stalling omg Ede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 11:58

Blacky94 schreef:
Ik heb niet per se moeite met maar 2x hooi, maar dan ligt het er wel aan hoeveel en op welke manier. Ik ken meerdere stallen waarbij je bijv. geen net oid op mag hangen (bijv vanwege machinaal mesten). En zelf heb ik al eerder op een stal met vergelijkbare deuren als de HH gestaan. Ik geloof gewoon niet zo snel dat ze daar op deze manier 14u kunnen overbruggen op 1 voerbeurt. De mijne niet iig :o
Waar ik nu sta krijgen ze s avonds tussen 21 en 22u idd nog een keer hooi.

Mag ik vragen waar jij nu staat?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 12:42

Stal Jochemsen, langs de snelweg. Krijgen ze ip 3x per dag ruwvoer maar je kan evt. extra bijkopen.

Heb eerder ook bij Almaro (op de Poelweg) gestaan, dat was praktisch onbeperkt ruwvoer (zeker als je zo'n hooibak aan de muur had hangen), maar daar wisselde op het laatst de kwaliteit van het hooi heel erg. Dat schijnt de laatste tijd wel beter te zijn maar begreep ook dat zij inmiddels al een tijdje over zijn op zelf mesten en geen volpension meer aanbieden.

Heide83

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 13:24

Stal Jochemsen is idd een fijne stal, maar niet bij bos helaas. Ik zoek een stal met goede uitrijmogelijkheden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 13:47

Dan zul je toch aan 'mijn' kant van Ede moeten zoeken, stalling genoeg maar of die aan je wensen voldoen ??

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 13:59

Ik zoek een stal waar de paarden minimaal 8 uur buiten komen, genoeg ruwvoer krijgen (en dus goed verdeeld over de dag), die minimaal een goede buitenbak heeft en dichtbij het bos is.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 14:55

Die zoek ik ook nog

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 15:25

Zo veeleisend is dat niet zou je denken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 16:26

Een goede buitenbak is al moeilijk te vinden én 'onbeperkt' voeren én dichtbij het bos... dan kon de spoeling wel eens dun worden. Bij alle stallen die ik in de buurt ken (dus dicht bij het bos) mankeert wel iets aan de andere eisen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 17:19

Wat DubbelFun zegt idd. En tel daar nog bij op hoeveel stallen er de afgelopen jaren gestopt zijn en heel veel particulieren die geen stal meer aan "buitenstaanders" (willen) aanbieden. Het is echt een wereld van verschil met aanbod tov 15-20 jaar geleden.

Ik hoor vaak wel goede verhalen over Miltenburg, maar die zitten bij Rhenen (volgens mij wel aan het bos, geen idee hoe lang ze buiten komen) maar hebben een lange wachtlijst. Of je moet verder uit de regio gaan zoeken, maar ook daar gok ik dat de stallen niet voor het oprapen liggen. Ondanks dat ik het met je eens ben dat zeker een goede (buiten)bak, voldoende buiten en voldoende ruwvoer niet hele gekke eisen zouden moeten zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 21:27

Idd Miltenburg heeft een hele lange wachtlijst. Dat was iig voor jaren terug zo en zal vast niet anders zijn. Maar ik zou zelf niet perse meer happig zijn hoor, op aan het bos staan nu, ivm de komst van de wolf.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 21:48

Een jaar terug is een toenmalig stalgenootje naar Miltenburg vertrokken. Geloof dat zij op dat moment ergens tussen de 2,5-4 jaar op de wachtlijst had gestaan. Ik dacht eigenlijk 4 maar nadat ik het getypt had begon ik toch te twijfelen. Maargoed, lang in ieder geval.

Maar heel eerlijk, qua wolf kan je eigenlijk nergens hier in de buurt meer echt staan. In de Kraats zijn ze al een paar keer geweest en zijn ze recent niet ook in de buurt van Rhenen/Achterberg geweest? Ook niet per se dicht bij het bos volgens mij. Nu is de kans daar wrs wel kleiner dan wanneer je echt tegen het bos aan staat, in ieder geval voor nu nog. Maar persoonlijk denk ik eigenlijk niet dat je hier in de buurt nog echt "wolf-vrij" kan staan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 21:53

Klopt ook hoor. Ik vind het echt niet fijn dat er extra zorgen bij zijn gekomen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 22:07

Nee dat ben ik zeker met je eens idd! "Gelukkig" heb ik een groot paard, ondanks dat ik weet dat dat ook geen garantie is met wat er bij de Valouwe is gebeurt een paar jaar terug. Of al die ruiters die achtervolgd worden in het bos. Alhoewel ik dat hier in de buurt gelukkig nog niet echt gehoord heb, itt rondom Stroe/Kootwijk(erbroek) etc. Of ik moet in de verkeerde groepen zitten dat dat allemaal langs me heen gaat, dat zou me ook niet verbazen :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 22:07

Blacky94 schreef:
Wat DubbelFun zegt idd. En tel daar nog bij op hoeveel stallen er de afgelopen jaren gestopt zijn en heel veel particulieren die geen stal meer aan "buitenstaanders" (willen) aanbieden. Het is echt een wereld van verschil met aanbod tov 15-20 jaar geleden.

Ik hoor vaak wel goede verhalen over Miltenburg, maar die zitten bij Rhenen (volgens mij wel aan het bos, geen idee hoe lang ze buiten komen) maar hebben een lange wachtlijst. Of je moet verder uit de regio gaan zoeken, maar ook daar gok ik dat de stallen niet voor het oprapen liggen. Ondanks dat ik het met je eens ben dat zeker een goede (buiten)bak, voldoende buiten en voldoende ruwvoer niet hele gekke eisen zouden moeten zijn.

Miltenburg heeft een wachtlijst inderdaad. Ik sta er nu inmiddels 7 jaar. Ze gaan in de ochtend om 8u naar buiten en s avonds naar binnen beetje afhankelijk van het seizoen. Winter meestal 16u en zomer zal dat rond 18u zijn. Voorheen was dat zomers 20-21u maar dat is helaas niet meer, ik dacht door personeelstekort.

Ruiterpad begint op stal. Nog weinig gehoord over de wolf hier, hij is een paar keer gespot op industrieterrein Remmerden maar verder zit ie meer aan de andere kant van de Veenendaalse Straatweg. Ruiterpaden in Rhenen zijn wel beperkt hoor := Al komen er hier en daar wel nieuwe paden bij!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 08:29

Je kan de hele Heuvelrug in principe over vanuit stal van Miltenburg al is de oversteek van de N weg tussen Elst en Veenendaal niet echt leuk. Ze wilden het wel weer beter aan laten sluiten had ik begrepen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 08:40

Blacky94 schreef:
Nee dat ben ik zeker met je eens idd! "Gelukkig" heb ik een groot paard, ondanks dat ik weet dat dat ook geen garantie is met wat er bij de Valouwe is gebeurt een paar jaar terug. Of al die ruiters die achtervolgd worden in het bos. Alhoewel ik dat hier in de buurt gelukkig nog niet echt gehoord heb, itt rondom Stroe/Kootwijk(erbroek) etc. Of ik moet in de verkeerde groepen zitten dat dat allemaal langs me heen gaat, dat zou me ook niet verbazen :')

Ik sta rondom Stroe Kootwijkerbroek heb hem 1 x gezien toen ik te paard was was geen enkel probleem mijn merrie keek er niet eens naar en hij keek even naar ons en vervolgde zijn weg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:11

Eén wolf is meestal ook geen probleem, maar er loopt nu hier in de buurt een roedel van 13!! wolven (al kan het zijn dat er nu wat minder zijn met alle aanrijdingen) en die wil je op een paard echt niet tegen komen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:28

Wij hebben op niet zo ver van stal al een aantal keer aanvallen op schapen gehad. Dat is toch echt niet grappig helemaal als 1 van je paarden de dag en nacht buiten staat. Inmiddels beide paarden in de nacht op stal. Dat slaapt toch een stuk rustiger. Ik ben met de hond twee keer een wolf tegen gekomen, zie geregeld sporen en heb ook al twee keer gehad dat mijn hond een bepaald pad echt niet in wilde. Mijn hond vindt het iig duidelijk niet leuk.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:38

Ik dacht laatst idd begrepen te hebben dat er bij Prattenburg toch eindelijk weer een overgang gaat komen. Ik heb daar zelf al heel lang niet meer gereden maar dat zou de oversteek als het goed is een stuk beter maken daar?

Scooby, het was ook meer de verhalen die het nieuws gehaald hebben van mensen die confrontaties gehad hebben in die omgeving. Dat zijn er afgelopen jaar voor mn gevoel best veel geweest, ook wandelaars en hardlopers bijv. Is gemeente Bveld daar momenteel ook niet vrij druk mee?
Alhoewel ik het rondom omgeving Wekerom/Harskamp/Otterlo de laatste tijd eigenlijk vrij stil vind. Maar ik volg de "Wolf in NL" pagina's etc allemaal niet :o
Ik zou er 1 eigenlijk al niet van dichtbij tegen willen komen maar idd zeker de hele roedel niet := Ook niet lopend oid trouwens.

Ik ben eigenlijk aan het wachten tot er hier een hond gegrepen wordt :o Ik woon aan de bosrand en we hebben hier een losloopgebied. De wolf is daar al wel eens gespot (oa door ouders van een vriendin van mij), het ligt ook gewoon in het verlengde van de hei, maar op de een of andere manier zijn veel mensen overtuigd dat ie niet in het stukje losloopgebied loopt ofzo :') := Die bubbel heb ik laatst bij mn buren maar even doorgeprikt :o Al die honden die maar overal heen rennen terwijl de meeste mensen ze amper in de gaten houden, doodeng vind ik het. Maargoed dat wordt een andere discussie :o

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:52

De aansluiting tussen Rhenen en Amerongen wordt aan gewerkt idd. De oversteek komt aan het eind van de Defensieweg. Je gaat daar door het hek en dan linksaf, parallel aan de N-weg. Op een gegeven moment ga je dan rechtsaf en sluit het ruiterpad aan op de kruising bij de Westerlaan (zuidkant).
Ik was er drie weken geleden aan het wandelen en zag toen dat er al werkzaamheden bezig waren geweest (ik denk pad vrij maken van takken / stronken en frezen, maar kon het niet goed genoeg zien).

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:55

Ja die wolven maken het er niet makkelijker op. Ik zou mijn paard graag 24/7 buiten hebben. Maar dan wel met mogelijkheid om droog te kunnen liggen. Die mogelijkheid ontbreekt vaak. Ik zag dat stal Joel wel een grote schuilstal heeft met bodembedekking. Maar die zit weer verder van het bos af en je moet een drukke weg over. Weet iemand toevallig hoe lang het stappen is vanaf die stal naar het bos?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:48

15 min ongeveer. Wel een fijne stal hoor.

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 12:04

Ik heb zelf mijn stal in Wekerom, naast het wekeromse zand. Wij (ik en stalgenoten) zijn de wolf nog niet tegengekomen. Heb de paarden wel in de nacht op stal. Nu bezig met het aanleggen van een tracksysteem, misschien in de toekomst zomers dan wel 24 uur buiten. Merk dat ik er wel minder angstig voor ben dan in het begin.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:07

schaapie18 schreef:
.. Merk dat ik er wel minder angstig voor ben dan in het begin.
Waar baseer je dat op ?? Want het aantal wolven+aanvallen is in die hoek alleen maar toegenomen.
Zelf ben ik niet minder bang, maar wordt er wel wat afgestompt door oververzadiging van.

Citaat:
Alhoewel ik het rondom omgeving Wekerom/Harskamp/Otterlo de laatste tijd eigenlijk vrij stil vind.
Niets is minder waar, alhoewel de aanvallen in Otterlo zich nu meer richting Lunteren lijken te verplaatsen.
Maar die afstand is voor wolven een peuleschilletje.

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:35

DubbelFun schreef:
schaapie18 schreef:
.. Merk dat ik er wel minder angstig voor ben dan in het begin.
Waar baseer je dat op ?? Want het aantal wolven+aanvallen is in die hoek alleen maar toegenomen.
Zelf ben ik niet minder bang, maar wordt er wel wat afgestompt door oververzadiging van.

Citaat:
Alhoewel ik het rondom omgeving Wekerom/Harskamp/Otterlo de laatste tijd eigenlijk vrij stil vind.
Niets is minder waar, alhoewel de aanvallen in Otterlo zich nu meer richting Lunteren lijken te verplaatsen.
Maar die afstand is voor wolven een peuleschilletje.

Ik was 1,5 jaar geleden wel echt angstig en bang voor een eventuele aanval. Maar doordat er op grote paarden weinig tot geen aanvallen zijn en ik verwacht dat de kudde zich ook wel verdedigd. Wij zien ze nooit ondanks dat er dus heel veel lopen en wij veel buitenrijden. Misschien is het ook wel een beetje kop in het zand steken :+