Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
boemel schreef:Ik ben vandaag bij stal Evers wezen kijken.
Redelijk kleinschalig, nml 20 pensionstallen.
Verder grote zadelkasten,longeercircel (wordt overdekt), losgooibak, buitenbak, binnenbak, stapmolen.
Stallen lagen er goed bij. Schoon en ruim in t stro.
Ieder paard staat overdag apart in een vrij klein weitje, maar wel met voldoende gras.
In de winterperiode staat je paard 3 uur in een paddock.
Dat is dus vanaf Oktober/November tot Maart/April.
Ik zie mijn übersociale buitenpaard daar niet zo snel staan, maar het kan absoluut slechter.
En het is vanaf t Velperbroekcircuit maar zo'n 10 minuten rijden.
Wodamen schreef:boemel schreef:Ik ben vandaag bij stal Evers wezen kijken.
Redelijk kleinschalig, nml 20 pensionstallen.
Verder grote zadelkasten,longeercircel (wordt overdekt), losgooibak, buitenbak, binnenbak, stapmolen.
Stallen lagen er goed bij. Schoon en ruim in t stro.
Ieder paard staat overdag apart in een vrij klein weitje, maar wel met voldoende gras.
In de winterperiode staat je paard 3 uur in een paddock.
Dat is dus vanaf Oktober/November tot Maart/April.
Ik zie mijn übersociale buitenpaard daar niet zo snel staan, maar het kan absoluut slechter.
En het is vanaf t Velperbroekcircuit maar zo'n 10 minuten rijden.
In wijnbergen bij Doetinchem is ook nog een stalling. Staat ook op marktplaats. Weiland buitenbak ruime stallen goed hooi wasplaats. Weet niet of dat te ver weg is ?
Nessie schreef:Dat vind ik voor zo’n lange periode toch echt aan de korte kant. Mijn paarden zouden er in ieder geval niet gelukkiger van worden denk ik. Er is zoveel vraag naar stallen met meer buitengang het hele jaar door, dat moeten toch meer stallen inzien.
Gizeppie schreef:Naskapower schreef:Bij mijn pony op stal is er ook nog steeds een plekje. Kudde van 5, waar een 6e bij kan. We zoeken een sociale pony met leuke baas![]()
Paarden staan in de winter op de paddock met schuilstal, zomers op de wei. Rijden doen we op de paddock. Stal ligt aan het ruiterpad.
Deze plek ken ik idd ook. Ik heb daar jaren lang een paard voor iemand gereden. Ik ben er toen weg gegaan, omdat er een regel werd ingesteld van 1 bijrijder per paard. En wij deden toevallig dat paard met zn 3..
Het is een fantastische locatie midden in het bos. Ik mocht er toen alleen niet in de avond komen na 20 uur en er is geen verlichting om in de avond te komen rijden. Ook kregen de paarden toen der tijd maar 1 keer per dag hooi en dat zou voor mijn huidige paard een no go zijn.
Voor bosruiters die nooit in de bak rijden ideaal, rustige omgeving midden aan de mooiste ruiter routes van Nederland. Verder super vriendelijke mensen. Kon het altijd super goed met ze vinden!
Wodamen schreef:Ik val even binnen hoor
Stal Evers is in Didam
Nevelhorst en nevelhorst bosje liggen erachter. Leuke omgeving om een rondje op pad te gaan, te paard of te voet ben je zo in het bosje of de binnenlanden in. Als je trailer hebt ben je ook zo in het Montferland
Nikass schreef:Voor de mensen die een plek zoeken waar hun paard veel en in kudde verband naar buiten kan vind ik j&p horses in Zelhem een aanrader.
Paarden staan hele jaar door hele dagen buiten. Snachts op stal. De stallen zijn erg open. Maakte op mij een prettige indruk. Vanaf stal kun je meteen leuk buiten rijden. Meerdere routes. Mijn indruk was dat er echt goed over het welzijn van de paarden wordt nagedacht.
De stal in Wijnbergen: redelijke stukken wei waar de paarden in groepjes van twee of drie op staan. Echter, daar staan ze het hele jaar, wat dus wil zeggen dat het gras nooit de kans krijgt om bij te komen. De weides waren begin van het weide seizoen dus al erg kaal. Eigenlijk een soort veredelde paddock. Er wordt wel hooi bijgevoerd buiten. Maar het weide beleid is in mijn ogen gewoon niet slim. Ze vertelden dat het in de winter ook erg modderig is.
Vriendelijke mensen, maar ik vroeg me wel af of ze in staat waren om met een wat pittiger paard te lopen. (Zij zetten buiten en binnen) Daarbij vond ik de stallen erg klein en donker.
Paarden staan buiten van 9 tot 18 ongeveer en in de winter voor het donker naar binnen.
Nikass schreef:Dat klinkt niet slecht k10012002!
Boemel onze paarden staan ter overbrugging bij familie en wij hebben inmiddels een plek voor ze gevonden in Duitsland.
K10012002 schreef:Bij ons op stal(manege de Holland) is ook nog plek. Beschikken over een goede binnen en buitenbak. Gezellig klein clubje en goede weidegang in groepsverband. In de zomer 24/7 weidegang met schuilmogelijkheid en in de winter ook een uitloopstal met weidegang(wel gaan ze bij heel slecht weer de stal in). Tevens hebben ze ook een eigen stal waar ze hun eigen plekje hebben. Misschien niet de netste meest opgeruimde stal maar zijn druk bezig met verbeteringen en opruimen. is zeker een gezellige stal. Stalling eigen paard mogelijk maar ook mogelijk om een paard te leasen.
Nikass schreef:In Velp is trouwens ook nog een kleine stal, maar ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik het niets vond: 24/7 buiten op redelijk formaat wei, met wat bomen en een heel klein schuilstalletje (waar naar mijn idee geen paard in durft)
Grote minpunt was dat de weide omheind was met prikkeldraad en dat er geen ruimte/gebouwtje is om spullen in kwijt te kunnen.
Je kunt wel ook een stal huren, maar die ligt dan zo ver van de wei af dat je denk ik een half uur lopen onderweg bent.
De eigenaresse ging met de trailer van stal (bij haar aan huis) naar de wei. Kostte dacht ik 200,- pm, zelf uitmesten.
Zelfde probleem als in Wijnbergen trouwens: een stuk grond dat jaarrond gebruikt wordt. Alleen lag dit wel gunstiger (hoger) waardoor het denk ik wel wat droger blijft.
MarjanB schreef:K10012002 schreef:Bij ons op stal(manege de Holland) is ook nog plek. Beschikken over een goede binnen en buitenbak. Gezellig klein clubje en goede weidegang in groepsverband. In de zomer 24/7 weidegang met schuilmogelijkheid en in de winter ook een uitloopstal met weidegang(wel gaan ze bij heel slecht weer de stal in). Tevens hebben ze ook een eigen stal waar ze hun eigen plekje hebben. Misschien niet de netste meest opgeruimde stal maar zijn druk bezig met verbeteringen en opruimen. is zeker een gezellige stal. Stalling eigen paard mogelijk maar ook mogelijk om een paard te leasen.
Ik heb daar juist kortgeleden een heel slecht verhaal over gehoord.. paarden die te weinig eten kregen, dier kwam ook heel mager bij ons op stal.