BM-stables. (Tegenwoordig stal doorstap)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tin

Re: BM-stables. (Tegenwoordig stal doorstap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:21

@ TS Als je wilt gaan kijken op deze stal dan moet je dat gewoon doen.
Ook ik heb een vervelende ervaring,dit is al wel een flinke tijd geleden.
Ik heb het idee dat Stal doorstap misschien wel wat dingen bij geleerd heeft in de afgelopen jaren.
De website ziet er stukken beter uit, ze hebben naar wat ik lees een nieuwe locatie en een nieuwe naam.
Niet alles loopt altijd vlekkenloos op een handelsstal, en ik denk bij particulier ook niet.
Ga gewoon kijken, neem iemand mee die met jou mee kan kijken wat belangrijk is.
Til een voetje op, kijk in z'n mond, ogen, neus, oren etc.
Ga op je gevoel af en stel ook vragen.
Misschien vindt je wel een hardstikke leuk paardje.

orrieborrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:55

Ik heb daar ook een paard gekocht. Alles is eerlijk verteld en wij hebben hem laten keuren door onze eigen dierenarts.
Het paard is nooit ziek geweest en heeft nooit wat gemankeerd.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:55

Ik heb goede ervaringen met BM.

@ Boemel:
Volbloed paard waarover je vertelde ken ik.
Er was duidelijk bij verteld dat hij moeilijk was op de trailer.
Toen ze paard kwamen brengen deden nieuwe eigenaren de deuren van trailer al open terwijl het paard nog vast stond!!!
Daardoor heeft hij zijn hoofd gestoten. Ach gut

Verder wil graag tegen iedereen zeggen die nog er nog nooit is geweest.
Bel gerust keer voor afspraak en ga er kijken.
En oordeel pas als je zelf hebt meegemaakt.
Ze bijten niet Knipoog

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:56

heb een tijdje om bm stables gewerkt
Melanie is een aparte vrouw, maar ze is wel heel goed voor haar paarden
ik heb net heel dit topic gelezen ofzo, maar ik kan echt niet geloven die verhalen die ik allemaal gehoord heb
naja misschien was het vroeger zo, maar ik ben er zeker van dat het nu écht niet meer zo is.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:58

Ik ben er zo'n anderhalf jaar terug wezen kijken.
Wat ik erg jammer vond was dat ze niet echt wist wie ze voor zich had (we hadden veel mail/bel contact gehad).
Had 2 leuke paardjes gezien, maar nog aan het twijfelen.
Wilden als we eenmaal gekozen hadden het paard laten keuren, maar hier werd erg vaag over gedaan en ze draaide er wat om heen, ze had het liever niet. Toen we belden welk paard we evt wilde kopen en eerst laten keuren bleek die al verkocht te zijn, en de tweede keus ook. Was nog nog geen week later, ze wist dus nu ook niet meer wie we waren, was erg jammer.
Nu hebben ze dat gelukkig duidelijk op de site vermeld, maar als jij ruim 2 uur heen rijdt en duidelijk je interesse uitspreekt en nog binnen een week zal bellen om te bevestigen is het natuurlijk een grote teleurstelling.
Zelf zou ik er niet zo snel een tweede keer heengaan.

Voor de rest hetzelfde verhaal denk ik als bij elke andere handelsstal: laten keuren door een onafhankelijke arts en er zullen zowel goede als "slechte" paarden vandaan komen.

Je kan er altijd gaan kijken, dat kan geen kwaad natuurlijk en kan je je eigen oordeel vormen.
Veel succes met je zoektocht naar een nieuw paard!

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:23

@ Madelief88:
De stal krijgt regelmatig mensen over de vloer die naar paarden komen kijken.
Doordat er veel mensen komen kijken kan ze niet precies onthouden wie nou waarover gemaild of gebeld heeft.
Ze noteert afspraken met de paarden erbij waarvoor ze komen kijken.
Doordat ze in de lager prijsklasse zit.
Wisselt het aanbod van de paarden regelmatig.
Dus zoals je gemerkt hebt was er binnen die week al een paar paarden weg.
Dat is natuurlijk heel er jammer, maar tegen kleine bijdrage houdt ze de paarden een tijdje vast.
Dat heeft ze nu ook vermeld op de site zoals je vertelde.
Veel mensen komen kijken en zeggen hun intresse en zeggen we bellen later nog terug.
9 van de 10keer bellen ze niet terug.
Net zoals in winkel geldt het:
Op=op(wie eerst betaalt is de eigenaar) Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:49

Moderatoropmerking:
Off-topic discussie is niet de bedoeling, svp alleen met ervaringen uit 1e hand reageren.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:37

mijn reactie is weggehaald dus ik zal het anders verwoorden Knipoog

ik vind niet dat je van een handelsstal kan verwachten dat ze zomaar zonder optie paarden vasthouden.
toen wij vorig jaar [zie eerdere reactie] een paard zochten voor mijn zus bleken de paarden waar we voor gingen niet wat we zochten.
er was wel een leuk ruintje die het wel was.
net voor ons was iemand daar mee bezig en besliste niet,ze zou in de loop van de week nog wel bellen...
helaas voor haar besliste wij wel en kochten hem.
stel nou dat ze op dat telefoontje zou moeten wachten,of die belt niet meer of neemt hem toch maar niet.
2 kopers weg dan Bloos

[hoop dat het zo wel mag,reactie uit 1e hand] Knipoog

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:04

@Happyhorse: Ja, ik snap wat je zegt en nu het op de site staat vind ik het een ander verhaal. Maar ik was toevallig zaterdag op de handelsstal waar ik anderhalf jaar terug mijn paard heb gekocht en daar herkenden ze me allemaal, waren erg enthousiast en gingen trots de foto's in de kantine laten zien die ik had meegenomen.
Ik vond dat in ieder geval niet netjes en niet professioneel overkomen destijds, maar goed zoals ik al zeg is het positief dat ze dit nu op de site hebben vermeld.
Ik hou gewoon van de persoonlijke aanpak Knipoog Klant is koning toch?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:10

Ik begrijp ook dat Melanie niet iedere eigenaar, klant herkent. Maar ik heb toch wel het gevoel dat ze weet wie ze welke paarden heeft verkocht. Toen ze nog op bokt zat plaatste ze toch wel commentaar bij rijfoto's van de paarden die zij verkocht had. Ook heb ik na aankoop nog wel contact met haar gehad, en wist ze mij nog goed te herinneren.
Paarden vasthouden zou ik zelf ook nooit meer doen. Ik had zelf een paard te koop, verschillende kijkers. En 1 daarvan zou hem kopen, dus de rest afgebeld. Tijdens het inladen bleek mijn tweejarige minder makkelijk te zijn dan verwacht. Dus koop ging niet door. En de andere geinteresseerden hadden geen interesse meer of een ander paard gekocht.
Bij mij ging dit maar om 1 paard, moet je voorstellen als dit gaat om twintig paarden. Dan heb je zomaar twintig paarden in de wacht staan Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:20

Meestal weet ze inderdaad wel alle paarden te herrineren (wat ik heel knap vind als je er zoveel verkoopt).

ladylandlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:36

madelief88 schreef:
@Happyhorse: Ja, ik snap wat je zegt en nu het op de site staat vind ik het een ander verhaal. Maar ik was toevallig zaterdag op de handelsstal waar ik anderhalf jaar terug mijn paard heb gekocht en daar herkenden ze me allemaal, waren erg enthousiast en gingen trots de foto's in de kantine laten zien die ik had meegenomen.
Ik vond dat in ieder geval niet netjes en niet professioneel overkomen destijds, maar goed zoals ik al zeg is het positief dat ze dit nu op de site hebben vermeld.
Ik hou gewoon van de persoonlijke aanpak Knipoog Klant is koning toch?

ik weet zeker als ik morgen na Melanie ga dat zij ons herkend en dat zij ook nog weet welke pony wij bij haar gekocht hebben
en voor ons is het toch ruim 4.5 geleden dat wij voor het eerst bij melanie binnen stapte

zij vind het ook altijd leuk als ik haar op de hoogte houdt van lady en daphne
wij hadden een pony bij haar gekocht en na 15 maanden belde ik om info over een andere pony en zij wist gelijk wie wij waren en helemaal geen probleem met inruilen van onze eerste pony voor lady

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 02:39

Het zal allemaal wel meevallen, ik heb even op de site gekeken, maar wat me wel opvalt is dat er talloze dravers opstaan waar niet bijstaat dat het dravers zijn, verder viel het me nog veel meer op dat er een schimmel als Tinker wordt aangeprezen, ook nog met Appalousabloed. Ten eerste vraag je je dan af of het om de Kleur Appalouse ging of om het Ras, staat er niet bij, ten tweede heeft het paard op betreffende foto en filmpje niks tinkerachtigs over zich. En dan betreur ik het dat het als Tinker wordt aangeprezen.
Op de paarden zal verder niet veel aan te merken zijn, verder heb ik begrepen dat deze handelaar zich begeeft in lage prijsklassen. Beetje meer kennis van rassen op de site laten blijken zou mooi zijn, zoals de paarden nu worden aangeprezen zou ik i.i.g daar niet gaan kopen en dat is puur op de site afgaand omdat ik de mensen verder niet ken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 02:47

suleilitha schreef:
Het zal allemaal wel meevallen, ik heb even op de site gekeken, maar wat me wel opvalt is dat er talloze dravers opstaan waar niet bijstaat dat het dravers zijn, verder viel het me nog veel meer op dat er een schimmel als Tinker wordt aangeprezen, ook nog met Appalousabloed. Ten eerste vraag je je dan af of het om de Kleur Appalouse ging of om het Ras, staat er niet bij, ten tweede heeft het paard op betreffende foto en filmpje niks tinkerachtigs over zich. En dan betreur ik het dat het als Tinker wordt aangeprezen. Verder staat er een hackney/tuigpaardachtig klein paardje te koop wat wordt aangeprezen als ingeschreven bij de Association of Gypsy Cobs and Drum horse. De minimale maat voor dit deze vrij nieuwe fokrichting is 1.62, wat dit schriele ding bij lange na niet haalt. Verder is een van de raskenmerken rijkelijk behang, ook dit is ver te zoeken dus ook dit is je reinste misleiding maar misschien een lucratieve manier om klein uitgevallen tuigers, die geen drol kosten, als een soort exoot voor meer geld aan de markt te brengen.
Op de paarden zal verder niet veel aan te merken zijn, verder heb ik begrepen dat deze handelaar zich begeeft in lage prijsklassen. Beetje meer kennis van rassen op de site laten blijken zou mooi zijn, zoals de paarden nu worden aangeprezen zou ik i.i.g daar niet gaan kopen en dat is puur op de site afgaand omdat ik de mensen verder niet ken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:54

N.a.v je reactie ben ik eens naar de schimmel gaan kijken en ik vind de beschrijving wel juist. Dier heeft naar mijn mening echt een tinker bouw en aan de achterkant zie je stippels (appaloosa).

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:53

en of dat dat een tinker is,op de laatste foto is ook duidelijk te zien dat de sokken geschoren zijn.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:19

Ik hebmijn haflinger er van nu 3 vandaan gehaald een half jaar geleden, daar heb ik geen spijt van, dus daar hebik een goede ervaring mee, We werden ook hartelijk verwelkomt en we mochten alles doen en zien en laten, Opzig heel leuk (Vast omdat er overal cameras hangen maargoed hahaha) Verder zou ik daar niets kopen als inderdaad zoals al eerder vermeld is tuig of iets want daar spreek ik nu dus mee uit ervaring, je krijgt rotzooi.

Verder heb ik niets fouts te melden over deze stal aangezien mijn pony met vlag en wimpel door de keuring is gekomen behalve een allergie voor stof , stro , schimmelsporen en kuil. Maar daar valt mee te leven Knipoog (dit is dus later ontdekt dat hij dit had hoor)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:15

Moderatoropmerking:
Melanie, de eigenaresse van stal Doorstap, heeft mij gevraagd de volgende reactie op de negatieve ervaringen die in dit topic worden beschreven te plaatsen. Zij kan op dit moment niet zelf op Bokt posten ivm een ban. Als je op deze post naar haar wilt reageren, dan kan dat via haar emailadres: staldoorstap@live.nl.

Stal Doorstap schreef:
Hier een reactie van mij, Melanie, voorheen bekend als Bokker Natasha, de reactie is geplaatst via Beheerder Eline, dank je wel daarvoor.

Ik heb vanaf 1998 samen met Dhr. Van den Bliek te Prinsenbeek het bedrijf BM Stables gehad, tot mei 2006.

Als je het op prijs stelt om spanning in je leven te hebben raad ik je aan een handelsstal in paarden en pony’s te leiden zoals ik dat doe , omdat het een ontzettend zwaar vak is.

Het werken met de paarden en pony’s en de reacties van tevreden mensen, de dankbaarheid van ex baasjes - de blijdschap als je een paard hebt kunnen plaatsen , het opknappen zowel qua uiterlijk als rijtechnisch van paarden en pony’s soms in een verbazend korte tijd en de vrolijkheid van zo’n paard hierna : het zijn zaken waarom ik heb gekozen om mijn bedrijf te blijven voortzetten.

Per slot van rekening moet toch iemand mensen de kans geven een paard of pony aan te kunnen schaffen in een lagere prijsklasse. En moet een paard wat bij iemand niet meer gehouden kan worden of niet meer gewenst is toch ook een kans krijgen om objectief bekeken te worden op zijn kunnen om hierna een nieuwe , passende eigenaar te kunnen krijgen.

Het is ons door de jaren heen gelukt om duizenden paarden en pony’s te plaatsen.Veelal tevreden dieren en eigenaren, maar soms ging er ook wel eens wat mis: een paard kan veranderen net als de mens en het geluk kan niemand mee verkopen.Ook kunnen wij een combinatie of een persoon totaal verkeerd hebben ingeschat.

Ik heb de afgelopen jaren veel geleerd en er is niets zo veranderlijk als een mens.

Een gezegde over paarden gaat: “Helaas wat had je gedacht? Paarden reageren nooit zoals je had verwacht”- A.P Herbert

Zie deze combinaties maar eens tevreden te blijven houden!

Omdat paardenmensen, of misschien liever gezegd : mensen met paarden erg emotioneel kunnen zijn roept het woord handelaar bij sommigen al rillingen over het lijf op.

Dit maakt dat ik al jaren moet vechten tegen vooroordelen.

Internet kwam op ons pad en het heeft ons geen windeieren gelegd, maar helaas ook de vreselijkste berichten, geheel onterecht dikwijls geplaatst door mensen die verscholen achter hun pc thuis berichten plaatsen op bijvoorbeeld een forum als Bokt.

Je zult begrijpen dat als een klant ontevreden is over een paard of een product, de klant recht heeft om “de klacht” opgelost te zien. Ik wil als dierenvriend dat een paard het naar zijn zin heeft en zal dus alles doen om een combinatie passend te krijgen. Ik wil ook tevreden klanten.

Dus ik heb in de loop der jaren al veel “klachten”opgelost .Veel verwijten via Bokt.nl zijn onterecht gemaakt: omdat je als gezond bedrijf zijnde een gegronde klacht oplost. Dat ben je ook wettelijk verplicht.

De negatieve verhalen gingen een eigen leven leiden . Verhalen van mensen die ik nog nooit op mijn stal gezien had. Ik heb zwarte sneeuw gezien.

Begin juni 2006 heb ik een ingrijpende operatie moeten ondergaan ( kanker) en i.p.v daarvan rustig te bekomen heb ik alles op alles moeten zetten om BM Stables niet ten onder te laten gaan.Er speelde n.l tegelijkertijd(!) het volgende:

Dhr. en mevr Van Adelberg- Groenewegen uit het Friese Holwerd kochten in 2006 via Marktplaats ( ongezien) een paardje met haar marathonwagen bij ons wat toevallig ook uit Friesland kwam van een particulier. Het paard werd gekeurd door een veearts en opgehaald. Dat paard was Kadootje en bij thuiskomst beviel het de familie helaas toch niet. Een paard moet wennen en daar heeft niet iedereen het geduld voor. Dus de familie zette het paard te koop weer op Marktplaats en verkochten het binnen enkele weken na hun aankoop. Inruilen bij ons of terugverkopen wilden zij niet.

De familie las de berichten op Bokt en was in de veronderstelling dat het hier om een slechte handelsstal ging. Zij kregen contact met andere mensen en zijn met het verhaal naar Tros Radar gegaan. Die besloot binnen 4 dagen (!) er een uitzending aan te wijden. Wat ik er ook tegenin bracht men gaf me GEEN kans mijn kant van het verhaal te vertellen.

Er zaten mensen in de uitzending met zogenaamd een klacht maar dit waren mensen die ik nog nooit gezien heb op mijn bedrijf.

De familie van Adelberg- Groenewegen vertelde geëmotioneerd op TV dat ze Kadootje IN HADDEN LATEN SLAPEN omdat ze andere mensen niet het leed wilde aandoen wat zij hadden gehad met zo’n vals en niet verkeersmak paardje.

Ondanks het feit dat de vorige eigenaar van Kadootje, stom toevallig ook wonende in Friesland, en de verzorgers bij ons , evenals film,- en beeldmateriaal van het paard voor de kar in het verkeer het tegendeel vertelden over Kadootjes karakter.Het was een ontzettend lief dier!

Wij zijn na de uitzending bedreigd en hadden geen leven meer. Het was zo ontzettend erg dat ik niet heb kunnen janken totdat ik op een avond, enkele maanden later, een handelaar aan de telefoon had en zei: Nou dat paard Kadootje wat ik had, dat was me wel een Kadootje zeg!

“Kadootje? “Zei deze,” Dat paard heb ik nog niet zo lang geleden verkocht naar een manege in België!”

Wij zijn meteen naar België afgereisd en hebben Kadootje op de manege gevonden. De manege eigenaar gaf ons de kans om haar terug te kopen.

Thuis kwam de krant onverwacht en die heeft haar samen met een veearts geïndentificeerd , ze had haar chip en paspoort/papieren gelukkig. “

De krant is met Kadootje voor de wagen gaan rijden en op de markt in Prinsenbeek hebben zij foto’s gemaakt midden in het drukke verkeer.

Ze vonden het een erg lief paardje en wel degelijk goed verkeersmak.

Dit verhaal met foto kwam in dagblad BN De Stem, helaas is dit niet te lezen in heel het land.

Kadootje was gelukkig niet ingeslapen zoals de Van Adelbergs op TV hadden beweerd . Zij is verkocht ( voor veel meer geld als waar de Familie van Adelberg haar voor had gekocht) aan een manege bij ons in de buurt, waar zij als manegepaard prima functioneert!!!

DE FAMILIE VAN ADELBERG/GROENEWEGEN IS NU STRAFRECHTERLIJK VERVOLGD WEGENS HET VERSPREIDEN VAN SMAAD EN LASTER JEGENS BM STABLES EN MIJ.

Hun hoger beroepzaak dient 15 mei. Ze gaan dus in hoger beroep tegen het strafblad wat zij hebben nu.

Wat ik heb meegemaakt, en tot aan de dag van vandaag heb ik nog steeds last van de nasleep, is zeker zo erg als het hebben van een strafblad.

Zo zie je hoe makkelijk een hetze ontstaat, onterecht.Vandaag ben ik het slachtoffer, maar morgen kun jij het zijn!

Ik ben door het slijk gehaald maar altijd waren daar ontzettend lieve mensen, klanten vooral die me er doorheen hebben gesleept. Dank je wel bijvoorbeeld Charaz, Coby en Lady Landlust op Bokt!

Gelukkig kwamen er nog genoeg klanten na de uitzending en de berichten op internet.

BM Stables is een gezond bedrijf geweest wat heeft gezorgd dat ik een eigen boeltje heb kunnen kopen . Ik ben daar zonder Toon van den Bliek verder gegaan, zeker niet uit onenigheid met deze, maar omdat ik nu alleen en op mijn eigen manier verder wilde en kon.

Stal Doorstap! Ik ben supertrots op het bedrijf. De doorstap van mij en de mensen en dieren om mij heen, na alles wat er is gebeurd. Een nieuw bedrijf op een nieuwe locatie .Ik hoop dat ik niet te vaak meer glijd en mag doorstappen!

Problemen blijven er altijd en zijn er om opgelost te worden.

Ik kan echter niets oplossen als er klachten worden beschreven anoniem vanachter een toetsenbord.

Ik lees hier in het topic alweer feiten en omstandigheden die niet kloppen.

@ TS Upendo: Je start dit topic omdat je via de zoekfunctie niets te lezen krijgt over BM Stables/ Stal Doorstap schrijf je. Verderop beschrijf je echter zaken die je gelezen hebt uit vorige topics. Ook na veelvuldig tegengas van mensen die het bedrijf kennen blijf je bij je mening dat het bedrijf niet zo goed is terwijl je er nooit bent geweest. Het lijkt zo alsof je niet serieus op zoek was naar ervaringen, maar er meer een roddeltopic van wilt maken

@ crossmonster: dank je wel voor je positieve bericht. Je kunt ervan op aan dat ik de mensen het juiste ras vertel van een aan te kopen paard.

@ Lynn Nikita: Je bent nog steeds boos na een verkocht gebruikt Wintec zadel waar haren op zaten, terwijl ik je destijds meteen heb aangeboden de koop ongedaan te maken als je er niet blij mee was. Dat wilde je niet. Je hebt het zadel ongezien gekocht en bent nooit bij ons geweest. Vertel dan niet dat de paarden bij ons gek in het hoofd zijn of allemaal dravers zijn.Of dat ze allemaal wat mankeren. Dit is namelijk laster.

@ Ikke : ik denk dat het voor alle partijen fijn is als mensen kunnen ruilen als een paard niet bevalt.

@ Maantj ik wil niet arrogant overkomen maar we hebben geen vervallen stalletjes. Ik herken je verhaal verder geheel niet, ben je wel bij ons geweest?

@ Sietske94 ik denk dat ik maar weer ga huilen nu ik je reactie hier lees! Wat is dat nu toch? Je was zo blij met ons en Sietske, er staat bij “Nieuwe Baas” op onze site 2 keer een stuk door jouw gemaakt, waarin staat dat wij de beste handelsstal van Nederland zijn en dat je superblij bent met Sietske. Ik heb wel 25 mailtjes met leuke foto’s en berichten van je gehad, ik heb alleen geen tijd om te blijven msn’en……

@ Jordy: Ik heb over Jordy nog nooit een klacht gehad? Waarom heb je dan een slechte ervaring? Verder bedankt voor je compli’s!

@ Mistral94: Je hebt geen goede ervaring en toch komt je prachtige bonte merrie van ons?

@ Pinkybubble ik krijg eerst 5 mailtjes van je dat je dolblij bent met het nieuwe Pfiff dressuurzadel wat je hebt gekocht, het zou erg goed passen ook. Dan zet je een topic op bokt en krijg je commentaar over de ligging van het zadel. Hierna vind je het ineens een slecht zadel waarna je het zelf te koop aanbiedt.

Als goed zadel, wat het ook zeker is qua prijs/ kwaliteitsverhouding.

Een duurder merkzadel kan ook niet passen, maar daarmee is het nog geen rotzooi. Je kon het bij mij ruilen hoor.

En zo blijven we bezig, ik denk dat het maar goed is dat ik een ban op Bokt heb, zodat ik niet meer kan reageren anders wordt het weer een eindeloos ge ja/nee.

Ik vind het erg vervelend om mensen zo aan te moeten vallen op een forum, maar het is voor mij ook erg vervelend dat er steeds geschreven wordt over mij zonder dat ik kan reageren.

Ik begrijp werkelijk niet dat mensen het aandurven om mensen zo af te breken. Begrijp je niet waar ik het nu over heb? Plaats dan eens een door-de-week foto van jezelf op je paard op Bokt.Het commentaar van mensen thuis achter hun pc, de stuurlui op de wal, is groot.

Zelfs ons nationaal monument Anky wordt bekritiseerd door leken! Prima, maar vertel het liever in Anky haar gezicht, dan kunnen jullie er allebei wat mee.

Ik heb eerlijkheid op nr 1 staan en kan slecht tegen onwaarheden .Ik denk dat ik door mijn eerlijkheid mijn bedrijf heb mogen behouden.Ik kan namelijk heel goed onthouden hoe zaken zijn verkocht omdat ik die ruimte in mijn maat 60 hoofd nog over heb: ik hoef geen vertelde leugens te onthouden.

Als mensen werkelijk ontevreden zijn over een paard of product kunnen zij beter aan de bel trekken bij mij, de verkoper. Blijf wel redelijk.Ik leid een bedrijf en moet ook wat verdienen, ik ben geen filantropische instelling, geen verzekeringsmaatschappij.

Denk na over wat je schrijft op een forum.

De familie uit Holwerd heeft er toch een strafblad aan overgehouden.

Ik kan niet foutloos zijn, maar onderbouw kritiek en kom langs of bel me op!

Ik wil blijven verbeteren en sta ervoor open.

Bokkers blijf Bokken maar doe het wel fair!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:33

Mooi geschreven Melanie! En fijn dat Eline je verhaal heeft geplaatst!
Zo, ik hoop dat mensen het goed zullen lezen en de volgende keer beter nadenken voordat ze iets schrijven/zeggen!

Ik ben 4 weken na mijn aankoop bij Melanie, he-le-maal happy met mijn mooie Ligaro!!
Ze heeft me zelfs de email-adressen e.d. van oude eigenaren gegeven waardoor zijn oude eigenaresse nu zelfs langs is kunnen komen!

By the way, vriendinnetje van mij die haar vorige paard zelf bij Melanie vandaan heeft, heeft mij geholpen met een zoektocht naar een eigen paard. Zij kwam op een andere schimmel merrie uit bij Melanie, waar we ook naar gingen kijken. Maar toen ik dat mooie Arabje zag staan was ik verkocht en dat zag Melanie ook aan mij. Daarom heb ik uiteindelijk als eerste de Arab gepakt en heb ik hem daarna meteen gekocht Lovers
Melanie is ook met mij gaan zitten om me wat te leren kennen en om er achter te komen wat ik aan ervaring had en waar mijn interesse's lagen. 5 dagen later is zij mijn knappe man komen brengen (wat behoorlijk veel km's waren)!

Dankjewel Melanie!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:41

Hm... ik heb respect voor het ingezonden stuk van Stal Doorstap, dat moet ik eerlijk zeggen!! Mooi voor iedereen dat jij dit hier hebt gepost, Eline.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:04

mijn pony komt bij bm vandaan. ik moet zeggen dat ik het een hele nette stal vond (toen nog in prinsenbeek) dit jaar heb ik thinka 7 jaar alweer. in het begin heb ik veel problemen met haar gehad, maar of dat aan Melanie te wijten is is natuurlijk gisssen. Thinka sloeg en beet en bokte heel erg, nu is dat totaal weg en is ze een super lief betrouwbaar dier! het enige waar ik wel vraagtekens over gehad heb is dat ik een x een mail kreeg van iemand die haar voor mij van melanie gekocht zou hebben waarbij ze alleen maar heel gevaarlijk steigerde. maar verder heb ik haar gewoon kunnen laten keuren en hebben ze haar zelfs voor mij naar noordwijk gereden aangezien ik zelf geen vervoer had

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:07

Fijn dat Melanie hier de kans heeft gehad om zelf haar reactie te geven!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:17

Ja inderdaad. Ik heb ook een hele positieve ervaring bij Melanie. Ik heb in 2001 mijn haflingerruin daar gekocht. Ik heb er jaren plezier van gehad, zo'n leuk ding. Ik heb hem helaas moeten verkopen, maar hij heeft nu ook leuke baasjes.

Macho was een supereigenwijze pony maar voor kinderen echt een schat en dat is hij nu nog steeds denk ik. Ik heb Melanie af en toe nog foto's gestuurd van Macho en ze reageerde iedere keer terug.

Ik heb zelfs nog een keer een dekje van haar gekregen, toen ik later een keer langsgekomen ben op de stal.

Nee niks negetiefs over deze stal. Het enige wat ik hoorde van de nieuwe eigenaren is dat ze zeggen dat de leeftijd niet klopt. Maar ik heb Macho op 3jarige leeftijd gekocht, dat is door mijn eigen dierenarts en tandarts vastgelegd. De nieuwe eigenaren zeggen dat hun dierenarts zegt dat hij minstens 5 jaar ouder is ofzo, maar dat klopt echt niet.

Met Macho heb ik zelfs nog op de Brabantse Kampioenschappen mogen rijden, heb echt een supertijd met hem gehad en vind het heel erg jammer dat ik hem moest verkopen.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 00:14

Ik heb ook een goede ervaring met BM Stables.

Vorig jaar zomer heb ik mijn draver (Watsildit) bij Melanie gekocht.
Mijn indruk was dat dit een nette stal is met mooie schone boxen (dus geen vervallen stalletjes) en wat mij ook opviel dat Melanie enorm van dieren houdt.
Ik had een paardje op de site gezien dat mij wel aansprak, maargoed, je moet toch eerst erheen want een paard alleen op het uiterlijk beoordelen vraagt natuurlijk om problemen. Een paard is geen wegwerpartikel en je probeert toch zolang mogelijk van zo'n dier te genieten, lijkt mij.

Melanie heeft mij bij aankomst meteen verteld dat om een draver ging. Dat dit ras niet op de site vermeld staat kan ik best begrijpen want er zijn nou eenmaal enorm veel vooroordelen over dravers in de omloop. Zij runt een commerciele handelstal en ik kan goed begrijpen dat de focus daar ligt op het maken van winst enerzijds, maar anderzijds wordt daar wel degelijk gekeken of een dier bij je past.

Ik vind ook dat bij de aanschaf van een paard de nieuwe eigenaar volledig verantwoordelijk is voor het welzijn van het dier. Past een paard niet bij je of behandel je een paard niet goed, dan kan je zo'n paard binnen no-time verpesten. En niet vaak wordt de vorige eigenaar dat vervolgens in de schoenen geschoven. Waar je ook een paard koopt, hetzij bij een handelstal, hetzij bij een particulier, het is jouw plicht om een paard te kopen dat bij je past. Een handelstal in het algemeen heeft in de regel een negatief imago; alsof dat HET adres is om "slechte" paarden te kopen. Dat imago leeft naar mijn mening algemeen op Bokt. We zullen het dan maar niet hebben over al die particulieren die je belazeren ...

En vaak krijg ik ook de indruk dat dravers maar een soort tweederangs paarden zijn en daarom goedkoop. Dravers zijn geen tweederangs paarden! Het zijn erg intelligente en werklustige dieren!

Ik heb mijn draver nu 10 maanden en enorm in haar geinvesteerd. In de eerste plaats heb ik haar fatsoenlijk aan haar nieuwe omgeving laten wennen, want verhuizen en een nieuwe eigenaar brengt voor zo'n dier nou eenmaal stress met zich mee.
We doen intensief aan Parelli, en inmiddels zijn we al gestart met Level 2. Als je een goede, harmonieuze band met je paard wil hebben is dit een echte aanrader!
Mijn paard blijkt dressuurmatig goed aangelegd te zijn. Ik heb haar professioneel laten doorrijden en momenteel zit ze zelfs op het niveau van L2!

Dus dat alles is er van mijn BM Stables paardje terecht gekomen! Een onervaren 3 jarig paard is nu uitgegroeid tot een bijna volwassen, mooie en tevreden merrie waar ik dagelijks onwijs plezier van heb en we zijn maatjes voor het leven.

Als Melanie haar handelsstal niet had, was ik haar waarschijnlijk nooit tegengekomen!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 01:02

Nou ik ben Vorig weekend bij Stal doorstap geweest, bij melanie. Helemaal niets mis mee daar hoor, ze is heel open en eerlijk! Fijne stallen, mooie accomodatie, vrolijke paarden en zien er goed uit. Als je niets weet over haar, zet haar dan ook niet in een kwaad daglicht, want wat toen over Bm stables allemaal gaande was, was niet nodig geweest lijkt mij toch ofwel?! Als je een paard hebt gekocht wat je niet bevalt ( dan moet je ten eerste nog afvragen of het niet aan jezelf ligt maargoed dat achterwege) , of een zadel, dan praat je het met haar uit, en dan ga je niet overal lopen verkondigen dat die stal en alles daaromheen gelijk maar slecht is! Melanie, je hebt een erg goed stukje geschreven hierboven, compliment!