Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:09

Daar moet je je eerst voor aanmelden op die groep, om berichten te kunnen zien..

MarjanB

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:32

Vandaag is kaatje verhuisd, had ik veel eerder moeten doen! Fijn overleg over in welke weide en hoe we het aanpakken. Nu eerst paar dagen naast de groep bij wie ze in komt. En later deze week samen, in een groep van dan 7 paarden.

Afbeelding

Voor de mensen die de Snippervlucht overwegen.. mijn ervaringen zijn niet positief.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:43

MarjanB schreef:
Voor de mensen die de Snippervlucht overwegen.. mijn ervaringen zijn niet positief.

Paar reacties geleden was je nog zo positief.. en wilde je eigenlijk niet weg. Dat is snel omgeslagen..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:33

Is de snippervlucht de stal waar je nu net vandaan komt?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:21

Wat fijn MarjanB, in ieder geval een goede keus. Wij zijn inmiddels ook verhuisd naar de Enkhoeve, kom natuurlijk van een hele fijne stal, wist al wel dat ik niet iets vergelijkbaars ging vinden, maar hoop dat we kunnen wennen.
Paard is ook nog erg overstuur, dus dat helpt ook niet mee natuurlijk, voel me een beetje schuldig naar haar omdat ik natuurlijk deze keuze gemaakt heb, hoop dat ze snel een beetje bij komt en vrienden maakt in de kudde, op zich denk ik dat deze plek voor de paarden verder best wel prima is namelijk :j
wel een beetje ironisch, heb een zadelkast toegewezen gekregen waar geen zadel in past :') Daar moeten we nog even wat op vinden :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:30

Haha, das handig, een zadelkast waar alleen geen zadel in past :Y)

Ik snap MarjanB wel, het was echt een hele fijne stal, alleen de laatste dagen de sfeer echt omgeslagen. Kan ook weer de andere kant op gaan, want ik sta er toch ook 3 jaar heel fijn maar deze dagen loop ook ik op mijn tenen..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:39

Hahahaha is het een poetsspullen kast? Lijkt me wel heel lastig!

@marocje ja klopt, hoop ook echt dat het weer het oude wordt en dat de sfeer weer goed wordt en de paarden ook wat lucht hebben in de wei. Want heb er echt wel lol gehad en stal ligt echt super in het bos.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 00:24

Oh wow wat heftig zeg, dat gevoel ken ik gelukkig helemaal niet. Lijkt me niet fijn, want je komt toch naar je paard voor ontspanning.. ik ben oprecht wel benieuwd naar hoe dat soort sfeertjes ontstaan op een stal, want je hoort het zo vaak helaas.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:57

Ja ik ook want de Snippervlucht staat toch wel erg goed bekend.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:26

Ja, denk dat je hier de spijker op de kop slaat: dat is wel op elke stal.

En in de drie jaar dat ik er sta vond ik het echt heel fijn! Ook weleens gedoe natuurlijk maar als we het zelf niet konden oplossen deed de stalhouder dit en was het ook klaar.

Tja, dan is het balen dat de laatste dagen zo vervelend zijn. En in mijn geval verbeeld ik me misschien zelf dingen. Maar het gevoel is niet fijn.

Ik zou dit iig niet laten weerhouden om te gaan kijken of zelfs te verhuizen daarheen wanneer je al bent wezen kijken. Het kan heel goed een periode zijn: zoveel verhuizingen doet de sfeer ook niet altijd ten goede.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:45

Sowieso wat voor de een niet fijn is, kan voor de ander een goed aansluitende stal zijn. Het moet bij jezelf en bij je paard passen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:38

Dat is zeker zo! Die van mij deed het er echt niet fijn, terwijl er ook zat zijn die het er wel goed op doen. Het is jammer dat er weinig maatwerk mogelijk is.

Ze staat nu ieder geval fijn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:01

Waar sta je nu dan ook alweer? Heb ik daar overheen gelezen?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:37

Citaat:
Hahahaha is het een poetsspullen kast? Lijkt me wel heel lastig!

Volgens mij is het eigenlijk een archiefkast haha, maar hier wel bedoeld als zadelkast.
Maar heb al voorgelegd dat het niet past en ik toch wel een van mijn 2 zadels op stal wil hebben, zodat ik in ieder geval kan rijden als ik dat wil, steeds mee sjouwen vind ik geen optie, wil ook nog wel is met de fiets gaan of vanuit werk komen namelijk en dan ben je meteen zo beperkt, is ook niet goed voor je materiaal dat gesjouw. Gaan kijken voor een oplossing gelukkig :j Moet zeggen dat ik ook een vrij lomp dressuur zadel heb, is een Arno brandt, zo een met lekker diepe zit :D

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:00

*uit de meeleesmodus*
Wat gek ik heb bij de snippervlucht hele goede ervaringen. Doordat ik zelf verhuisde, ben ik daar weggegaan maar altijd met plezier gestaan daar. Kan natuurlijk altijd dat iedereen andere ervaringen heeft.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:18

Ja sfeer kan ook omslaan, ten goede of juist negatief. Hopelijk draait het snel weer bij.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:54

Ik ben ook benieuwd, heb nog niks gemerkt, maar ik ben ook veel weg geweest de laatste tijd. Er zijn wel veel paarden weggegaan de laatste tijd, en dus ook veel nieuwe paarden bijgekomen (plus nieuwe eigenaren), wellicht dat dat ook meespeelt.

gelderland1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 00:33

Ik heb zo 15 pagina's terug gelezen maar ik kon niet vinden wat ik zocht, nog verder terug lezen vind ik iets te veel van het goede Maar misschien kan iemand mij snel helpen! Ik ben opzoek naar een pensionstalling voor mijn merrie. Ik sta opzich op een prima stal maar ze krijgen er helaas maar 1 keer per dag hooi en er zijn erg veel privelessen waardoor je niet altijd de mogelijkheid hebt om te rijden en dat is dan best moeilijk met mijn onregelmatige diensten ohja en ze zijn ook 20 euro per maand omhoog gegaan met de stallingskosten en ik vind 350 echt te veel voor wat ik nu krijg.
Dus ik ben rustig aan het kijken naar een nieuwe stal.
mijn eisen:
- max 15 km vanaf Arnhem
- weidegang overdag
- 2x per dag hooi
- genoeg mogelijkeheid tot toegang rijbak.
- spring materiaal aanwezig
- buitenbak met goede bodem
- binnenbak zou top zijn maar hoeft niet.
- wasplaats met warmwater
- max 320
Ik weet dat er erg veel vol staat in deze omgeving maar misschien heeft iemand de gouden tip!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 06:28

Gelderland1 ik sta op de Henriëtte hoeve in wolfheze en deze voldoet aan al je eisen, maar heeft wel een wachtlijst. Geen idee hoe lang deze op het moment is.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:25

gelderland1 schreef:
Ik heb zo 15 pagina's terug gelezen maar ik kon niet vinden wat ik zocht, nog verder terug lezen vind ik iets te veel van het goede Maar misschien kan iemand mij snel helpen! Ik ben opzoek naar een pensionstalling voor mijn merrie. Ik sta opzich op een prima stal maar ze krijgen er helaas maar 1 keer per dag hooi en er zijn erg veel privelessen waardoor je niet altijd de mogelijkheid hebt om te rijden en dat is dan best moeilijk met mijn onregelmatige diensten ohja en ze zijn ook 20 euro per maand omhoog gegaan met de stallingskosten en ik vind 350 echt te veel voor wat ik nu krijg.
Dus ik ben rustig aan het kijken naar een nieuwe stal.
mijn eisen:
- max 15 km vanaf Arnhem
- weidegang overdag
- 2x per dag hooi
- genoeg mogelijkeheid tot toegang rijbak.
- spring materiaal aanwezig
- buitenbak met goede bodem
- binnenbak zou top zijn maar hoeft niet.
- wasplaats met warmwater
- max 320
Ik weet dat er erg veel vol staat in deze omgeving maar misschien heeft iemand de gouden tip!

Waar sta je nu? Want anders raden we een stal aan waar je wellicht al staat :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:02

Ik ben laatst in Bennekom geweest bij stal de Mars, echt super leuke mensen en alles echt heel netjes voor elkaar. En een buitenbak om van te dromen!

Voor mij alleen te ver rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:21

swartbeessie schreef:
Ik sta vlakbij de Munnikenhof. Heel happy hier, kudde was meteen stabiel en lieve mensen.

Hoi, ik was benieuwd naar deze stal, maar ik kan geen contactgegevens vinden..
Ik heb eerder op de Wolfskuil gestaan, fijne stal maar is wat ver fietsen voor mij. Ik ben nu naar opties in Rheden aan het kijken.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:32

brokjes schreef:
swartbeessie schreef:
Ik sta vlakbij de Munnikenhof. Heel happy hier, kudde was meteen stabiel en lieve mensen.

Ik heb eerder op de Wolfskuil gestaan, fijne stal maar is wat ver fietsen voor mij. Ik ben nu naar opties in Rheden aan het kijken.

Dat is een particulier, maar ze gaat verhuizen, dus daar komen geen paarden meer bij

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:36

Helaas, land wordt waarschijnlijk verkocht en we verhuizen met de kudde naar een kleine plek verderop, daar past geen paard meer bij.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:46

brokjes schreef:
swartbeessie schreef:

In Velp langs de Ijssel zit ook een stal waar ze pensionstalling doen.
Is langs de Ijssel op de fiets niet ver.

Ze hebben veel land, veel bomen en de paarden zien er goed uit.
Helaas wel alles achter prikkeldraad.