Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:11

Tja vriendelijk, wat heb je daar aan als je paard niet wordt gevoerd... ?

Naskapower ik dacht dat was besloten om het bij vijf paarden te houden vanwege te weinig gras?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:01

Nikass schreef:
Tja vriendelijk, wat heb je daar aan als je paard niet wordt gevoerd... ?

Naskapower ik dacht dat was besloten om het bij vijf paarden te houden vanwege te weinig gras?

Mijn connemara had het toen wel getrokken daar, maar mijn Gelders absoluut niet!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:04

Ik ben vandaag bij stal Evers wezen kijken.

Redelijk kleinschalig, nml 20 pensionstallen.
Verder grote zadelkasten,longeercircel (wordt overdekt), losgooibak, buitenbak, binnenbak, stapmolen.

Stallen lagen er goed bij. Schoon en ruim in t stro.

Ieder paard staat overdag apart in een vrij klein weitje, maar wel met voldoende gras.

In de winterperiode staat je paard 3 uur in een paddock.
Dat is dus vanaf Oktober/November tot Maart/April.

Ik zie mijn übersociale buitenpaard daar niet zo snel staan, maar het kan absoluut slechter.
En het is vanaf t Velperbroekcircuit maar zo'n 10 minuten rijden.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:10

Dat vind ik voor zo’n lange periode toch echt aan de korte kant. Mijn paarden zouden er in ieder geval niet gelukkiger van worden denk ik. Er is zoveel vraag naar stallen met meer buitengang het hele jaar door, dat moeten toch meer stallen inzien.

Britt1

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:12

O vind ik toch ook wel erg lange periode korte tijd op de paddock. In welke plaats ligt stal Evers dan? Geen buitenrijmogelijkheden denk ik?

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:28

Ik val even binnen hoor
Stal Evers is in Didam
Nevelhorst en nevelhorst bosje liggen erachter. Leuke omgeving om een rondje op pad te gaan, te paard of te voet ben je zo in het bosje of de binnenlanden in. Als je trailer hebt ben je ook zo in het Montferland

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:31

boemel schreef:

Verder grote zadelkasten,longeercircel (wordt overdekt), losgooibak, buitenbak, binnenbak, stapmolen.

Ieder paard staat overdag apart in een vrij klein weitje, maar wel met voldoende gras.

Ik zie mijn übersociale buitenpaard daar niet zo snel staan, maar het kan absoluut slechter.

In wijnbergen bij Doetinchem is ook nog een stalling. Staat ook op marktplaats. Weiland buitenbak ruime stallen goed hooi wasplaats. Weet niet of dat te ver weg is ?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:54

Wodamen schreef:
boemel schreef:

In wijnbergen bij Doetinchem is ook nog een stalling. Staat ook op marktplaats. Weiland buitenbak ruime stallen goed hooi wasplaats. Weet niet of dat te ver weg is ?

Ik weet waar het is. En ik vind dat ze voor zo'n kleine stal opvallend vaak een stal vrij hebben. Hoeft niks te zeggen, maar toch. De advertentie ziet er netjes uit.

Ik heb al 2 stallen gehuurd. Beide op volpensionbasis. En heb maar 1 paard, dus bedankt voor de tip, maar heb geen nood aan een stal :) .
Wel aan een 2e paard, ben hard op zoek :D

De reden dat ik bij Evers ben gaan kijken, is omdat het veel dichterbij huis is.
Maar ivm het beperkt buiten komen in de winter en alleen in een wei moeten staan, blijf ik helaas kilometer maken naar de stal waar ze wel veel buiten staan. :o

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:58

Nessie schreef:
Dat vind ik voor zo’n lange periode toch echt aan de korte kant. Mijn paarden zouden er in ieder geval niet gelukkiger van worden denk ik. Er is zoveel vraag naar stallen met meer buitengang het hele jaar door, dat moeten toch meer stallen inzien.

In deze is t volgens mij meer door gebrek aan land. Dus zuinig zijn op wat je hebt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:10

Hoor net dat de drielse vrijheid stopt alle klanten moeten per 1 sept weg zijn. Kennis van me met leuke ruin zoekt zsm een nieuwe plek. Mocht iemand wat weten hoor ik het graag! Graag met voldoende weidegang en goede bak.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:14

Weer een stal die stopt met pension, er blijven er steeds minder over.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:17

Jeetje wat veel stallen die stoppen. En er is al zo weinig plek overal. Bij ons in Lunteren is er plek. Moet je wel wat verder rijden, vanuit Arnhem

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:37

Gizeppie schreef:
Naskapower schreef:
Bij mijn pony op stal is er ook nog steeds een plekje. Kudde van 5, waar een 6e bij kan. We zoeken een sociale pony met leuke baas :)

Paarden staan in de winter op de paddock met schuilstal, zomers op de wei. Rijden doen we op de paddock. Stal ligt aan het ruiterpad.

Deze plek ken ik idd ook. Ik heb daar jaren lang een paard voor iemand gereden. Ik ben er toen weg gegaan, omdat er een regel werd ingesteld van 1 bijrijder per paard. En wij deden toevallig dat paard met zn 3..

Het is een fantastische locatie midden in het bos. Ik mocht er toen alleen niet in de avond komen na 20 uur en er is geen verlichting om in de avond te komen rijden. Ook kregen de paarden toen der tijd maar 1 keer per dag hooi en dat zou voor mijn huidige paard een no go zijn.

Voor bosruiters die nooit in de bak rijden ideaal, rustige omgeving midden aan de mooiste ruiter routes van Nederland. Verder super vriendelijke mensen. Kon het altijd super goed met ze vinden!

Ik sta er zelf al sinds 2016, ik weet niet wat er gebeurd is voor mijn tijd en waarom er bepaalde beslissingen genomen zijn.

Op het moment zijn er inderdaad wel eens meerdere bijrijders per paard. Hooi wordt nog steeds 1x daags gegeven, maar wel in slowfeefer bakken waar ze er tot de volgende voerbeurt mee kunnen doen. We hebben een schijnwerper waarmee je kunt rijden in het donker, perfect is het niet maar ik red me er mee.

Kudde is iig sinds 2016 altijd 6 paarden geweest, wat er daarvoor bedacht is weet ik niet.

Ik heb altijd gewoon 's avonds mogen komen en ook 's ochtends vroeg is nooit een probleem geweest.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:43

Wodamen schreef:
Ik val even binnen hoor
Stal Evers is in Didam
Nevelhorst en nevelhorst bosje liggen erachter. Leuke omgeving om een rondje op pad te gaan, te paard of te voet ben je zo in het bosje of de binnenlanden in. Als je trailer hebt ben je ook zo in het Montferland

Er zijn geen ruiterpaden daar, ik vind niet dat je er veel kan te paard.
Met de trailer naar Montferland wel uiteraard.
Ik vind drie uur per dag in een paddock (waarschijnlijk zonder eten?) gedurende meer dan de helft van het jaar echt heel erg weinig. Het betekent imo ook dat je dan elke dag móet komen om nog van alles met je paard te ondernemen om ervoor te zorgen dat hij voldoende buiten komt.
Zou voor mij geen optie zijn.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 13-06-20 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:54

Voor de mensen die een plek zoeken waar hun paard veel en in kudde verband naar buiten kan vind ik j&p horses in Zelhem een aanrader.
Paarden staan hele jaar door hele dagen buiten. Snachts op stal. De stallen zijn erg open. Maakte op mij een prettige indruk. Vanaf stal kun je meteen leuk buiten rijden. Meerdere routes. Mijn indruk was dat er echt goed over het welzijn van de paarden wordt nagedacht.

De stal in Wijnbergen: redelijke stukken wei waar de paarden in groepjes van twee of drie op staan. Echter, daar staan ze het hele jaar, wat dus wil zeggen dat het gras nooit de kans krijgt om bij te komen. De weides waren begin van het weide seizoen dus al erg kaal. Eigenlijk een soort veredelde paddock. Er wordt wel hooi bijgevoerd buiten. Maar het weide beleid is in mijn ogen gewoon niet slim. Ze vertelden dat het in de winter ook erg modderig is.
Vriendelijke mensen, maar ik vroeg me wel af of ze in staat waren om met een wat pittiger paard te lopen. (Zij zetten buiten en binnen) Daarbij vond ik de stallen erg klein en donker.
Paarden staan buiten van 9 tot 18 ongeveer en in de winter voor het donker naar binnen.

En over de stal in Warnsborn: de hooiruiven vond ik gevaarlijk en te klein om met meerdere paarden bij te staan. Ze moeten dan echt tegen elkaar aan staan om te kunnen eten. Niet alle paarden trekken dat goed (die van mij zeer zeker niet)
Daarbij geven ze op de wei strook begrazing (klein strookje) waar de paarden de hele dag mee moeten doen (toen ik er was zat er geen hooi in de ruiven). Als er vervolgens ruzie ontstaat moet er een paard weg...
De schuilstal was beperkt beschikbaar en in de schuilstal waren ook de zadelkasten. Dat vond ik nou niet echt handig.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 13-06-20 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:57

Nikass schreef:
Voor de mensen die een plek zoeken waar hun paard veel en in kudde verband naar buiten kan vind ik j&p horses in Zelhem een aanrader.
Paarden staan hele jaar door hele dagen buiten. Snachts op stal. De stallen zijn erg open. Maakte op mij een prettige indruk. Vanaf stal kun je meteen leuk buiten rijden. Meerdere routes. Mijn indruk was dat er echt goed over het welzijn van de paarden wordt nagedacht.

De stal in Wijnbergen: redelijke stukken wei waar de paarden in groepjes van twee of drie op staan. Echter, daar staan ze het hele jaar, wat dus wil zeggen dat het gras nooit de kans krijgt om bij te komen. De weides waren begin van het weide seizoen dus al erg kaal. Eigenlijk een soort veredelde paddock. Er wordt wel hooi bijgevoerd buiten. Maar het weide beleid is in mijn ogen gewoon niet slim. Ze vertelden dat het in de winter ook erg modderig is.
Vriendelijke mensen, maar ik vroeg me wel af of ze in staat waren om met een wat pittiger paard te lopen. (Zij zetten buiten en binnen) Daarbij vond ik de stallen erg klein en donker.
Paarden staan buiten van 9 tot 18 ongeveer en in de winter voor het donker naar binnen.

Waar Sta je zelf dan met je paard?

J&P heb ik inderdaad goede dingen over gehoord

Woofer01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:00

Bij ons op stal(manege de Holland) is ook nog plek. Beschikken over een goede binnen en buitenbak. Gezellig klein clubje en goede weidegang in groepsverband. In de zomer 24/7 weidegang met schuilmogelijkheid en in de winter ook een uitloopstal met weidegang(wel gaan ze bij heel slecht weer de stal in). Tevens hebben ze ook een eigen stal waar ze hun eigen plekje hebben. Misschien niet de netste meest opgeruimde stal maar zijn druk bezig met verbeteringen en opruimen. is zeker een gezellige stal. Stalling eigen paard mogelijk maar ook mogelijk om een paard te leasen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:05

Dat klinkt niet slecht k10012002!

Boemel onze paarden staan ter overbrugging bij familie en wij hebben inmiddels een plek voor ze gevonden in Duitsland.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 13-06-20 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:13

In Velp is trouwens ook nog een kleine stal, maar ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik het niets vond: 24/7 buiten op redelijk formaat wei, met wat bomen en een heel klein schuilstalletje (waar naar mijn idee geen paard in durft)
Grote minpunt was dat de weide omheind was met prikkeldraad en dat er geen ruimte/gebouwtje is om spullen in kwijt te kunnen.
Je kunt wel ook een stal huren, maar die ligt dan zo ver van de wei af dat je denk ik een half uur lopen onderweg bent.
De eigenaresse ging met de trailer van stal (bij haar aan huis) naar de wei. Kostte dacht ik 200,- pm, zelf uitmesten.
Zelfde probleem als in Wijnbergen trouwens: een stuk grond dat jaarrond gebruikt wordt. Alleen lag dit wel gunstiger (hoger) waardoor het denk ik wel wat droger blijft.

Woofer01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:19

Nikass schreef:
Dat klinkt niet slecht k10012002!

Boemel onze paarden staan ter overbrugging bij familie en wij hebben inmiddels een plek voor ze gevonden in Duitsland.

Langs komen om te kijken kan altijd nog als u interesse heeft. Sinds dat de manege gestopt is en het een pension/lease stal is geworden zit er zeker veel vooruitgang in. +het is 1 straat verder dan de drielse vrijheid.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:21

k10012002 Je kunt er niet buiten rijden denk ik?
Website ziet er verder goed uit ook. Is het volpension? Hoeveel kost het?

Wij hebben al een plek, maar moeten natuurlijk ook nog afwachten of dat bevalt. Dus vandaar wel mijn vragen. Op dit moment nog geen noodzaak om te komen kijken, maar bedankt voor het aanbod!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:31

K10012002 schreef:
Bij ons op stal(manege de Holland) is ook nog plek. Beschikken over een goede binnen en buitenbak. Gezellig klein clubje en goede weidegang in groepsverband. In de zomer 24/7 weidegang met schuilmogelijkheid en in de winter ook een uitloopstal met weidegang(wel gaan ze bij heel slecht weer de stal in). Tevens hebben ze ook een eigen stal waar ze hun eigen plekje hebben. Misschien niet de netste meest opgeruimde stal maar zijn druk bezig met verbeteringen en opruimen. is zeker een gezellige stal. Stalling eigen paard mogelijk maar ook mogelijk om een paard te leasen.

Ik heb daar juist kortgeleden een heel slecht verhaal over gehoord.. paarden die te weinig eten kregen, dier kwam ook heel mager bij ons op stal.

Woofer01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:32

Nikass buitenrijmogelijkheden zijn er inderdaad niet heel veel. Wel zit er tussen Elst en schuytgraaf park Lingezegen waar ik ook over heb gehoord dat dat leuk is om daar te rijden en kun je makkelijk onder aan de dijk rijden eventueel. Ja. De paarden krijgen(wanneer ze op stal staan) sochtends biks en hooi en savonds nog een keer hooi. Echter als je bij wilt voeren moet je dat wel zelf doen maar daar zou je eventueel ook een stalgenootje voor kunnen vragen om daarbij te helpen op de momenten dat ze er zijn. Ook word de stal elke dag opgestrooid. Alleen uitmesten moet 1x in de week zelf gebeuren maar dit kan je ook laten doen voor een kleine meerprijs. Binnen en buiten zetten word zolang je paard gewoon met de rest van de kudde mee gaat ook gedaan. De prijs zou ik uit mijn hoofd niet weten dus dat zou ik dan moeten navragen. Maar dit zit volgensmij rond de 325(durf ik niet met zekerheid te zeggen)
Laatst bijgewerkt door Woofer01 op 13-06-20 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:34

Nikass schreef:
In Velp is trouwens ook nog een kleine stal, maar ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik het niets vond: 24/7 buiten op redelijk formaat wei, met wat bomen en een heel klein schuilstalletje (waar naar mijn idee geen paard in durft)
Grote minpunt was dat de weide omheind was met prikkeldraad en dat er geen ruimte/gebouwtje is om spullen in kwijt te kunnen.
Je kunt wel ook een stal huren, maar die ligt dan zo ver van de wei af dat je denk ik een half uur lopen onderweg bent.
De eigenaresse ging met de trailer van stal (bij haar aan huis) naar de wei. Kostte dacht ik 200,- pm, zelf uitmesten.
Zelfde probleem als in Wijnbergen trouwens: een stuk grond dat jaarrond gebruikt wordt. Alleen lag dit wel gunstiger (hoger) waardoor het denk ik wel wat droger blijft.

Een stal in Velp ja? Waar zit dat dan ergens? Ik zoek in Velp/Rheden een verzorgpaard, maar heb het gevoel dat er niks in de buurt zit.

Woofer01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:36

MarjanB schreef:
K10012002 schreef:

Ik heb daar juist kortgeleden een heel slecht verhaal over gehoord.. paarden die te weinig eten kregen, dier kwam ook heel mager bij ons op stal.

Zou ik mogen vragen welk paard dat was? Aangezien er bij ons in lange tijd geen paarden meer weg zijn gegaan. Wij hebben nu 2 iet wat magere paarden staan maar die worden dagelijks bijgevoerd maar hun bouw zit niet mee en ze zijn op leeftijd dus die komen niet echt aan. En de rest van de kudde staan met een gezond rond buikje in de wei.