Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nouklime

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:56

Ik weet de perfecte stal hiervoor haha maar die is in brabant! Klavertje4!

Mijn paard heeft ook een jaar op rust gestaan ivm blessure ik heb een stal gevonden in Leimuiden. tevens zit er aan dezelfde weg nog een stal waar ze zomers 2/7 buiten staan en in de winter in paddocks je zou even via marktplaats moeten zoeken...

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:45

nouklime, hoe heet die stal in Leimuiden? Ik ben niet zo bekent daar :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:45

Stal Bleijkmeer in holysloot ( Amsterdam , Landelijke Noord ) .
zomer 24/7
Winter 40 bij 100 paddock met schuilstal en snachts op stal.
Ook is er een groepje dat altijd 24/7 buiten staat ( met schuilstal )

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 19:23

Calente schreef:
Hoi hoi allemaal :wave:

Het is al een tijdje stil in dit topic, maar hopelijk lezen er nog wat mensen mee.
Mijn eisen voor een pensionstal zijn veranderd, en het is een compleet nieuwe wereld voor mij, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn paard gaat voor minimaal een jaar op rust ivm blessure. Dit betekent dat de eisen voor een goede bodem, longeerkraal, enz. wegvallen.

:list: Mijn lijst is nu:
- Hele jaar naar buiten, liefst wel nachten op stal, als ze 's winters niet op het land kunnen dan een ruime paddock met andere paarden
- Schuilmogelijkheden in de zin van een uitloopstal oid
- Onbeperkt ruwvoer
- Groepshuisvesting
- (Supplementen) voeren
- Een rusthuis, of iets in die richting, zou perfect zijn
- Ik zou mijn paard het liefst een beetje in de buurt houden, dus iets van max. een half uur rijden vanaf Uithoorn
- Qua prijs hangt het af van wat ze bieden, maar ik wil graag onder de 300 euro per maand blijven.

Oeps, het is nog best wel een lange lijst geworden :Y)

Als dressuurprikker ken ik alleen de echte dressuurstallen, dus het is een nieuwe wereld voor mij.

Hopelijk weten jullie nog stalletjes!

In Loenen aan de Vecht zit een fijne kleinschalige stal. Elke dag naar buiten. Zomers weide, winter paddock. Maatwerk qua zorg mogelijk. Fijne betrokken kundige mensen. Meer info per pb

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:44

Een tip voor mensen die aan de zuidkant van Amsterdam een plekje zoeken:

Stal Jansen in Amstelveen Zuid. Hele ruime boxen, lief personeel, het geheel wordt erg serieus genomen en goed gerunt. Buitenbak. Buiten rijden in de polder. Goed kuil van eigen land. In de zomer weidegang in aparte (grote) weitjes met niet meer dan 2 paarden per weitje (lees: veel rust) van 09.30 - 16.30, swinters dagdelen op zandpaddocks (met betonplaten eronder, dus je zakt niet weg in de modder). Optie tot vol- en halfpension. Overal valt over te praten. Veel ervaring met revaliderende paarden. Voor meer info mag je me graag pb'en!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:25

Eapy schreef:

Stal Jansen in Amstelveen Zuid. Hele ruime boxen, lief personeel, het geheel wordt erg serieus genomen en goed gerunt. Buitenbak. Buiten rijden in de polder. Goed kuil van eigen land. In de zomer weidegang in aparte (grote) weitjes met niet meer dan 2 paarden per weitje (lees: veel rust) van 09.30 - 16.30, swinters dagdelen op zandpaddocks (met betonplaten eronder, dus je zakt niet weg in de modder). Optie tot vol- en halfpension. Overal valt over te praten. Veel ervaring met revaliderende paarden. Voor meer info mag je me graag pb'en!

Sorry maar, kuil is koeienvoer }:0
En met max 2 paarden op de wei? Dus er staan er waarschijnlijk meerdere alleen. Waar is dan het sociale kuddegedrag ?
Zelf vind ik in de zomer 7 uurtjes buiten nog niet heel veel maar goed :o
Wel fijn dat er een stal vrij midden in Amsterdam is waar de paarden wel veel daglicht zien!

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:46

KellyR schreef:
Eapy schreef:

Sorry maar, kuil is koeienvoer }:0
En met max 2 paarden op de wei? Dus er staan er waarschijnlijk meerdere alleen. Waar is dan het sociale kuddegedrag ?
Zelf vind ik in de zomer 7 uurtjes buiten nog niet heel veel maar goed :o
Wel fijn dat er een stal vrij midden in Amsterdam is waar de paarden wel veel daglicht zien!

Tja, als je een pony hebt die geen hooi mag is kuil toch een fijne oplossing. De paarden staan in grote weitjes naast elkaar, wat ik persoonlijk erg fijn vind. Wilde alleen een tip geven, als je je paard 24/7 buiten wilt is het uiteraard niet geschikt... toch een ontzettend fijn plekje.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:03

Calente schreef:

Het is al een tijdje stil in dit topic, maar hopelijk lezen er nog wat mensen mee.
Mijn eisen voor een pensionstal zijn veranderd, en het is een compleet nieuwe wereld voor mij, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn paard gaat voor minimaal een jaar op rust ivm blessure. Dit betekent dat de eisen voor een goede bodem, longeerkraal, enz. wegvallen.

- Hele jaar naar buiten, liefst wel nachten op stal, als ze 's winters niet op het land kunnen dan een ruime paddock met andere paarden
- Onbeperkt ruwvoer
- Groepshuisvesting
- (Supplementen) voeren
- Ik zou mijn paard het liefst een beetje in de buurt houden, dus iets van max. een half uur rijden vanaf Uithoorn
- Qua prijs hangt het af van wat ze bieden, maar ik wil graag onder de 300 euro per maand blijven.

Als dressuurprikker ken ik alleen de echte dressuurstallen, dus het is een nieuwe wereld voor mij.

Ik weet ook misschien nog wel een goede stal voor je. Je moet dan wel nog een deel zelf doen weet niet of dat erg is? Stal is in de kwakel :)

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:06

SteffiiY schreef:
Calente schreef:

- Onbeperkt ruwvoer
- Groepshuisvesting
- (Supplementen) voeren

Ik weet ook misschien nog wel een goede stal voor je. Je moet dan wel nog een deel zelf doen weet niet of dat erg is? Stal is in de kwakel :)

Bedoel je die boer langs de Amstel?
Ik twijfel daarin nog wat ik wil, als het echt in de buurt is kan ik wel iedere dag gaan om voer en hooi klaar te zetten, maar ik weet niet of ik ook tijd heb om te mesten enzo.

Ik ga van de week bij een rusthuis in Nieuw-Vennep kijken, dat is redelijk in de buurt :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:55

Nikass schreef:
joannetaris schreef:
Ik weet niet of deze al genoemd is maar in Mijdrecht is een goede pensionstal/manege genaamd Lucky Stable, 2 buitenbakken, 1 binnenbak, 2 longeerkralen, paddocks, en veel weide. Sta er zelf niet maar woon er vlakbij.
http://www.luckystable.nl/

Maar daar komen ze in de winter niet buiten?

Nielojram je was me voor :D

Ook leuk trouwens dat de paarden in de zomer 24/7 buiten staan en dat de service van de stal is dat ze je paard buiten zetten :)
Dat is dan maar 1 x lijkt me, en bij Lucky Stables laten ze de (100 dacht ik) paarden los naar de wei rennen.

Nee hoor, hele zomer word je paard buitengezet :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:52

nou hier staat alles op losse schroeven..mijn relatie is sinds een paar dagen over, ik logeer bij mijn tante en ben hard op zoek naar woonruimte. Moet dus mijn eisen qua stalling flink bijdraaien want kan niet blijven staan waar ik nu sta en moet nu gaan voor een stal met ruim ruwvoer, voldoende buiten in de winter en zomer en een goede bak....en dan dus zo goedkoop mogelijk :S

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:09

Danoesje, dat is balen zeg. Maar hierboven ergens stonden allemaal van die kleine stalletjes rondom Purmerend opgenoemd, misschien daar nog even doorheen lopen? Woon je nog wel ongeveer in dezelfde buurt?

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:17

danoesje schreef:
nou hier staat alles op losse schroeven..mijn relatie is sinds een paar dagen over, ik logeer bij mijn tante en ben hard op zoek naar woonruimte. Moet dus mijn eisen qua stalling flink bijdraaien want kan niet blijven staan waar ik nu sta en moet nu gaan voor een stal met ruim ruwvoer, voldoende buiten in de winter en zomer en een goede bak....en dan dus zo goedkoop mogelijk :S

Ik weet niet precies welke regio je zoekt, maar misschien is dit wat: http://www.amstelhoeverecreatie.nl/inde ... 10&page=26

Steffiiy noemde deze stal ook een paar berichten terug

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:21

Wat een vervelend nieuws Danoesje! Ik zal met je meedenken. Misschien een van de stallen op het dijkje bij Nakita's?

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:27

danoesje schreef:

Kon je foto's niet goed plaatsen maar zie dat je in de buurt van het Twiske staat. Taams?
Kan je niet kijken bij Rene Taams ipv Piet Taams, ik verhuis daar volgende week heen.
Volgend mij waren er 2 weg gegaan en ik neem de plek van 1 in.
125 zomer 200/225 in de winter (225 is onbeperkt rivier gehele dag buiten)

Boven in het topic heb ik nog een lijstje gemaakt. Met wellicht nog wat aanvullingen. Je mag me een pb sturen als je wil.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:36

stom is dat he, is ineens de hele situatie anders, kom je erachter dat je verder niet zo goed hebt gelezen, alleen dat wat toen van toepassing was.
Momenteel heb ik nog geen idee waar ik straks woon, maar mijn werk zit in Noord dus daar in de buurt zoeken is altijd oke. Sta nu idd bij taams, rene zou een optie kunnen zijn maar geloof dat de bak wel vrij zwaar was?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:37

Bij Zunderdorp heb je nog zo'n stalletje, ik kan even niet op de naam komen. Heb je veel aan he?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:42

ons verlangen? heb ik gestaan maar is bijna altijd vol...

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:46

danoesje schreef:
stom is dat he, is ineens de hele situatie anders, kom je erachter dat je verder niet zo goed hebt gelezen, alleen dat wat toen van toepassing was.
Momenteel heb ik nog geen idee waar ik straks woon, maar mijn werk zit in Noord dus daar in de buurt zoeken is altijd oke. Sta nu idd bij taams, rene zou een optie kunnen zijn maar geloof dat de bak wel vrij zwaar was?

Durf ik nog niet te zeggen. Hij heeft wel een mooi sproeisysteem dus lijkt me dat het mee moet vallen?

Vanuit noord kan je ook vrij vlot in Landsmeer zijn. Daar heb je stal Kok, zelfde prijzen als Rene als ik het goed zeg of zelfs nog een stukje minder.

Verder zitten er op de haal en op de weg van landsmeer nog genoeg kleine stalletjes.
Je hebt ook nog stal 't heulke. Hele fijne prijs maar weet niet of ze plek heeft.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:53

danoesje schreef:
ons verlangen? heb ik gestaan maar is bijna altijd vol...

Dat zou kunnen inderdaad. Bij Kadoelen had je ook nog wat van die stalletjes, zijn die er nog?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:34

danoesje schreef:

Wat ontzettend balen voor je zeg, sterkte!
Ben aan de noordkant van Amsterdam niet zo bekend, dus kan je niet helpen helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:28

Bleijkmeer. Voldoet aan al je wensen. 260 per maand volgens mij. Vlak bij holysloot

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:21

Sterkte Danoesje, wat een nare situatie :(

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:54

danoesje schreef:

wij hebben momenteel ineens onverwachts een box vrij....
170,- incl hooi excl stro (koop je per grote baal)
buiten van 09.00-17.00 met onbeperkt ruwvoer
zomers dag en nacht buiten, overdag op het land en nacht in de paddock
ja goede bak.... das een beetje weersafhankelijk ;) Wel het bos om de hoek
in Purmerend is het, ong 15 min van amsterdam noord) af

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:55

sorry dat ik niet meer heb gereageerd, heb echt een paar chaotische weken achter de rug. Besloten paard nog even te laten staan tot 1 sept waar ie staat ookal is het te duur, zodat niet Alles verandert...Ik ga eens even kijken naar jullie tips, dank je wel!