Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KellyR schreef:Hallo allen,
Het is weer even geleden en twijfel om mijn paard voor de winter te verplaatsen om het mezelf even makkelijk te maken.
Weten jullie in de Beemster nog goede stallen?
- binnenbak of goede buitenbak
- min 8 uur buiten in de winterperiode
- vol pension
- contact met andere paarden ?
Heb mezelf altijd meer regio twiske gericht maar ik kan hier even niks vinden wat aan mn eisen voldoet
larissa96 schreef:KellyR schreef:Hallo allen,
Het is weer even geleden en twijfel om mijn paard voor de winter te verplaatsen om het mezelf even makkelijk te maken.
Weten jullie in de Beemster nog goede stallen?
- binnenbak of goede buitenbak
- min 8 uur buiten in de winterperiode
- vol pension
- contact met andere paarden ?
Heb mezelf altijd meer regio twiske gericht maar ik kan hier even niks vinden wat aan mn eisen voldoet
Wil je perse rondom de Beemster of is omgeving zaanstad (als in Oostzaan/Wormer/Wijdewormer/Assendelft) ook goed?
En wat is je budget?
KellyR schreef:Ik sta nu in Oostzaan![]()
Assendelft/wormer vindt ik te ver vanaf hier. Wijdewormer is wel goed te doen.
Ik neig eigenlijk naar de Beemster omdat ik weet dat hier vrij veel stalletjes zitten en ik alleen de snelweg over moet om de Beemster in te komen![]()
(Heb alleen geen tijd om over al tussen te zoeken en te kijken wat het is)
Budget tja.. ligt er aan wat ik er voor krijg.
300 euro ex mesten en buitenzetten vind ik bijvoorbeeld best veel.
Maar een 320 all-in is mogelijk.
Ik wil gewoon door kunnen trainen van de winter.
En hij moet veel maar naar buiten gaan/contact hebben met andere paarden / genoeg te knabbelen.
Dan zie ik wel weer wat ik van de zomer doe, want buiten rijden vind ik wel echt heerlijk.
KellyR schreef:Ik ga van de week uit de buurt een stal bezoeken, wel dichter bij werk, maar vrij ver van huis...
Iemand ervaring met de Amstelhoeve?
Bevalt die hit actief?
En wat is de algemene ervaring van de stal.
Ben wel heel benieuwd!
Nikass schreef:Bij Amstelhoeve komt je paard nauwelijks buiten. Ik weet niet of je dat een probleem vindt?
Verder rijden er dagelijks machines door de binnenstallen waardoor je paard in een dikke mist van uitlaatgassen staat, maar ach, fijne stal. Ik ben echt perplex dat te lezen
Nikass schreef:Heb je de hit actief wel eens gezien??
Uitlaatgassen ja op de aan alle kanten omringende snelwegen is dat niet te voorkomen, maar zwarte diesel rook in de gangen van de binnenstallen?
En dat leken me even de belangrijkste zaken, maar dan heb je ook nog blauw beschimmeld ruwvoer (zelfde als bij Wennekers), vieze stallen, het gebrek aan maatregelen bij een ziekte uitbraak...
Maar goed, als jij daar graag je paard zet, ga je gang.
Ik zou persoonlijk geen paard nemen als ik van dit soort stallen afhankelijk zou zijn.