Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IKbenEllen schreef:En niet al te goedgelovig je eigen (kapotte) paard wegdoen. Neem je verantwoording daarover.
Babootje schreef:En zo gaat t vaak. Doe jij een paard (denk jij) een goed leven (met aangepaste prijs) en vervolgens staat ie bij een handelaar. Dit zal altijd zo blijven, zo lang er gewetenloze mensen bestaan.
Het enige dat eraan te doen is, is voorkomen dat je zelf het slachtoffer wordt van zo'n miskoop.
IKbenEllen schreef:En niet al te goedgelovig je eigen (kapotte) paard wegdoen. Neem je verantwoording daarover.
MarjanB schreef:Paarden gaan via de achterdeur weer weg of naar een andere handelaar of naar een particulier.
Moet zeggen dat ik nu een handelaar heb gevonden die wel betrouwbaar is en ook echt zegt wat ze doen. Ze geven zelf ook aan dat je beter bij een handelaar kan kopen omdat je als consument dan meer rechten hebt dan kopen bij een particulier.
patje906 schreef:Wij hebben gisteren een paard gekocht bij jvdh. We zijn vriendelijk geholpen, met veel geduld en er werd goed gekeken naar de beste optie voor een paard voor mijn vriendin. Ik heb het idee dat over iedere handelsstal wel negatieve ervaringen de ronde gaan maar onze ervaring met jvdh is tot op heden zeer positief. Waarschijnlijk krijgen wij woensdag ons paard!
FennavanDam schreef:Ik denk dat het puur om geluk gaat.
Babootje schreef:FennavanDam schreef:Ik denk dat het puur om geluk gaat.
Dan moet je wel heel veel geluk hebben, want er staat niet veel dat echt niks heeft. Daarom heel goed laten keuren door eigen veearts. Probleem is dat een keuring vaak ook nog een hoop geld kost en dat je die zelf moet betalen. Daarom gaan er dus veel voor het garantieverhaal.
MarjanB schreef:Je kan beter bij een goede handelaar een paard kopen, dan heb je tenminste nog iets van rechten na de koop. Bij een particulier heb je dit helemaal niet. Moet je alleen wel bij een handelaar iets kopen die zich aan de wet houd
Babootje schreef:Overigens kan het jaren duren eer een paard kreupel wordt op een gebrek. Dan denk je een goed paard gekocht te hebben, maar blijkt ie met 8 of 9 HKO te krijgen of spat oid. Fijn als je je paard dan net in het Z hebt.
Dat soort risico's kun je met een keuring uitsluiten. Je wil niet weten hoeveel paarden met dit soort risico's bij de "snelle" handel staan.
Om maar niet te spreken over de ingeruilde paarden van particulieren die daar ook niet voor niets staan.
De kans dat je een paard keurt en wordt afgekeurd is vrij groot. Heb je 3 paarden gekeurd en ze worden afgekeurd ben je al gauw 1500 euro kwijt. En dan heb je nog niks.
Daarom wil ik ze graag vooraf gekeurd en al aangeboden krijgen.
JuliaKamm schreef:Hallo,
heeft iemand hier ervaring met het inruilen van je paard bij Jansen van den Hout, kon het niet zo gauw vinden in dit topic, wij zitten er aan te denken om ons paard in te ruilen,
groetjes