Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Calente schreef:Hoi hoi allemaal![]()
Het is al een tijdje stil in dit topic, maar hopelijk lezen er nog wat mensen mee.
Mijn eisen voor een pensionstal zijn veranderd, en het is een compleet nieuwe wereld voor mij, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn paard gaat voor minimaal een jaar op rust ivm blessure. Dit betekent dat de eisen voor een goede bodem, longeerkraal, enz. wegvallen.
Mijn lijst is nu:
- Hele jaar naar buiten, liefst wel nachten op stal, als ze 's winters niet op het land kunnen dan een ruime paddock met andere paarden
- Schuilmogelijkheden in de zin van een uitloopstal oid
- Onbeperkt ruwvoer
- Groepshuisvesting
- (Supplementen) voeren
- Een rusthuis, of iets in die richting, zou perfect zijn
- Ik zou mijn paard het liefst een beetje in de buurt houden, dus iets van max. een half uur rijden vanaf Uithoorn
- Qua prijs hangt het af van wat ze bieden, maar ik wil graag onder de 300 euro per maand blijven.
Oeps, het is nog best wel een lange lijst geworden![]()
Als dressuurprikker ken ik alleen de echte dressuurstallen, dus het is een nieuwe wereld voor mij.
Hopelijk weten jullie nog stalletjes!
Eapy schreef:Een tip voor mensen die aan de zuidkant van Amsterdam een plekje zoeken:
Stal Jansen in Amstelveen Zuid. Hele ruime boxen, lief personeel, het geheel wordt erg serieus genomen en goed gerunt. Buitenbak. Buiten rijden in de polder. Goed kuil van eigen land. In de zomer weidegang in aparte (grote) weitjes met niet meer dan 2 paarden per weitje (lees: veel rust) van 09.30 - 16.30, swinters dagdelen op zandpaddocks (met betonplaten eronder, dus je zakt niet weg in de modder). Optie tot vol- en halfpension. Overal valt over te praten. Veel ervaring met revaliderende paarden. Voor meer info mag je me graag pb'en!
KellyR schreef:Eapy schreef:Een tip voor mensen die aan de zuidkant van Amsterdam een plekje zoeken:
Stal Jansen in Amstelveen Zuid. Hele ruime boxen, lief personeel, het geheel wordt erg serieus genomen en goed gerunt. Buitenbak. Buiten rijden in de polder. Goed kuil van eigen land. In de zomer weidegang in aparte (grote) weitjes met niet meer dan 2 paarden per weitje (lees: veel rust) van 09.30 - 16.30, swinters dagdelen op zandpaddocks (met betonplaten eronder, dus je zakt niet weg in de modder). Optie tot vol- en halfpension. Overal valt over te praten. Veel ervaring met revaliderende paarden. Voor meer info mag je me graag pb'en!
Sorry maar, kuil is koeienvoer
En met max 2 paarden op de wei? Dus er staan er waarschijnlijk meerdere alleen. Waar is dan het sociale kuddegedrag ?
Zelf vind ik in de zomer 7 uurtjes buiten nog niet heel veel maar goed
Wel fijn dat er een stal vrij midden in Amsterdam is waar de paarden wel veel daglicht zien!
Calente schreef:Hoi hoi allemaal![]()
Het is al een tijdje stil in dit topic, maar hopelijk lezen er nog wat mensen mee.
Mijn eisen voor een pensionstal zijn veranderd, en het is een compleet nieuwe wereld voor mij, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn paard gaat voor minimaal een jaar op rust ivm blessure. Dit betekent dat de eisen voor een goede bodem, longeerkraal, enz. wegvallen.
Mijn lijst is nu:
- Hele jaar naar buiten, liefst wel nachten op stal, als ze 's winters niet op het land kunnen dan een ruime paddock met andere paarden
- Onbeperkt ruwvoer
- Groepshuisvesting
- (Supplementen) voeren
- Ik zou mijn paard het liefst een beetje in de buurt houden, dus iets van max. een half uur rijden vanaf Uithoorn
- Qua prijs hangt het af van wat ze bieden, maar ik wil graag onder de 300 euro per maand blijven.
Als dressuurprikker ken ik alleen de echte dressuurstallen, dus het is een nieuwe wereld voor mij.
SteffiiY schreef:Calente schreef:Hoi hoi allemaal![]()
Mijn lijst is nu:
- Onbeperkt ruwvoer
- Groepshuisvesting
- (Supplementen) voeren
Ik weet ook misschien nog wel een goede stal voor je. Je moet dan wel nog een deel zelf doen weet niet of dat erg is? Stal is in de kwakel
Nikass schreef:joannetaris schreef:Ik weet niet of deze al genoemd is maar in Mijdrecht is een goede pensionstal/manege genaamd Lucky Stable, 2 buitenbakken, 1 binnenbak, 2 longeerkralen, paddocks, en veel weide. Sta er zelf niet maar woon er vlakbij.
http://www.luckystable.nl/
Maar daar komen ze in de winter niet buiten?
Nielojram je was me voor![]()
Ook leuk trouwens dat de paarden in de zomer 24/7 buiten staan en dat de service van de stal is dat ze je paard buiten zetten![]()
Dat is dan maar 1 x lijkt me, en bij Lucky Stables laten ze de (100 dacht ik) paarden los naar de wei rennen.
danoesje schreef:nou hier staat alles op losse schroeven..mijn relatie is sinds een paar dagen over, ik logeer bij mijn tante en ben hard op zoek naar woonruimte. Moet dus mijn eisen qua stalling flink bijdraaien want kan niet blijven staan waar ik nu sta en moet nu gaan voor een stal met ruim ruwvoer, voldoende buiten in de winter en zomer en een goede bak....en dan dus zo goedkoop mogelijk :S
danoesje schreef:nou hier staat alles op losse schroeven..mijn relatie is sinds een paar dagen over, ik logeer bij mijn tante en ben hard op zoek naar woonruimte. Moet dus mijn eisen qua stalling flink bijdraaien want kan niet blijven staan waar ik nu sta en moet nu gaan voor een stal met ruim ruwvoer, voldoende buiten in de winter en zomer en een goede bak....en dan dus zo goedkoop mogelijk :S
danoesje schreef:stom is dat he, is ineens de hele situatie anders, kom je erachter dat je verder niet zo goed hebt gelezen, alleen dat wat toen van toepassing was.
Momenteel heb ik nog geen idee waar ik straks woon, maar mijn werk zit in Noord dus daar in de buurt zoeken is altijd oke. Sta nu idd bij taams, rene zou een optie kunnen zijn maar geloof dat de bak wel vrij zwaar was?