Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:51

Upendo, helaas is er nu niks vrij wat aan alles voldoet. Dit is meest haalbare.

Ga denk ik voor stal 1 en daar kijken of ik hooichunks oid bij kan voeren of eventueel bijbetalen voor extra hooi

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:20

Ja zou ik ook doen. Hooibaaltjes in de trailer en in de avond zelf geven. Kost het minste en kun je zoveel geven als je wil. Bij ons deden meer mensen dat, zodat iedereen van ons clubje een bigshopper klaarzette in één trailer en soms de ene persoon en soms de andere persoon het gaf, even in afstemming met elkaar.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:30

MarjanB schreef:
Ben bij Klein Vosdal geweest en prima stal maar of kaatje er gelukkig wordt weet ik niet.

Heb besloten naar Groesbeek te gaan maar nu in dubio tussen twee stallen

1 ken ik al veel mensen en weet ik dat het gezellig is. Prima accommodatie €300 incl binnenbak. Nadeel weinig hooi op stal (was er rond 20.00 en veel hadden hooi al op) stallen prima en voldoende stro. Eigenaar levert geen maatwerk als in t is zoals het is. Maar wel apart bij bijvoorbeeld blessure.

Stal 2 €320 incl binnenbak, mooie ruime lichte stallen met ruiven en voldoende hooi, stallen smeriger en minder stro dan stal 1. Nadeel manege lessen en alleen les eigenaresse. Overleg mogelijk als er wat is.

Voor beide geld dat de weidegang goed past bij kaatje. Maar goed wat ik nu moet? Twijfel twijfel...

Bij stal 1 zou ik goed overleggen als je hooi bij wilt voeren Marjan, er zijn al meer mensen in het verleden weggestuurd omdat ze hooi wilden bijvoeren. Ookal was het eigen hooi. Echt dikke bonje geweest. (En is de poetsplaats geschikt voor Kaat denk je?)
Lastig, ken je dilemma!

Ik zou zelf denk ik de optie van de privestal die ik je zei doen tot er plek is waar je op wachtlijst staat.
Maar blijft lastig, vooral nu Kaat niet happy is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:33

Wel bijzonder dat de hoeveelheid hooi altijd zo'n issue is op stallen. Iedereen weet zo onderhand toch wel dat paarden 24/7 de beschikking tot hooi moeten hebben? Zucht..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:35

brokjes schreef:
Wel bijzonder dat de hoeveelheid hooi altijd zo'n issue is op stallen. Iedereen weet zo onderhand toch wel dat paarden 24/7 de beschikking tot hooi moeten hebben? Zucht..

Je wil niet weten hoeveel stallen we langs zijn geweest waar het allemaal te weinig is..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:37

24/7 hooi is niet helemaal waar want ander ruwvoer mag ook. Stro is ook prima.

Heb besluit genomen om te gaan, paard is zo niet blij. Verhuis zaterdag al.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:41

Op marktplaats wordt een stalling in arnhem aangeboden zag ik

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:43

brokjes schreef:

24/7 hooi is niet voor elk paard geschikt.
Kwalitatief goed hooi en voldoende passend bij het paard. Daarom hou ik niet van te grote stallen, omdat er geen maatwerk geleverd kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:47

Ja ik had inderdaad beter ruwvoer kunnen typen. Al vind ik dat ook dikke paarden gewoon altijd ruwvoer moeten kunnen eten. Maar dan zeer arm, of in een slowfeeder met kleine mazen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:06

En de Paardenmaat dan? Wel een wachtlijst maar absoluut maatwerk

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:44

Die staat denk ik ook vol..

Weet iemand hier hoe het zit met maand opzegtermijn en als de stal al wel in gebruik wordt genomen door een ander?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:57

MarjanB schreef:
Die staat denk ik ook vol..

Weet iemand hier hoe het zit met maand opzegtermijn en als de stal al wel in gebruik wordt genomen door een ander?

Geen idee. Wat staat er in je contract? Anders gewoon bespreekbaar maken?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:23

Staat niks over in contract, alleen maand opzegtermijn. En over praten wil hij niet.. heb dacht ik ooit ergens gelezen dat de stal dan ook vrij moet blijven?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:28

Persoonlijk zou ik gewoon betalen wanneer ik er voor kies eerder weg te gaan dan de termijn, dan is het klaar.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:31

Nessie schreef:
Persoonlijk zou ik gewoon betalen wanneer ik er voor kies eerder weg te gaan dan de termijn, dan is het klaar.

Moest Pb zijn
Laatst bijgewerkt door MarjanB op 30-06-20 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:32

Tenzij het in een contract staat denk ik. Aan de andere kant jij kiest er zelf voor om eerder weg te gaan. Dus je kan moeilijk eisen dat hij de stal leeg houdt. Het was ook aardig geweest van hem om te zeggen laat het stalgeld maar zitten want ik heb er al iemand anders voor. Het blijft een beetje dubbel...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:32

Stal leeg laten hoort wel als er voor betaald is. Je huurt immers nog die stal. Toch gaan er volgens mij maar weinig netjes mee om.

Henriettehoeve laat de stal netjes leeg.
Maar heb in Spankeren meegemaakt dat paard nog niet weg was en ze de stal al leeggetrokken hadden en ingericht als voorraadhok. :? .
Paard kon niet eens meer op stal dus.

Bij mijn huidige stal betaal je gewoon de dagen dat je paard er staat.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:34

Bij de nieuwe ook..

En ja ik kies er zelf voor maar alleen om welzijn paard, anders was ik niet weg gegaan. Heb het er zelf erg naar m’n zin.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:40

Als hij er al een ander paard in zet en je hebt er bewijs van... Zou ik vooral die opzegtermijn niet betalen.

(Heb je rechtsbijstand? :7 )

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:53

upendo schreef:
Als hij er al een ander paard in zet en je hebt er bewijs van... Zou ik vooral die opzegtermijn niet betalen.

(Heb je rechtsbijstand? :7 )

Ja heb ik alleen ga ik de 4e verhuizen en moet ik per 1e betalen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:58

Kun je niet iets eerder terecht bij de nieuwe stalling? Of betalen tot en met de 4e.

Zou het heel raar vinden als hij dubbel geld vangt voor die stal. Mag volgens mij ook niet. Bij wijze van zou jij er nog een set mountainbikes in mogen zetten voor de rest van de maand..

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:26

upendo schreef:
Kun je niet iets eerder terecht bij de nieuwe stalling? Of betalen tot en met de 4e.

Zou het heel raar vinden als hij dubbel geld vangt voor die stal. Mag volgens mij ook niet. Bij wijze van zou jij er nog een set mountainbikes in mogen zetten voor de rest van de maand..

Doet 'ie normaal ook niet, denk dat als MarjanB geen compensatie krijgt dat de stal inderdaad een maand leeg blijft

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:40

Maar je weet ook zeker dat de stal per zaterdag al verhuurd wordt? Of heb je een vermoeden?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:27

brokjes schreef:
Ja ik had inderdaad beter ruwvoer kunnen typen. Al vind ik dat ook dikke paarden gewoon altijd ruwvoer moeten kunnen eten. Maar dan zeer arm, of in een slowfeeder met kleine mazen.

Ik niet. Bij sommige paarden is dat echt geen optie, als je ze gezond wil houden.
Het is soms lastig om de juiste balans te vinden, dat wel.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:50