijssel zit ook een stal waar ze pensionstalling doen.

Ze hebben veel land, veel bomen en de paarden zien er goed uit.
Helaas wel alles achter prikkeldraad.[/quote]

Niet echt een stal waar je blij van wordt. Ik vind het echt één grote bende, met onvriendelijke uitstraling en dan dat prikkeldraad... Wat een zooitje.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:38

Je kan daar ook alleen op uitnodiging komen te staan. ;)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:13

Helaas, uitrijmogelijkheid dicht bij is voor ons wel heel belangrijk, train namelijk zo goed als alleen maar in het bos.

Stal waar we 2 weken geleden naar toe verhuisd zijn blijkt voor ons helaas niet passend, er gebeuren wat dingen waar ik persoonlijk absoluut niet oke mee ben en mijn paard gaat ook niet de goede kant op, doet mij veel verdriet haar zo te zien en lig er behoorlijk wakker van, we zijn dus eigenlijk zsm op zoek naar iets anders, ben inmiddels wel bereid er wat verder voor te moeten rijden, als ik er dan maar op kan vertrouwen dat afspraken nagekomen worden en gezondheid en veiligheid van de paarden op 1 staat. Zoek nu een beetje in een range van max 20 km vanaf Rheden, zoekgebied flink uitgebreid dus :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:59

Shalimar schreef:
[quote="boemel"

Ze hebben veel land, veel bomen en de paarden zien er goed uit.
Helaas wel alles achter prikkeldraad.[/quote]

Niet echt een stal waar je blij van wordt. Ik vind het echt één grote bende, met onvriendelijke uitstraling en dan dat prikkeldraad... Wat een zooitje.[/quote]

Prikkeldraad vind ik ook verschrikkelijk maar verder vind ik het mooi veel land met voldoende natuurlijke bescherming.

Stallen heb ik nooit gezien. Heb ook nooit moeite gedaan, mijn paarden komen niet achter Prikkeldraad!

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:48

Zelfs met 20 km zoekgebied gaat het lastig worden... Jonkershoeve/Tinssen in Renkum is misschien een idee? Of Snippervlucht natuurlijk, Doorwerth. Je loopt al snel vast op ruime weidegang hij de rest in de regio, vooral in de winter, zeker als je ook de combi met bos wil.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:10

Maar met 250 euro per maand kom je er denk ik sowieso niet.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:25

En de munnikenhof in rheden dan?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:47

Shalimar schreef:
Zelfs met 20 km zoekgebied gaat het lastig worden... Jonkershoeve/Tinssen in Renkum is misschien een idee? Of Snippervlucht natuurlijk, Doorwerth. Je loopt al snel vast op ruime weidegang hij de rest in de regio, vooral in de winter, zeker als je ook de combi met bos wil.

Henriettehoeve in Wolfheze komen ze ook het jaar rond naar buiten. Misschien is dat ook een optie

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:54

EmptyWords schreef:
En de munnikenhof in rheden dan?

Staat vol met wachtlijst inmiddels.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:06

upendo schreef:

Budget is ook al wel vervallen, waar we nu staan redden we het ook niet met 250 per maand, ik ga proberen extra te werken en mijn moeder springt bij indien noodzakelijk, zit nog wel een grens aan wat kan natuurlijk, maar 300 of 350 per maand moeten we kunnen redden, als ik er dan maar weer plezier in heb en een blij paard heb :j

Shalimar schreef:

Ik zal deze eens opzoeken, we hebben omdat het in eerste instantie te fietsen moest zijn nog niet zo ver gekeken, dus deze stallen hebben we ook nog niet bezocht.

Ja deze omgeving blijft lastig, heb het al wel gemerkt, maar geef de hoop niet op :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:29

Dan kan je in 1x om te bekijken een rondje Henriëtte hoeve, stal tinssen, snippervlucht en eventueel (maar geen idee hoe de huidige ervaringen zijn) stal mariahoeve/stadegaard doen. Dat ligt allemaal redelijk bij elkaar in de buurt om te bekijken

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:32

Stal Tinssen weet ik van dat het verloop heel laag ligt en volgens mij zitten die ook boven de 350 per maand.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:36

En op marktplaats staan ook regelmatig privé plekken. Niet allemaal even relaxed maar misschien zit er een keer wat bij. Hou het in de gaten (maar dat doe je vast al)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:48

Faelynn schreef:
upendo schreef:

Budget is ook al wel vervallen, waar we nu staan redden we het ook niet met 250 per maand, ik ga proberen extra te werken en mijn moeder springt bij indien noodzakelijk, zit nog wel een grens aan wat kan natuurlijk, maar 300 of 350 per maand moeten we kunnen redden, als ik er dan maar weer plezier in heb en een blij paard heb :j

Shalimar schreef:

Ik zal deze eens opzoeken, we hebben omdat het in eerste instantie te fietsen moest zijn nog niet zo ver gekeken, dus deze stallen hebben we ook nog niet bezocht.

Ja deze omgeving blijft lastig, heb het al wel gemerkt, maar geef de hoop niet op :+

Er staat wat op MP aangeboden. Adres in Arnhem aan t bos.

En stal Montferland Beek nabij t bos.

Is dat niks?

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:25

Stal Montferland is jaarrond halve dag buiten. Rondje Renkum/Wolfheze is zeker een optie. Ik ken inmiddels ook de mitsen en maren maar aangezien het niet om eigen ervaringen gaat kan ik die hier niet plaatsen. Moet je me maar ff persoonlijk vragen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:35

Shalimar schreef:
Stal Montferland is jaarrond halve dag buiten. Rondje Renkum/Wolfheze is zeker een optie. Ik ken inmiddels ook de mitsen en maren maar aangezien het niet om eigen ervaringen gaat kan ik die hier niet plaatsen. Moet je me maar ff persoonlijk vragen.

Halve dagen buiten, hmm zonde.

Soms is t wel goed voor me om dit allemaal te lezen, dan weet ik weer waarom ik 35km enkele reis naar stal rij. :D

Paarden staan voor 7.00 s morgens buiten. Gaan s avonds tegen 18.00 naar binnen.
Krijgen hooi in de wei. Altijd sociaal contact met andere paarden.

Redelijke uitrijmogelijkheden.
Binnenbak, buitenbak, wasplaats, longerrcirkel, volpension.
En betaalbaar. Dat ga ik nooit meer ergens anders vinden ... vrees ik :(

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:41

Tja ik heb kaatje verhuisd naar een andere regio omdat het rondom Arnhem drama is. Mooi gebied maar verder...

Ben zo blij met waar ze nu staat, heb m’n vrolijke paard weer terug!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:04

boemel schreef:
Shalimar schreef:

Soms is t wel goed voor me om dit allemaal te lezen, dan weet ik weer waarom ik 35km enkele reis naar stal rij. :D

Paarden staan voor 7.00 s morgens buiten. Gaan s avonds tegen 18.00 naar binnen.

En betaalbaar. Dat ga ik nooit meer ergens anders vinden ... vrees ik :(

Dit is toch ook (net geen) halve dag buiten? Maar idd wel meer dan de meeste stallen. 11 uur tegenover 7 uur.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:08

Shalimar schreef:

En betaalbaar. Dat ga ik nooit meer ergens anders vinden ... vrees ik :([/quote]
Dit is toch ook (net geen) halve dag buiten? Maar idd wel meer dan de meeste
stallen. 11 uur tegenover 7 uur.[/quote]

Meeste stallen bedoelen met halve dagen buiten, ca 4 uur buiten.

Zelfs al wel eens doorgevraagd bij een stal waar ze of de ochtend of de middag buiten liepen... en dan bleken ze 2 uur buiten te komen.

Hele dagen buiten is vaak maar 6 a 7 uur.
Dus, ik ben blij met 11 uur buiten. :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:13

Jep, snap ik helemaal! Zelf die fout ook eens gemaakt. ‘Lekker dat de paarden hier gewoon de helemaal buiten komen’. Tot ik dus ging nadenken over hoeveel uur dit eigelijk was, en dan was het helemaal niet zolang..

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:51

Heeft iemand ervaring met de mariahoeve? Hoor daar volgens mij nog niet zo veel over, maar op de website lijkt het geen ze bieden wel oke. Ga zelf ook kijken uiteraard, maar altijd benieuwd naar ervaringen van andere.
is wel nog 25km rijden. Doorwerth word zelfs ruim 30km..
ga al jullie tips verder bekijken, bedankt tot zo ver alvast!