Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:50

brokjes schreef:
Nikass schreef:
In Velp is trouwens ook nog een kleine stal, maar ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik het niets vond: 24/7 buiten op redelijk formaat wei, met wat bomen en een heel klein schuilstalletje (waar naar mijn idee geen paard in durft)
Grote minpunt was dat de weide omheind was met prikkeldraad en dat er geen ruimte/gebouwtje is om spullen in kwijt te kunnen.
Je kunt wel ook een stal huren, maar die ligt dan zo ver van de wei af dat je denk ik een half uur lopen onderweg bent.
De eigenaresse ging met de trailer van stal (bij haar aan huis) naar de wei. Kostte dacht ik 200,- pm, zelf uitmesten.
Zelfde probleem als in Wijnbergen trouwens: een stuk grond dat jaarrond gebruikt wordt. Alleen lag dit wel gunstiger (hoger) waardoor het denk ik wel wat droger blijft.

Een stal in Velp ja? Waar zit dat dan ergens? Ik zoek in Velp/Rheden een verzorgpaard, maar heb het gevoel dat er niks in de buurt zit.

Ik weet geen adres meer, maar ken je Velp een beetje? Midden in het centrum zit een oude stal, zo aan de straat, zoals je het vroeger had. Zou je moeten kunnen vinden als je door Velp rijdt denk ik.

Anoniem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:58

@nikass, gek! Ik woon al 2 jaar in het centrum maar nooit gezien _O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:02

Ik heb nog even gezocht, maar de advertentie is natuurlijk weg. Wat ik nog wel kon zien is dat de advertentie geplaatst is door "Becks", ik ben niet zo heel erg thuis op marktplaats, maar misschien kun je via die naam iets achterhalen? En het kostte geen 200 maar 130 euro pm.

Afbeelding

Je moet geen grote stal of loods verwachten ofzo hè, zo'n mooi oud stenen gebouw met stallen, zoals je het vroeger gewoon in het dorp had. Is sowieso erg leuk om even een kijkje te nemen. De stallen waar de paarden van de eigenaresse staan waren erg mooi, maar dat plekje krijg je natuurlijk niet.
De andere stallen waren wisselend.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:52

Vwb de stal in Velp: het zit aan het pleintje in de zijstraat achter de AH.
En de wei is achter het Rhedens (middelbare school).
Lopend is dat ong 1,5 km uit elkaar.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:18

Say whuuut haha, hoort dat bij elkaar? Geinig. Maar da's toch niet praktisch, elke dag met de trailer heen en weer naar de wei..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:47

Nee vonden wij ook niet :D
En daarbij prikkeldraad :n

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:47

Marije_jiplover schreef:
Vwb de stal in Velp: het zit aan het pleintje in de zijstraat achter de AH.
En de wei is achter het Rhedens (middelbare school).
Lopend is dat ong 1,5 km uit elkaar.

Is dat niet de Poortstraat? Waar die brocanterie ook in zit? (Il Fienile).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:00

Klopt ja :j

Overigens staan de meesten 24/7 buiten daar, wordt hooguit met heel slecht weer dagelijks heen en weer gegaan tussen stal en weide.
Lesgenootje van de rijvereniging staat daar, daarom weet ik dat.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:40

Ik heb de stalovereenkomst ontvangen
dacht alleen even iets verkeerd te lezen, klopt het dat je bij de Enkhoeve het halster niet af mag doen in de wei? Iemand die dat weet toevallig? Vind het eerlijk gezegd best wel gevaarlijk om hem om te houden, weet niet hoe strikt die regel genomen word maar veiligheid voor op lijkt mij toch :j
Beetje suf dat ik er niet naar gekeken heb met bezichtigen, maar het leek mij redelijk van zelf sprekend dat je dat af doet net als in de stal.
Nog 2 weekjes en dat moeten we over, zie er gigantisch tegen op, maar we gaan er maar het beste van maken. Voor wie het leuk vind om kennis te maken of eens samen te rijden, we arriveren de 30ste Juni :D

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:03

Faelynn schreef:
dacht alleen even iets verkeerd te lezen, klopt het dat je bij de Enkhoeve het halster niet af mag doen in de wei? Iemand die dat weet toevallig? Vind het eerlijk gezegd best wel gevaarlijk om hem om te houden, weet niet hoe strikt die regel genomen word maar veiligheid voor op lijkt mij toch :j
Beetje suf dat ik er niet naar gekeken heb met bezichtigen, maar het leek mij redelijk van zelf sprekend dat je dat af doet net als in de stal.
Nog 2 weekjes en dat moeten we over, zie er gigantisch tegen op, maar we gaan er maar het beste van maken. Voor wie het leuk vind om kennis te maken of eens samen te rijden, we arriveren de 30ste Juni :D

Ja dat is volgens mij een regel voor de weidepaarden die snachts op stal gaan. Zo is er altijd wat moet je maar denken maar ik zou me voor nu niet te druk maken omdat het je dan waarschijnlijk alleen maar meer stress geeft..de groep paarden is wel rustig van wat ik altijd zie.
Laatst bijgewerkt door Britt1 op 16-06-20 20:15, in het totaal 2 keer bewerkt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:09

Faelynn schreef:

Ik heb in mn leven al op aardig wat stallen gestaan. En nog nooit gehad dat in de wei de halsters afgaan. Ik vind het dus niet zo raar.

Het is een mooie rustige plek, je paard is vast snel gewend. Even van het beste uitgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:22

Schaf een veiligheidshalster aan :j ik vind het ook gevaarlijk hoor.

Liebje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:38

Halsters moeten inderdaad om blijven, heb daar tot eind febr gestaan

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:51

Citaat:
Ja dat is volgens mij een regel voor de weidepaarden die snachts op stal gaan. Zo is er altijd wat moet je maar denken maar ik zou me voor nu niet te druk maken omdat het je dan waarschijnlijk alleen maar meer stress geeft..de groep paarden is wel rustig van wat ik altijd zie.

Ja ik maak mij waarschijnlijk veel drukker dan mijn paard :') Zie gewoon veel beren op de weg zoals dat halster, we hebben jaren terug ooit op een stal gestaan waar de halsters om bleven en dat ging zo vaak mis, hele slechte ervaringen mee en dat wil ik eigenlijk niet meer, altijd schaafwonden, geknapte halsters of losse halsters zoeken in de wei. zag ik haar weer krabben met haar achterbeen en blijven hangen, en maar duimen dat ze t los krijgt of het halster af schiet. Als ik haar toch eens uit kon leggen dat ze niet zo lomp moet zijn :+
Maar inderdaad, zo is het overal wat, in eigen beheer gaat helaas (nog) niet, maar het blijft toch een beetje je kind van 500kg dat je uit handen geeft

Citaat:
Ik heb in mn leven al op aardig wat stallen gestaan. En nog nooit gehad dat in de wei de halsters afgaan. Ik vind het dus niet zo raar.

Het is een mooie rustige plek, je paard is vast snel gewend. Even van het beste uitgaan.

Oh echt niet, bij ons is het vrij gebruikelijk dat overal de halsters af gaan, enkele stal niet, dat is dus de eerste stal waar we gestaan hebben, daarna eigenlijk altijd wel :j Verder inderdaad maar van het beste uit gaan en duimen dat het goed gaat, we hebben nu gewoon heel veel geluk met een hele fijne stal, en dat gaan we in deze omgeving gewoon niet meer vinden ben ik bang, dus we zullen het moeten doen met wat er is en er het beste van maken. Kudde zag er inderdaad vrij rustig uit, daar maak ik mij niet zo'n zorgen om :)

brokjes schreef:
Schaf een veiligheidshalster aan :j ik vind het ook gevaarlijk hoor.

Ah bedankt voor de tip, fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Heb jij er ervaring mee? Mag eventueel ook in pb gezien we dan misschien beetje off topic gaan

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:25

Bij stal Loenen gingen de halsters nooit af, ook op stal niet. :=

Heb toen anky halsters gekocht (met twee keelsluitingen) en aan één van de twee een oud leertje gedaan. Als er dan druk op komt te staan knapt het leertje en zijn ze weer los. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:05

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:04

upendo schreef:
Bij stal Loenen gingen de halsters nooit af, ook op stal niet. :=

Heb toen anky halsters gekocht (met twee keelsluitingen) en aan één van de twee een oud leertje gedaan. Als er dan druk op komt te staan knapt het leertje en zijn ze weer los. :)

Zelfs op stal niet? :wow: Dat kan ik me heel niet meer herinneren van vroeger.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:46

Dat is voor mij ook nieuw, toen ik er tien jaar geleden stond was dat niet zo.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:03

brokjes schreef:
Verbaasd me nog dat zoveel stallen de halsters niet af doen.

Faeylinn: ik had er een meer klittenband, zoals deze https://www.ruiterhart.nl/halsters-paar ... gK9rPD_BwE :)

Ah dankjewel, die ga ik denk wel bestellen voor de zekerheid. Heb ze maar even gemaild om ze op de hoogte te brengen en hopelijk tot een oplossing te komen, veiligheidshalster is wel een optie in de wei, maar weer geen optie met naar de wei toe lopen denk ik, mijn paard loopt niet altijd rustig mee en ze moeten een stukje over open terrein/weg, als het halster dan los schiet ben je nog verder van huis natuurlijk. Even afwachten nu dus :j

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:08

Weet iemand een natuurlijk bekapper die wel plek heeft en in de omgeving komt?
Jessica is een tijd geleden bij mij geweest voor hoefschoenen maar die heeft geen plek meer voor nieuwe bekap-klanten helaas. Mijn paard haar hoeven groeien ineens als kool (wel heel blij mee) waardoor ze beginnen te brokkelen en scheuren.. Dus wil er snel iemand naar laten kijken.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:16

Jaap Tuinenga is goed.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 19:29

Wij hebben ook Jaap. :j Hele goeie smid!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 19:57

Nee, alleen de buitenstallen bij Loenen gaan de halsters af omdat ze dan vast kunnen komen te zitten aan het buitenluik.

Alle binnenstallen houden de halsters gewoon dag en nacht om.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 21:41

Was vroeger (10/11 jaar geleden) volgens mij niet.. Bizar dat dat gedaan wordt in deze tijd. Zou het inderdaad doodeng vinden

Irene793

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 21:57

Macs schreef:
Weet iemand een natuurlijk bekapper die wel plek heeft en in de omgeving komt?
Jessica is een tijd geleden bij mij geweest voor hoefschoenen maar die heeft geen plek meer voor nieuwe bekap-klanten helaas. Mijn paard haar hoeven groeien ineens als kool (wel heel blij mee) waardoor ze beginnen te brokkelen en scheuren.. Dus wil er snel iemand naar laten kijken.

Arno Gouw.