Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:16

Faelynn schreef:
brokjes schreef:
Verbaasd me nog dat zoveel stallen de halsters niet af doen.

Faeylinn: ik had er een meer klittenband, zoals deze https://www.ruiterhart.nl/halsters-paar ... gK9rPD_BwE :)

Ah dankjewel, die ga ik denk wel bestellen voor de zekerheid. Heb ze maar even gemaild om ze op de hoogte te brengen en hopelijk tot een oplossing te komen, veiligheidshalster is wel een optie in de wei, maar weer geen optie met naar de wei toe lopen denk ik, mijn paard loopt niet altijd rustig mee en ze moeten een stukje over open terrein/weg, als het halster dan los schiet ben je nog verder van huis natuurlijk. Even afwachten nu dus :j

*Stille meelezer*

Ik weet dat er een veiligheidshalster bestaat die je ook kunt gebruiken als normaal halster, dmv een clip die je vast kunt klikken aan een ring. Dan is het een normaal halster. Als je die clip los klikt blijft het halster aan elkaar dmv (sterk) klittenband en is het dus een veiligheidshalster. 2-in-1 dus. Dat klinkt ideaal in deze situatie :D Zoiets: https://www.hetpaardenhuis.nl/a-4120990 ... escription - maar deze is enkel nog te krijgen in maat pony. Ik heb een paar jaar geleden 'n nog simpelere variant gezien, waar je die klip gewoon aan een ring vast maakt, en niet tussen dat stukje leer moet prutsen - kan me voorstellen dat de staleigenaar daar niet zoveel zin in heeft 2 keer daags :') Maar die kan ik zo snel niet vinden.

upendo

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:52

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:55

upendo schreef:
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ontent=vip

Zie deze net voorbij komen. Geen idee of het wat is maar misschien voor de mensen die richting achterhoek zoeken.. :)

Daar ben ik geweest om te kijken. Prachtige locatie qua uitrijmogelijkheden, maar de stal vond ik maar rommelig en de paarden hadden weinig ruimte.
Voor die eur 265,00 per maand kregen ze geen brokken, daar betaal je extra voor.
Een wat bijzondere "eigenaar" ook. En dat tussen haakjes, want hij huurt de boel.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:14

Wat mij betreft alleen maar fijn dat ik niet hoef te betalen voor krachtvoer, ik bepaal graag zelf wat mijn paarden eten en koop 't dus ook liever zelf.
Beetje jammer als er dan een stalprijs allin met krachtvoer is :+
Dus elk nadeel voor de 1 kan weer een voordeel voor de ander zijn.

Ken verder de locatie niet en ben zelf niet op zoek, maar zonde krachtvoer vind ik zelf dus echt een plus ipv een min.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:25

Marije_jiplover schreef:
Wat mij betreft alleen maar fijn dat ik niet hoef te betalen voor krachtvoer, ik bepaal graag zelf wat mijn paarden eten en koop 't dus ook liever zelf.

Ken verder de locatie niet en ben zelf niet op zoek, maar zonde krachtvoer vind ik zelf dus echt een plus ipv een min.

Mij maakt t ook niets uit, maar het is geen klein prijsje.
Want werd niet erg enthousiast van de accommodatie.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:09

boemel schreef:
upendo schreef:
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ontent=vip

Zie deze net voorbij komen. Geen idee of het wat is maar misschien voor de mensen die richting achterhoek zoeken.. :)

Daar ben ik geweest om te kijken. Prachtige locatie qua uitrijmogelijkheden, maar de stal vond ik maar rommelig en de paarden hadden weinig ruimte.
Voor die eur 265,00 per maand kregen ze geen brokken, daar betaal je extra voor.
Een wat bijzondere "eigenaar" ook. En dat tussen haakjes, want hij huurt de boel.

Idemdito. Nooit over gedacht om daar te gaan staan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:36

Ik ken het plekje en het is idd niet groot..

Zit zelf in dubio. Ik sta super fijn op de stal waar m’n paard nu staat.. maar zij zelf heeft teveel stress op de wei. Van de week rende ze zo weer terug naar stal en heb ik dr echt de wei in moeten sleuren. Staan nu met veel paarden op 1 stuk en dr zitten wat rotzakken bij. Ze durft er niet tussendoor en moet de weg dan echt vrij maken. Maar vind nu maar eens wat.. en dit is echt het enige waarvan ik zeg dat zou ik anders willen.. wil echt bos en overdag buiten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:46

Marije_jiplover schreef:

Ik ook! Ik geef nooit het krachtvoer wat op stallen gegeven wordt.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:09

MarjanB schreef:
Ik ken het plekje en het is idd niet groot..

Zit zelf in dubio. Ik sta super fijn op de stal waar m’n paard nu staat.. maar zij zelf heeft teveel stress op de wei. Van de week rende ze zo weer terug naar stal en heb ik dr echt de wei in moeten sleuren. Staan nu met veel paarden op 1 stuk en dr zitten wat rotzakken bij. Ze durft er niet tussendoor en moet de weg dan echt vrij maken. Maar vind nu maar eens wat.. en dit is echt het enige waarvan ik zeg dat zou ik anders willen.. wil echt bos en overdag buiten.

Daar loop ik bij Stinky ook tegenaan, al zijn de ruinen een stuk vriendelijker tegen elkaar dan de merries... Er is altijd wel wat met een stalling en ik denk dat er in de regio, zeker met al die stallen die stoppen, voorlopig niks beters te vinden is...

Het plekje in Zeddam is vlakbij mijn ouders, en ik snap niet dat er een "plekje vrij" is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:43

Helaas moet ik toch echt op zoek naar een oplossing voor kaatje. Ze is boos, gespannen en wil gewoon niet meer in de wei staan. Er is geen oplossing op stal (groep blijft groot ivm te weinig gras) dus moet nu verder kijken. Ivm alle stoppende stallen ben ik nu toch genoodzaakt om verder weg te kijken. Ga vanavond naar Groesbeek om bij twee stallen te kijken en sta bij twee andere stallen in de buurt al op de wachtlijst.

Mocht iemand nog een fijne plek weten met veel weidegang in kleine groepen en S nachts op stal, en ook nog het liefst in de buurt van bos dan hoor ik het graag :)

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:39

Jij zocht toch ook regio Nijmegen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:59

Waar stond je nu ook alweer Marjan, en welke regio zoek je?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:11

Nijmegen Arnhem, woon in Nijmegen Noord

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:36

Pferdehof Montferland? Geen stallen volgens mij maar komt het meest in de buurt van je eisen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:40

Macs schreef:
Pferdehof Montferland? Geen stallen volgens mij maar komt het meest in de buurt van je eisen

Die hebben geen kleine groepen.
Wel vaak rustige en vriendelijke paarden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:57

Ken het maar dat is me echt te ver weg.. ben dan zo een 3 kwartier tot uur onderweg ivm rot route.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:06

Waar sta je nu?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:22

Ik ben te weinig bekend in die regio, sorry. Stal de Lege Knip in Elst zou ik wel eens willen kijken. Maar daar is zeker nooit plek?

Edit: zit er bij jou over de grens in Duitsland niks?

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:52

Ik hoorde laatst goede verhalen over stal Formidabel, maar die zit in Overasselt. Geen idee of dat te doen is en volgens mij wel een wachtlijst.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:41

Nikass schreef:
Ik ben te weinig bekend in die regio, sorry. Stal de Lege Knip in Elst zou ik wel eens willen kijken. Maar daar is zeker nooit plek?

Edit: zit er bij jou over de grens in Duitsland niks?

Lege knip heb ik ook meerdere keren geprobeerd de afgelopen jaren maar nooit een plek vrij inderdaad..

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:47

MarjanB schreef:
Helaas moet ik toch echt op zoek naar een oplossing voor kaatje. Ze is boos, gespannen en wil gewoon niet meer in de wei staan. Er is geen oplossing op stal (groep blijft groot ivm te weinig gras) dus moet nu verder kijken. Ivm alle stoppende stallen ben ik nu toch genoodzaakt om verder weg te kijken. Ga vanavond naar Groesbeek om bij twee stallen te kijken en sta bij twee andere stallen in de buurt al op de wachtlijst.

Mocht iemand nog een fijne plek weten met veel weidegang in kleine groepen en S nachts op stal, en ook nog het liefst in de buurt van bos dan hoor ik het graag :)

Stal Klein Vosdal al geprobeerd?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:12

Ben bij Klein Vosdal geweest en prima stal maar of kaatje er gelukkig wordt weet ik niet.

Heb besloten naar Groesbeek te gaan maar nu in dubio tussen twee stallen

1 ken ik al veel mensen en weet ik dat het gezellig is. Prima accommodatie €300 incl binnenbak. Nadeel weinig hooi op stal (was er rond 20.00 en veel hadden hooi al op) stallen prima en voldoende stro. Eigenaar levert geen maatwerk als in t is zoals het is. Maar wel apart bij bijvoorbeeld blessure.

Stal 2 €320 incl binnenbak, mooie ruime lichte stallen met ruiven en voldoende hooi, stallen smeriger en minder stro dan stal 1. Nadeel manege lessen en alleen les eigenaresse. Overleg mogelijk als er wat is.

Voor beide geld dat de weidegang goed past bij kaatje. Maar goed wat ik nu moet? Twijfel twijfel...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:21

Ik zou voor de eerste gaan denk ik.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:28

Kun je bij die eerste niks regelen qua hooigift?

Als ik had moeten kiezen.. Had ik verder gezocht.. :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:33

Stal 1 en dan zelf hooi bijvoeren