Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCamino schreef:Ik sta bij Veldhuisen, sta er ruim 5 jaar met veel plezier.
buitenzetservice is er. binnenzet service ook als je wilt in de zomer
De winterperiode staan ze 2 uurtjes in de paddock, dat is het enige wat minder is.
Verder zomers van 9 tot 5 op de wei.
Overdekte molen en longeerbak. binnenbak, buitenbak, springtuin,
halfpension is mogelijk !!
bijrijdster en eigen instructie mag
uitrijmogelijkheden zijn er nauwelijks maar als je een trailer hebt kun je op pad op 20 minuten bos.
Pipodipo schreef:Veldhuizen is wel een goede optie inderdaad, om het in 20 minuten te redden moet je wel een beetje mazzel hebben met het verkeer.
Vintage schreef:Pipodipo schreef:Wat voor faciliteiten zoek je precies? Qua instructie kan ik er wel een paar opnoemen, wat voor type zoek je daar in?
Een nette, professionele stal waar het paard elke dag buiten kan, paddock in de winter is prima in de zomer op het land is fijn. Er moet óf een buitenzet service zijn vanuit de stal óf een goede regeling onderling tussen paardeneigenaren zelf. Ik werk alle doordeweekse dagen dus moet er echt van uit kunnen gaan dat dit gedaan wordt. Buiten zetten liefst in koppels of kleine kudde.
- Stapmodel is fijn maar geen vereiste, aparte longeerkraal wel.
- Goede binnenrijbaan een vereiste, ik ga echt niet in de regen buiten rijdenbij grote stal graag meerdere binnenrijbanen. (uiteaard ook een goede buitenrijbaan voor als het niet regent
)
- Ik vind het wel lekker ontspannend om zelf uit te mestenmaar ook fijn als dat gedaan kan worden (bijv. tijdens vakanties). Dus deze optie wil ik graag aan en uit kunnen zetten.
- Eigen bijrijder en eigen instructie moet welkom zijn.
- Leuk als er wedstrijden georganiseerd worden op stal.
- Fijne kantine en gezellige sfeer super belangrijk. Moet echt een beetje een tweede woonkamer idee zijn.
- Liefst mogelijkheid tot buitenrijden (bos) vanuit de stal of anders als er met regelmaat met de trailer op pad wordt gegaan ook prima.
Vanaf Amsterdam noord max 20 min met de auto met uitzondering van het Amsterdamse bos, daar wil ik wel wat verder voor rijden.
Echt uiterste max 400 euro p.m. incl. maar liever iets daar onder en als er iets super fantastisch is mag 't mss wel ietsje meer zijn... Ligt er echt aan![]()
Waar ik langs wil gaan is Nakita's, Wennekers, Veldhuizen. En ik heb Silverdale en Marijnissen gemaild. Staat er iemand op Manege Amstelland?
Qua instructie iemand die ervaring heeft met het Lusitano paard en de Portugese scholing kent.
alvast super bedankt!
Myrthee_ schreef:Bedankt voor het meedenken. Braam is niet wat ik zoek. Heb nu hetzelfde, maar praktischer ingericht.
Fluffyfox, ik wil het liefst geen kinderen op stal, aangezien ik jonge paarden heb staan. Ben door kinderen al meerdere malen gevallen of geblesseerd geraakt of kan niet normaal trainen. Ik wil gewoon lekker zonder al dat gezeik er om heen..
Myrthee_ schreef:Bedankt voor het meedenken. Braam is niet wat ik zoek. Heb nu hetzelfde, maar praktischer ingericht.
Fluffyfox, ik wil het liefst geen kinderen op stal, aangezien ik jonge paarden heb staan. Ben door kinderen al meerdere malen gevallen of geblesseerd geraakt of kan niet normaal trainen. Ik wil gewoon lekker zonder al dat gezeik er om heen..
Gulpje schreef:De stal waar we nu staan is de eerste waarbij je onbeperkt ruwvoer en stro mag pakken/gebruiken. De stallen worden met volpension ook echt elke dag gemest en opgestrooid, heerlijk!
Dat was best even wennen aangezien we van een stal kwamen waar je het met 3 kleine baaltjes stro per week moest doen en het ook niet heel erg werd gewaardeerd als je extra kuil pakte.
Grappige is dat onze Fries nu ook totaal geen smeerkees meer is in zijn stal, zal ook vast komen omdat hij nu in een megastal staat